Skridtet videre efter omnichannel

Når vi udvikler digitale løsninger i Vertica sørger vi for, at løsningerne kan løfte vores kunders samlede forretning, så de kan give deres kunder de bedste digitale services. Med andre ord er målet at udvikle løsninger, som gør vores kunder i stand til at agere omnichannel – altså at skabe en sammenhængende købsrejse for deres kunder.

I den sammenhæng arbejder vi i Vertica ud fra en unified commerce-tankegang. Grundlæggende er unified commerce en forlængelse af omnichannel på to parametre:

  • Forretningsmæssigt

    Vi flytter fokus helt væk fra kanaler og tænker i stedet i én sammenhængende forretning og i en sammenhængende rejse for kunderne. Målet er at kunne agere, e-handle og kommunikere på tværs af systemer og touchpoints. 

  • Systemmæssigt 

    Teknisk skal vi understøtte virksomhedens omnichannel-strategi. Derfor skal vi væk fra at arbejde i mange forskellige systemer. Vi skal i stedet bygge én unified commerce-løsning ud af byggeklodser fra forskellige systemer, så løsningen samlet set rummer de nødvendige kanaler og funktionaliteter.
Download e-bog

Udviklingen i e-handel

E-handel har gennemgået en løbende udvikling i takt med kundernes forventninger og de teknologiske fremskridt. Hvor det tidligere har været tilstrækkeligt at være til rådighed fra flere platforme, forventer kunderne nu at blive mødt af en sammenhængende forretning, hvor de eksempelvis kan bruge samme login på mobil og desktop, og kun får e-mails med relevante, personaliserede tilbud. Som forretning skal I kunne imødekomme de forventninger.

Hvad betyder Unified Commerce?

Èn samlet forretning

Det kræver en række organisatoriske og systemmæssige ændringer at omstille sin forretning til unified commerce. Der skal ske en sammensmeltning mellem jeres:

  • markedsvendte systemer (CMS, commerce, e-mail-system, dialogværktøj og sociale medier)
  • masterdata og forretningssystemer (PIM og ERP)
  • eventuelle trykte kanaler (kataloger)
  • butikssystemer (POS og instore)
  • og endelig jeres apps

Blandt gevinsterne ved unified commerce er først og fremmest et øget salg og derudover større overblik for jer som virksomhed, besparelser gennem strømlining af systemer og en styrket brandidentitet.

Systemer og platforme

At skabe en unified commerce-løsning handler om at sammenkoble en række systemer og processer.

Der findes ikke et unified commerce-system i dag. I stedet kan man tale om en række logiske områder af funktionalitet, som I skal tænke ind for samlet set at være i stand til at understøtte unified commerce.

Byggeklodser, der skal i spil

  • Forretning og e-commerce: E-handel, sælgerværktøj, instore displays, POS, mobil, e-mail
  • Processer: Automatisering, optimering, styring
  • Masterdata: Stamdata, kataloger, medier
  • Integrationer: Sammenhæng, synkronisering
  • Indsigter: Rapportering, tracking, transaktioner, viden

Vi rådgiver jer om unified commerce

Unified Commerce kræver, at I som virksomhed nøje overvejer jeres teknologivalg. 

Vi hjælper jer med at identificere, hvilke digitale muligheder I har i de forskellige touchpoints for at understøtte og udvikle jeres forretning.

Vi rådgiver jer med henblik på, at I skal stå tilbage med så få systemer som muligt. Målet er, at vi i fællesskab bygger den simplest mulige og mest sammenhængende platform, der sætter jer i stand til at møde jeres kunders forventninger både nu og i fremtiden.