DA |EN
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Teknologier
    • CMS og commerce platforme
    • Customer Data Platform
    • PIM
    • Kundeservice
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Amo Toys

Digital serviceplatform

Amo Toys har fået en digital serviceplatform, der styrker sælgerkorpset, strømliner organisationen og samtidig gør det muligt for kunderne at handle online. Den nye platform har medført, at E-handel i dag er virksomhedens største salgskanal.

Amo Toys er en af Skandinaviens førende distributører af legetøj, som de importerer fra hele verden. Virksomheden har eksisteret i over 60 år, og har licenser til at distribuere nogle af verdens største legetøjsbrands - fx Disney, Babyborn og My Little Pony.

Branche Engroshandel med legetøj
Kunde siden 2016
Løsning AMO Toys B2B Shop
Dreng med maske og rød kappe fra AMO Toys B2B ehandel

Konkurrencedygtige med ny digital platform

Kodeordet hos Amo Toys er kvalitet, og for at bevare sin position i et konkurrencepræget marked ønskede Amo Toys at skabe branchens bedste e-handelsplatform. Den skal både tilbyde kunderne selvbetjening online og samtidig ruste sælgerkorpset hos Amo Toys til at yde en endnu bedre og mere sælgende kundeservice.

”Vi vil være kundernes foretrukne valg, når de skal købe legetøj. Det opnår vi blandt andet ved at være stærke i vores digitalisering og service, så vores kunder oplever, at de sælger mere, fordi vi giver dem detaljeret og relevant viden om produkter, markeder, sæsoner og kampagner. Og så skal de have optimal selvbetjening – også online. Det er alt sammen faciliteret af vores nye digitale platform, der gør det muligt for os at vækste effektivt med det team, vi allerede har”, udtaler Henrik Matthiesen, der er CEO i Amo Toys.

Bedre produktdata og intern strømlining med PIM

Træklodser og figurer med barn i baggrunden fra B2B online salgskanal

På Amo Toys’ nye platform håndteres produktdata via Product Information Managementsystemet Perfion. Dette PIM-system varetager katalog og sikrer en central styring af produktberigelsen. Med det nye system er det nu muligt at udstille langt flere data til kunden i form af berigede og detaljerede produktvisninger. Ved på denne måde at give kunderne flere informationer bliver de bedre rustede til at træffe deres købsbeslutning og får en bedre kundeoplevelse.

Det er samtidig PIM, der gør det muligt at oprette kategorier i produkter og filtrere på produktbrands. Indførelsen af systemet har ikke kun højnet informationsniveauet ud mod kunderne, men også lettet de interne processer og minimeret risikoen for fejl.

Nysgerrig?

Læs mere om Perfion

Perfion er en 100% standardløsning til Product Information Management, der henvender sig til virksomheder med behov for at kommunikere via mange kanaler og på mange sprog, hurtig time to market og som har et ønske om at have styr på deres bagvedliggende produktdata.

Perfion
Tre børn der ligger på ryggen og smiler fra AMO Toys B2B digitale ehandelskanal
Pige blæser mælkebøttefrø fra en stilk fra B2B webshop
Dreng med blå legetøjsbil fra B2B ecommerce-løsning
“
Vores formål med webshoppen var at styrke vores sælgere, lette ordreafgivelsen og give vores kunder bedre service og indsigt i produkter, købshistorik, periodisering med mere. Responsen fra vores sælgere lyder, at webshoppen skaber fundamentet for den ønskede vækst, fordi den styrker vores muligheder for at være proaktive, effektive og kvalitative i vores dialog og interaktion med kunderne. Det knytter kunderne tættere til os. Samtidig skaber platformen sammenhæng på tværs af vores forretning.

Henrik Matthiesen
CEO i Amo Toys

E-handel er nu den primære salgskanal

Amo Toys’ nye B2B webshop er blevet virksomhedens primære salgskanal. Med uovertruffen performance, avanceret søgning, et væld af produktdata og relevante services er det på ganske kort tid blevet et stærkt valg for kunderne.

Amo Toys’ nye platform er bygget i Umbraco og uCommerce  med integration til Dynamics AX og Perfion PIM.

Skal vi hjælpe jer videre?

E-handel

E-handel kan flytte jeres virksomhed rigtig langt – hvis I formår at tænke det strategisk ind i jeres samlede forretning både på kort og lang sigt.

PIM

Vi rådgiver jer om, hvordan I får mest udbytte af arbejdet med PIM-løsninger, og hjælper jer med at implementere den rigtige løsning til jeres forretning.

UX & Design

Vi forvandler kundeindsigt til løsninger, der giver omsætning. Nøglen er design, der tager udgangspunkt i dine kunders forventninger.

Relaterede cases

HF Christiansen  

B2B-webshop

Skal vi tage en snak om PIM-løsninger, der kan rykke jeres forretning?

Kontakt

Uffe Meiner

Forretningsudvikling & Kundeansvar

+45 91 55 86 44
ume@vertica.dk

Skal vi tage en snak om PIM-løsninger, der kan rykke jeres forretning?

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Flæsketorvet 68
1711 København V
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Nyhedsbrev
Karriere · 11 ledige stillinger