DA |EN
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Teknologier
    • CMS og commerce platforme
    • Customer Data Platform
    • PIM
    • Kundeservice
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Ydelser

Unified Commerce

Som forretning skal I kunne møde jeres kunder ensartet i alle touchpoints. Det kræver, at I har en løsning, som både forretningsmæssigt og systemmæssigt tillader det – en unified commerce-løsning.

Skridtet videre efter omnichannel

Når vi udvikler digitale løsninger i Vertica sørger vi for, at løsningerne kan løfte vores kunders samlede forretning, så de kan give deres kunder de bedste digitale services. Med andre ord er målet at udvikle løsninger, som gør vores kunder i stand til at agere omnichannel – altså at skabe en sammenhængende købsrejse for deres kunder.

I den sammenhæng arbejder vi i Vertica ud fra en unified commerce-tankegang. Grundlæggende er unified commerce en forlængelse af omnichannel på to parametre:

  • Forretningsmæssigt

    Vi flytter fokus helt væk fra kanaler og tænker i stedet i én sammenhængende forretning og i en sammenhængende rejse for kunderne. Målet er at kunne agere, e-handle og kommunikere på tværs af systemer og touchpoints. 

  • Systemmæssigt 

    Teknisk skal vi understøtte virksomhedens omnichannel-strategi. Derfor skal vi væk fra at arbejde i mange forskellige systemer. Vi skal i stedet bygge én unified commerce-løsning ud af byggeklodser fra forskellige systemer, så løsningen samlet set rummer de nødvendige kanaler og funktionaliteter.

Mere om omnichannel og unified commerce?

Download e-bog

Udviklingen i e-handel

E-handel har gennemgået en løbende udvikling i takt med kundernes forventninger og de teknologiske fremskridt. Hvor det tidligere har været tilstrækkeligt at være til rådighed fra flere platforme, forventer kunderne nu at blive mødt af en sammenhængende forretning, hvor de eksempelvis kan bruge samme login på mobil og desktop, og kun får e-mails med relevante, personaliserede tilbud. Som forretning skal I kunne imødekomme de forventninger.

Hvad betyder Unified Commerce?

Indhold blokeret

Dette element kan ikke vises, da du ikke har givet accept til følgende typer af cookies:

  • Marketing

Du kan ændre dine indstillinger ved at klikke på knappen herunder.

Èn samlet forretning

Det kræver en række organisatoriske og systemmæssige ændringer at omstille sin forretning til unified commerce. Der skal ske en sammensmeltning mellem jeres:

  • markedsvendte systemer (CMS, commerce, e-mail-system, dialogværktøj og sociale medier)
  • masterdata og forretningssystemer (PIM og ERP)
  • eventuelle trykte kanaler (kataloger)
  • butikssystemer (POS og instore)
  • og endelig jeres apps

Blandt gevinsterne ved unified commerce er først og fremmest et øget salg og derudover større overblik for jer som virksomhed, besparelser gennem strømlining af systemer og en styrket brandidentitet.

Systemer og platforme

At skabe en unified commerce-løsning handler om at sammenkoble en række systemer og processer.

Der findes ikke et unified commerce-system i dag. I stedet kan man tale om en række logiske områder af funktionalitet, som I skal tænke ind for samlet set at være i stand til at understøtte unified commerce.

Byggeklodser, der skal i spil

  • Forretning og e-commerce: E-handel, sælgerværktøj, instore displays, POS, mobil, e-mail
  • Processer: Automatisering, optimering, styring
  • Masterdata: Stamdata, kataloger, medier
  • Integrationer: Sammenhæng, synkronisering
  • Indsigter: Rapportering, tracking, transaktioner, viden

Vi rådgiver jer om unified commerce

Unified Commerce kræver, at I som virksomhed nøje overvejer jeres teknologivalg. 

Vi hjælper jer med at identificere, hvilke digitale muligheder I har i de forskellige touchpoints for at understøtte og udvikle jeres forretning.

Vi rådgiver jer med henblik på, at I skal stå tilbage med så få systemer som muligt. Målet er, at vi i fællesskab bygger den simplest mulige og mest sammenhængende platform, der sætter jer i stand til at møde jeres kunders forventninger både nu og i fremtiden.

To eksempler

Vores kunder er langt med Unified Commerce

Bolia  

Unified commerce: Èn samlet platform

Brødrene Dahl  

Omnichannel B2B-købsoplevelse

Blogindlæg

Læs mere om Unified Commerce

Unified Commerce

Unified Commerce - Omnichannel implementeret

Bliv klogere på hvordan Unified Commerce kan bruges i praksis og hvilke områder man skal være opmærksom på.

Unified Commerce

Unified Commerce: Skridtet efter omni-channel

Kunden tænker ikke længere i kanaler. Derfor skal virksomheder også ændre fokus og skabe sammenhæng i forretningen - Unified Commerce. Bliv klogere her.

Unified Commerce

Omnichannel lønner sig at jagte

Bliv klogere på begrebet omnichannel og hvordan din virksomhed for mest ud af at bruge strategien. Vertica kommer med råd til at bygge en omnichannel.

Unified Commerce

Omnichannel handler om salg

Der hersker en udbredt opfattelse om, at omnichannel primært handler om marketing. Vi anskuer dog omnichannel fra et e-handelsperspektiv. Læs mere her.

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Jeppe Hansen

Administrerende direktør

+45 53 63 81 79
jmh@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Direktør i Vertica, Jeppe Hansen, der i mange år har skabt vækst og økonomisk overskud i dansk ecommerce og i Vertica

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Flæsketorvet 68
1711 København V
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Nyhedsbrev
Karriere · 15 ledige stillinger