DA |EN
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Teknologier
    • CMS og commerce platforme
    • Customer Data Platform
    • PIM
    • Kundeservice
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Bolia

Unik B2B e-handelsløsning

Bolia har en ambition om at give kunderne en unik og relevant oplevelse på tværs af kanaler og touchpoints.

Bolia er en first mover designvirksomhed og møbelproducent, der sælger møbler under temaet ”New Scandinavian Design”.. Bolia eksisterer i form af Bolia.com, og har over 60 butikker over hele Europa, der udelukkende bruges som showrooms for deres varer.

Branche Detailhandel
Omsætning 874,7 mio. kr. i 2019
Kunde siden 2001
Løsning Bolia.com
Rum med blå sofa, tæppe og stol fra Bolias onlinebutik

Èn platform på tværs af alle kanaler

I et tæt samarbejde med Vertica har Bolia udviklet en helt unik e-handelsløsning, som er platform for al deres salg og interaktion med kunder på tværs af alle kanaler. Platformen anvendes i dag til online B2C- og B2B-salg og som butikssystem i mere end 38 fysiske butikker i Europa.

Ud over at sælge møbler fungerer Bolias fysiske butikker som showrooms, hvor kunden kan se udvalgte varer og stifte bekendtskab med det fulde sortiment via iPads i butikken.

B2B-salg i hele verden

Hånd der holder smartphone med motiv fra Bolias Click & Collect Webshop

Med den seneste relancering understøtter e-handelsplatformen nu også B2B-salg, og Bolia kan således indgå samarbejdsaftaler med forhandlere over hele verden. Princippet er det samme som B2C, idet slutkunden kan se udvalgte møbler i B2B-forhandlerens butik, og det fulde sortiment på iPads instore.

Foruden at sælge Bolias designmøbler får B2B-forhandleren også et unikt IT- og logistiksetup, da løsningen understøtter alle forretningsprocesser inklusiv indkøb, salg og logistik. Bolias møbler bestilles direkte til ordreproduktion, så der er ingen lagerbinding for forhandlerne i udlandet. Platformen indeholder en digital leveringsberegning, så slutbrugeren i salgssituationen får en præcis leveringsdato.

Med den nye platform kan Bolia vækste endnu hurtigere, da det er nemt at koble nye forhandlere på og åbne nye markeder på lokaliteter, hvor Bolia ikke selv er til stede med fysiske butikker.

Opsamling af data

Bolias fysiske butikker, mobil og website er samlet via en cloudbaseret løsning, som gør det muligt at opsamle data om kunderne, når de møder Bolia digitalt. Indsamling, bearbejdning og anvendelse af data er nøglen til at skabe en optimal kundeoplevelse – noget vi normalt betegner som unified commerce.

Det betyder, at Bolia altid er ajour med viden om kunderne, deres præferencer og købshistorik. Dermed kan Bolia altid møde kunderne ensartet, personligt og kvalificeret på tværs af kanaler og devices.

Stort hvælvet rum med sofa, borde og lamper fra Bolias online butik
Selskabsrum med eksklusive borde og stole fra Bolia webshop
Rum med lamper fra Bolias digitale salgskanaler

Lynhurtig søgning og konfiguration

I udviklingen af løsningen har der særligt været fokus på søgning og hjælp til kunderne i deres valg og konfiguration af netop deres unikke møbler. På hver kategoriside bliver kunden præsenteret for en filtreringsmenu, der giver kunden mulighed for at begrænse og præcisere sin søgning.

Mange af Bolias møbler findes i mange forskellige modeller med et utal af farver og materialer. Derfor tilbyder Bolia en en række digitale værktøjer, som kan hjælpe kunden med at finde de helt rette møbler.

Mange af Bolias produkter kan for eksempel sammensættes på tværs af en lang række variationer via en produkt-konfigurator, hvor kunden selv kan designe sine møbler ud fra parametre som farve, materiale, størrelse osv. Løsningen rummer mere end 500.000 produktvarianter, der håndteres og søges lynhurtigt frem gennem Elastic Search direkte bundet sammen med Optimizely.

Med den nye løsning er det nemt at udrulle vores B2B-platform på nye markeder og koble forhandlere på i hele verden. Sammen med Vertica har vi skabt en stærk platform, der hjælper os med at opnå massiv vækst på B2B-markedet og på tværs af mange markeder i de kommende år.

Rum med forskellige kommoder og skuffedarier fra Bolias webshop

Unikke B2B-features

Ud over de almindelige funktioner har B2B-forhandleren også adgang til at sammensætte og se sit individuelle sortiment, indkøbspriser sidestillet med vejledende udsalgspriser og dækningsbidrag, samt informationer om kommende kollektioner fra Bolia.

Når B2B-forhandleren står sammen med slutkunden i butikken, kan forhandleren ved et klik skjule B2B-priserne, så kunderne kun ser deres reelle pris. Den nye platform har desuden indbygget en funktion, der gør det muligt for møbelforhandleren at udarbejde og fremsende tilbud via mail til den enkelte slutkunde. Dermed effektiviseres tilbudsafgivelsen, og slutkunden får nemmere ved at tage den endelige beslutning og gennemføre et køb, da han blot skal acceptere eller ændre på ordren med få klik.

Da B2B-platformen er bygget ovenpå Bolias B2C-platform, leverer Bolia en gennemtestet kundeoplevelse, som dagligt gennemtestes og optimeres.

“
Med den nye løsning er det nemt at udrulle vores B2B-platform på nye markeder og koble forhandlere på i hele verden. Sammen med Vertica har vi skabt en stærk platform, der hjælper os med at opnå massiv vækst på B2B-markedet og på tværs af mange markeder i de kommende år.

Line Bering Larsen
Marketing & Omnichannel Director

Et område i massiv vækst

Med lanceringen af en skalerbar B2B-platform har Bolia skabt et let tilgængelig og fuldt funktionelt salgsværktøj, hvor B2B-forhandlere over hele verden har adgang til en komplet platform med integreret logistikhåndtering og fuldt produktsortiment med over 500.000 varenumre.

Siden lanceringen af den nye e-handelsløsning har Bolia fået 60 forhandlere fordelt på 15 lande, og endnu flere markeder står klar til at blive koblet på B2B-platformen. Bolia har på den baggrund oplevet en stor vækst på hele 241 %.

Igennem 15 år har Bolias samarbejde med Vertica sikret et blivende forretningsmæssigt og udviklingsmæssigt momentum. Med den seneste løsning understreges det, at design, brugeroplevelse og teknisk implementering er afgørende for, at virksomheder som Bolia kan fortsætte væksten og skabe ekstraordinære resultater i en konkurrencepræget branche.

Skal vi hjælpe jer videre?

E-handel

E-handel kan flytte jeres virksomhed rigtig langt – hvis I formår at tænke det strategisk ind i jeres samlede forretning både på kort og lang sigt.

Unified Commerce

Som forretning skal I kunne møde jeres kunder ensartet i alle touchpoints. Det kræver, at I har en løsning, som både forretningsmæssigt og systemmæssigt tillader det – en unified commerce-løsning.

Se andre lignende cases

Bolia  

Unified commerce: Èn samlet platform

Bolia  

Chipcard: Webshop som POS-system

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Jeppe Hansen

Administrerende direktør

+45 53 63 81 79
jmh@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Direktør i Vertica, Jeppe Hansen, der i mange år har skabt vækst og økonomisk overskud i dansk ecommerce og i Vertica

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Flæsketorvet 68
1711 København V
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Nyhedsbrev
Karriere · 15 ledige stillinger