DA |EN
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Teknologier
    • CMS og commerce platforme
    • Customer Data Platform
    • PIM
    • Kundeservice
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Sanistål

B2B e-handelsløsning med mere end 130.000 produkter

For at introducere nye features og stå stærkere i et konkurrencepræget marked ønskede Sanistål at relancere sin e-handelsløsning med fokus på bedre kundeservice, produkter og brugervenlighed. En effektiv og brugervenlig B2B e-handelsplatform er altså en vigtig salgskanal for Sanistål. I 2016 valgte virksomheden derfor at samarbejde med Vertica om at udvikle en ny e-handelsform, der integrerer den nyeste teknologi og samtidig honorerer øgede krav og forventninger til fleksibilitet og effektivitet.

Sanistål handler med stål og metaller, VVS, VA, værktøj, beslag, sikring, teknik, elteknik, befæstelse, kemi, forbrugsvarer og personligt udstyr og har et landsdækkende net af butikker samt en webshop, hvor mange industri- og håndværksvirksomheder dagligt handler varer og benytter sig af forskellige services.

Branche Engroshandel med produkter til byggeri og industri
Omsætning 4,1 mia. kr. i 2018
Kunde siden 2009
Løsning Sanistaal.com, lanceret i 2009

Relancering med fokus på produktvisning og brugervenlighed

Sanistål ønskede at relancere sit website med en omlægning til ny platform og nyt design, der i højere grad satte fokus på præsentationen af deres produkter og services. Samtidig havde virksomheden et ønske om at skabe et mere brugervenligt og effektivt website for de mange B2B-kunder, der hver dag handler på sitet. Kunderne skulle præsenteres for kundespecifikke produkter, og det skulle blive nemmere at få overblik over de mange servicekoncepter på sitet.

Sanistål var også begrænset af et ældre CMS-system, og de havde ikke mulighed for at introducere nye features på sitet. Virksomheden så således stort potentiale i et nyt og brugervenligt website og allierede sig derfor med Vertica, der har stået for udviklingen og den tekniske implementering af det nye site.

Mand med pegepind ved elektronisk tavle fra Sanistål, der har en personliseret købsoplevelse på sin B2B webshop
Sanistål-bygning set udefra, hvorfra de tilbyder B2B kunder en personlig og relevant kundeoplevelse i deres B2B webshop
Smartphone åbnet på Sanistaal.com med mulighed for en personaliseret og brugervenlig B2B kunderejse

Bedre kundeservice og optimeret søgning

Sanistål har fået et nyt og tidssvarende website, der sætter fokus på produkter, ydelser og viden i en simpel og overskuelig menustruktur. Forsiden er blevet opdateret med et nyhedsfelt om produkt- og servicenyheder samt arrangementer, der er tilpasset kunden og derfor kun viser arrangementer i nærheden.

Særligt søgefunktionen er blevet optimeret, og det er blevet væsentlig nemmere for kunderne at finde præcis de varer, de er på udkig efter i Saniståls store varekatalog. Søgefunktionen er blevet langt hurtigere, og via facettéret søgning kan kunden præcisere sin søgning og afgrænse den til eksempelvis bestemte fabrikater og dimensioner.

En stor del af Saniståls kundeskare består af håndværkere, som ofte er på farten. Derfor har det været afgørende for virksomheden at få en responsiv løsning, der performer optimalt på alle enheder. Det nye website tilpasser sig således automatisk mobil, tablet og pc.

“
Vi er meget glade for det nye site, og det har stor betydning for vores kunder, fordi det er blevet langt mere brugervenligt. Vertica har virkelig forstået vores forretning og behov, og har været en god sparringspartner gennem forløbet.

Claus Ejlertsen
E-handels-og marketingdirektør hos Sanistål

Personlig og relevant kundeoplevelse

Websitet er samtidig blevet mere målrettet den enkelte kunde. Med udgangspunkt i kundens adfærd og ordrehistorik viser websitet produktanbefalinger, som er målrettet den enkelte. Dermed bliver anbefalingerne langt mere relevante for Saniståls kunder, og det er med til at øge salget.

Herudover er kundernes personlige informationer og funktioner blevet samlet på deres helt egen side, så det er nemt at få et overblik over eksempelvis seneste ordrer fordelt på salgskanaler, konti og varegrupper. Der er også adgang til favoritlister og personlige top 100-liste over varer, som kunden køber ofte, så de er lette at genbestille.

Saniståls e-handelsløsning er bygget op omkring Umbraco CMS. 

Skal vi hjælpe jer videre?

E-handel

E-handel kan flytte jeres virksomhed rigtig langt – hvis I formår at tænke det strategisk ind i jeres samlede forretning både på kort og lang sigt.

UX & Design

Vi forvandler kundeindsigt til løsninger, der giver omsætning. Nøglen er design, der tager udgangspunkt i dine kunders forventninger.

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Lars Christensen

Digital strategi & Kundeansvar

+45 27 79 60 22
lch@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Partner i Vertica Lars Christensen, har længe lavet omnichannel ecommerce, der har vækstet B2B og B2C-virksomheder

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Flæsketorvet 68
1711 København V
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Nyhedsbrev
Karriere · 11 ledige stillinger