App skal gøre det endnu nemmere

Fra første færd er Molslinjens buskoncept, Kombardo Expressen, blevet godt modtaget, og antallet af passagerer er stødt stigende. Det betyder, at Kombardo Expressen i dag tilbyder tre faste busruter fra Aalborg, Aarhus og Rønne mod København. Undervejs får passagererne mulighed for at strække benene på Molslinjens færger, der sejler over Kattegat og Østersøen.

Med over 275 ugentlige afgange og tusindvis af passagerer skal det være nemt at stige ombord på en af express-busserne. Det var derfor oplagt at lancere en app, der skulle gøre det endnu nemmere for kunderne af booke og planlægge rejsen.

Molslinjen har samtidig gode erfaringer med deres nuværende app til booking af færgebilletter. På ruten mellem Aarhus og Odden bliver hele 33 % af billeterne solgt igennem appen, hvilket blot bekræfter, at der var potentiale i at udvikle en selvstændig app til Kombardo Expressen.

Alt lige ved hånden

Hidtil skulle kunderne forbi Kombardoexpressen.dk  for at booke billetter, men nu er alle funktioner samlet i en app, som er enkel og let at anvende.

Nøgleordene for udvikling af appen har været enkelthed, simpelt brugerflow og høj performance.

I appen får kunderne et overskueligt overblik over afgange, det er enkelt at booke eller ombooke billetter, tilføje ekstra bagage eller sikre sig, at de kommer til at sidde forrest i bussen eller ved siden af en rejsemakker.

Kunderne får et samlet overblik over hele rejsen og får automatisk besked, hvis der sker ændringer undervejs.

Hos Molslinjen arbejder vi hele tiden på at forbedre kundeoplevelsen på tværs af platforme. Her er Vertica en vigtig sparringspartner, som altid formår at omsætte vores ønsker og ambitioner til brugervenlige løsninger til gavn for både gæster og forretningen.
Casefilm

Sammen løfter vi forretningen digitalt

Siden 2016 har Vertica og Molslinjen indgået i et tæt samarbejde om at skabe digitale løsninger, der understøtter og imødekommer selskabets markante digitale vækst. Se videoen og hør mere om samarbejdet.

Et samlet digitalt univers

Appen er bygget i samme kodebase som Molslinjens øvrige digitale kanaler med integration til samme bookingsystem. Det sikrer en samlet teknisk løsning på tværs af alle kanaler.

Selvom appen netop er blevet lanceret, har Molslinjen fået god feedback fra kunderne. De melder om en brugervenlig app, der forkorter bookingtiden.

Appen findes lige nu til iOS, mens en version til Android kommer senere på året.

Download den nye app i App Store lige her så er du klar til afrejse!