← Tilbage til caseoversigt

App til Kombardo Expressen

Molslinjen sælger i dag mere end 99 % af deres billetter gennem digitale kanaler, og de arbejder hele tiden på at styrke kundeloyalitet ved at stille bedre digitale services til rådighed. Med Kombardo Expressens nye app til iOS og Android har kunderne nye og bedre mulighed for at booke og planlægge busturen til eller fra København.


App skal gøre det endnu nemmere

Fra første færd er Molslinjens buskoncept, Kombardo Expressen, blevet godt modtaget, og antallet af passagerer er stødt stigende. Det betyder, at Kombardo Expressen i dag tilbyder tre faste busruter fra Aalborg, Aarhus og Rønne mod København. Undervejs får passagererne mulighed for at strække benene på Molslinjens færger, der sejler over Kattegat og Østersøen.

Med over 275 ugentlige afgange og tusindvis af passagerer skal det være nemt at stige ombord på en af express-busserne. Det var derfor oplagt at lancere en app, der skulle gøre det endnu nemmere for kunderne af booke og planlægge rejsen. 

Molslinjen har samtidig gode erfaringer med deres nuværende app til booking af færgebilletter. På ruten mellem Aarhus og Odden bliver hele 33 % af billeterne solgt igennem appen, hvilket blot bekræfter, at der var potentiale i at udvikle en selvstændig app til Kombardo Expressen.

Hos Molslinjen arbejder vi hele tiden på at forbedre kundeoplevelsen på tværs af platforme. Her er Vertica en vigtig sparringspartner, som altid formår at omsætte vores ønsker og ambitioner til brugervenlige løsninger til gavn for både gæster og forretningen.

Lasse Janerka

Digital Udviklings- & Produktchef

Alt lige ved hånden

Hidtil skulle kunderne forbi Kombardoexpressen.dk for at booke billetter, men nu er alle funktioner samlet i en app, som er enkel og let at anvende. Nøgleordene for udvikling af appen har været enkelthed, simpelt brugerflow og høj performance.

I appen får kunderne et overskueligt overblik over afgange, det er enkelt at booke eller ombooke billetter, tilføje ekstra bagage eller sikre sig, at de kommer til at sidde forrest i bussen eller ved siden af en rejsemakker. Kunderne får et samlet overblik over hele rejsen og får automatisk besked, hvis der sker ændringer undervejs.

Et samlet digitalt univers

Appen er bygget i samme kodebase som Molslinjens øvrige digitale kanaler med integration til samme bookingsystem. Det sikrer en samlet teknisk løsning på tværs af alle kanaler.

Selvom appen netop er blevet lanceret, har Molslinjen fået god feedback fra kunderne. De melder om en brugervenlig app, der forkorter bookingtiden. 

Appen findes lige nu til iOS, mens en version til Android kommer senere på året.

Download den nye app i App Store lige her, så er du klar til afrejse!

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller giv mig et kald.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)