Gearet til vækst med B2B-webshop
HF Christiansen både designer, fremstiller og sælger en række kendte danske og internationale cykelmærker som Nishiki, Winther, Principia, MBK og Raleigh til lokale cykelforhandlere i hele landet. Trods et stærkt brand indenfor branchen opererer virksomheden i et konkurrencepræget marked, hvor e-handel og digital selvbetjening vinder stadig større indpas.
For at øge væksten og fortsat være den bedste samarbejdspartner for både eksisterende og nye kunder ønskede de at lancere en ny, fremtidssikret og tidssvarende B2B e-handelsløsning.
HF Christiansen stod med et akut behov for at få designet, udviklet og implementeret den nye e-handelsløsning på bare otte uger. Webshoppen skulle stå klar til lancering i påskeferien, hvor sæsonen for alvor bliver skudt i gang hos landets cykelforhandlere.
Målet har været at skabe en digital platform, der letter kundens hverdag og understøtter hans forretning. Derfor besøgte vi tidligt i projektet seks cykelforhandlere for at interviewe dem om deres behov og ønsker til den nye løsning. De primære ønsker gik på bedre performance, overblik, søgning samt kvalitet og korrekthed i data.
Henrik Lunn Christiansen
CFO
Henrik Lunn Christiansen
CFO
Intuitiv og brugervenlig købsoplevelse
HF Christiansen har fået en løsning, der er effektiv og giver kunderne mulighed for nemt og enkelt at handle, når det passer dem. Indkøbsoplevelsen er blevet forbedret gennem et opdateret design, en overskuelig menustruktur og optimeret søgning.
Webshoppen er skræddersyet til at levere søgeresultater i samme øjeblik, som brugen taster i søgefeltet, ligesom facetteret søgning gør det nemmere at præcisere og afgrænse søgningen i HF Christiansens store produktsortiment.
For at give kunderne et godt overblik og lette navigationen er menustrukturen understøttet af billeder, så kunden hele tiden kan se, hvor han er på sitet.
Den nye løsning tilbyder også et responsivt design, så kunden kan servicere sig på både pc, mobil og tablet.
Understøtter flere brugsscenarier
Platformen understøtter forskellige brugsscenarier og behov. Først og fremmest butikspersonalet, der løbende skal bestille cykler og tilbehør hjem til butikken. For at lette ordreafgivelsen har de mulighed for at afgive ordre via listebestillinger, eller de kan scanne en stregkode på hylden, og varen lægges automatisk i kurv.
Derudover bruger mekanikerne på værkstedet også løsningen, når de står med et akut behov for en reservedel. I løsningen er der oprettet en specifik kurv kun til reservedele, hvor ordre afgives fra dag til dag.
Selvom privatkunder ikke kan handle på sitet, har de stadig mulighed for at se, hvilke cykelforhandlere der har en ønsket vare på lager.