
Brugervenlighed i fokus
Netop brugervenligheden var i fokus, da Vertica udviklede en web-app til SPF-Danmark, der lader grisetransportørens kunder følge transporten af grisene live på mobilen. Landmændene kan således altid se, hvornår deres transport ankommer, uanset hvor de befinder sig, for med den nye web-app er det nemlig muligt at tjekke det hele på farten.
Ud over at kunne følge med i transporten kan landmændene løbende tjekke priser på grise i forhold til salg og køb på mobilen.
Vertica har ydermere stået i spidsen for et omfattende redesign af SPF-Danmarks website med fokus på brugervenlighed, både visuelt i forhold til brugerne men også internt, hvor tingene har fået et løft. Valget af platform er faldet på Microsoft CMS, der har været grundstenen i at bygge et site med et helt nyt grafisk design. Med i løsningen følger Umbraco, der gør det væsentligt lettere for SPFs webredaktører at opdatere indhold på sitet.
Løsningen er således tredelt; der er udarbejdet et nyt, brugervenligt website, en ny administrationsdel internt til SPF samt en mobil web-app til kunderne.
Finn Kildam
IT chef hos SPF-Danmark
Frigivelse af ressourcer

Den nye mobile web-app, der blandt andet gør det muligt for landmændene at følge med i deres transport, har stor betydning for SPF-Danmarks kunder, der ofte ikke sidder på et kontor hele dagen, og derfor har brug for at kunne tjekke op på transporten mens de for eksempel er i stalden.
Samtidig er det nye website blevet langt mere brugervenligt, mens administrationsløsningen har lettet de interne processer og frigivet ressourcer i den anden ende. Medarbejderne kan nu se hinanden online og se hvilke opgaver de andre medarbejdere arbejder på.
Derudover gør oversigten og den nye søgefunktion det let for medarbejderne at matche købelystne landmænd op med salgslystne landmænd. Den effektiviserede administration gør på den måde både den interne administration hurtigere og lettere.