Digital platform samler organisationen om e-handel 

← Tilbage til caseoversigt

Amo Toys

Amo Toys er en af Skandinaviens førende distributører af legetøj, som de importerer fra hele verden. Virksomheden har lanceret en digital serviceplatform, der styrker sælgerkorpset, strømliner organisationen og samtidig gør det muligt for kunderne at handle online.


Konkurrencedygtige med ny digital platform

Kodeordet hos Amo Toys er kvalitet, og for at bevare sin position i et konkurrencepræget marked ønskede Amo Toys at skabe branchens bedste e-handelsplatform. Den skal både tilbyde kunderne selvbetjening online og samtidig ruste sælgerkorpset hos Amo Toys til at yde en endnu bedre og mere sælgende kundeservice.

 ”Vi vil være kundernes foretrukne valg, når de skal købe legetøj. Det opnår vi blandt andet ved at være stærke i vores digitalisering og service, så vores kunder oplever, at de sælger mere, fordi vi giver dem detaljeret og relevant viden om produkter, markeder, sæsoner og kampagner. Og så skal de have optimal selvbetjening – også online. Det er alt sammen faciliteret af vores nye digitale platform, der gør det muligt for os at vækste effektivt med det team, vi allerede har”, udtaler Henrik Matthiesen, der er CEO i Amo Toys.

Sælgerne når flere kunder digitalt

I kraft af digitaliseringen har Amo Toys nu mulighed for at yde den kundeservice, de ønsker. Takket være den nye digitale serviceplatform kan sælgerne servicere kunderne mere kvalificeret, personligt og ikke mindst effektivt. Det nye shop.amo-toys.com er derfor også langt mere end en platform, hvor kunderne kan købe produkter online.

Relevant service skaber salg

Ved at have opdateret viden om produktsortiment, lagerbeholdning, fragtstatus, priser, aktuelle kampagner, sæsonvarer, tilbud, købshistorik og meget andet kan sælgerne hos Amo Toys nu rådgive og servicere deres kunder langt mere relevant og effektivt.

Blandt andet kan sælgerne før, under og efter kundemødet logge ind som kunden, indtaste ordrer og oprette en kurv, som kunden efterfølgende blot skal acceptere med et enkelt klik. Sælgerne kan samtidig se, om en vare er på lager, og rådgive kunderne på baggrund af deres tidligere køb, fordi de nu har adgang til en digital oversigt over kundens købshistorik. Alt sammen elementer der giver sælgerne adgang til mere viden og gør dem i stand til at være endnu professionelle og på forkant over for kunden.

Mersalg gennem massetilbud og messer

Med den nye digitale platform kan sælgerne hos Amo Toys oprette en online kurv med tilbud på varer – eksempelvis en julekampagne – og sende tilbuddet til et stort kundesegment med ganske få klik. Med den nye platform er rækkevidden i princippet uendelig. 

Også ved deltagelse på messer skaber platformen et øget potentiale. Sælgerne kan nu forberede en række sortimentspakker, så de sammen med kunden ude på messen kan gennemgå udvalgte produkter og lægge i kurv. Dermed er sælgerne bedre rustede til de mange spontane kundedialoger på messen samt opfølgningen på dialogerne.

Vores nye digitale platform har virkelig strømlinet os som forretning. Vi har nu et langt bedre flow af data og viden i vores organisation, og det løfter os både internt og i vores dialog med kunderne.

Henrik Matthiesen

CEO i Amo Toys

Kundeloyalitet gennem formidling af viden

Det var afgørende for Amo Toys, at den nye webshop afspejlede virksomhedens ry for kvalitet. Derfor var der stort fokus på at skabe en intuitiv og brugervenlig platform, hvor kunderne får adgang til en lang række informationer om alt fra sortiment til information om tv-kampagner på bestemte produkter.

Dermed er platformen ikke kun et sted, hvor kunderne handler, men også stedet hvor de får indsigt i, hvilke produkter de bør købe hvornår og i hvilken mængde. Løsningen skaber med andre ord grobund for mersalg hos Amo Toys’ kunder, og dét højner kundeloyaliteten.

Bedre produktdata og intern strømlining med PIM

På Amo Toys’ nye platform håndteres produktdata via Product Information Managementsystemet Perfion. Dette PIM-system varetager katalog og sikrer en central styring af produktberigelsen. Med det nye system er det nu muligt at udstille langt flere data til kunden i form af berigede og detaljerede produktvisninger. Ved på denne måde at give kunderne flere informationer bliver de bedre rustede til at træffe deres købsbeslutning og får en bedre kundeoplevelse. 

Det er samtidig PIM, der gør det muligt at oprette kategorier i produkter og filtrere på produktbrands. Indførelsen af systemet har ikke kun højnet informationsniveauet ud mod kunderne, men også lettet de interne processer og minimeret risikoen for fejl.

E-handel er nu den primære salgskanal

Amo Toys’ nye B2B webshop er blevet virksomhedens primære salgskanal. Med uovertruffen performance, avanceret søgning, et væld af produktdata og relevante services er det på ganske kort tid blevet et stærkt valg for kunderne.

 Amo Toys’ nye platform er bygget i Umbraco og uCommerce med integration til Dynamics AX og Perfion PIM.

Vores formål med webshoppen var at styrke vores sælgere, lette ordreafgivelsen og give vores kunder bedre service og indsigt i produkter, købshistorik, periodisering med mere. Responsen fra vores sælgere lyder, at webshoppen skaber fundamentet for den ønskede vækst, fordi den styrker vores muligheder for at være proaktive, effektive og kvalitative i vores dialog og interaktion med kunderne. Det knytter kunderne tættere til os. Samtidig skaber platformen sammenhæng på tværs af vores forretning.

Henrik Matthiesen

CEO i Amo Toys

Se øvrige cases

Kontakt mig

For en dialog om produktdata og PIM løsninger og hvordan det kan understøtte og optimere Jeres forretningsprocesser og skabe fundament for omnichannel, kundeoplevelse samt øget salg.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger