Konkurrencedygtige med ny digital platform

Kodeordet hos Amo Toys er kvalitet, og for at bevare sin position i et konkurrencepræget marked ønskede Amo Toys at skabe branchens bedste e-handelsplatform. Den skal både tilbyde kunderne selvbetjening online og samtidig ruste sælgerkorpset hos Amo Toys til at yde en endnu bedre og mere sælgende kundeservice.

”Vi vil være kundernes foretrukne valg, når de skal købe legetøj. Det opnår vi blandt andet ved at være stærke i vores digitalisering og service, så vores kunder oplever, at de sælger mere, fordi vi giver dem detaljeret og relevant viden om produkter, markeder, sæsoner og kampagner. Og så skal de have optimal selvbetjening – også online. Det er alt sammen faciliteret af vores nye digitale platform, der gør det muligt for os at vækste effektivt med det team, vi allerede har”, udtaler Henrik Matthiesen, der er CEO i Amo Toys.

Bedre produktdata og intern strømlining med PIM

På Amo Toys’ nye platform håndteres produktdata via Product Information Managementsystemet Perfion. Dette PIM-system varetager katalog og sikrer en central styring af produktberigelsen. Med det nye system er det nu muligt at udstille langt flere data til kunden i form af berigede og detaljerede produktvisninger. Ved på denne måde at give kunderne flere informationer bliver de bedre rustede til at træffe deres købsbeslutning og får en bedre kundeoplevelse.

Det er samtidig PIM, der gør det muligt at oprette kategorier i produkter og filtrere på produktbrands. Indførelsen af systemet har ikke kun højnet informationsniveauet ud mod kunderne, men også lettet de interne processer og minimeret risikoen for fejl.

Nysgerrig? Perfion
Vores formål med webshoppen var at styrke vores sælgere, lette ordreafgivelsen og give vores kunder bedre service og indsigt i produkter, købshistorik, periodisering med mere. Responsen fra vores sælgere lyder, at webshoppen skaber fundamentet for den ønskede vækst, fordi den styrker vores muligheder for at være proaktive, effektive og kvalitative i vores dialog og interaktion med kunderne. Det knytter kunderne tættere til os. Samtidig skaber platformen sammenhæng på tværs af vores forretning.

E-handel er nu den primære salgskanal

Amo Toys’ nye B2B webshop er blevet virksomhedens primære salgskanal. Med uovertruffen performance, avanceret søgning, et væld af produktdata og relevante services er det på ganske kort tid blevet et stærkt valg for kunderne.

Amo Toys’ nye platform er bygget i Umbraco og uCommerce  med integration til Dynamics AX og Perfion PIM.