Al jeres produktdata – samlet ét sted
At have produktdata spredt ud over forskellige afdelinger, systemer eller formater er en stor udfordring for mange virksomheder. Det betyder blandt andet, at når et produkt skal opdateres, skal det gøres manuelt på tværs af en lang række touch points, og synkronisering af produktdata hen over organisationen er besværliggjort.
Med en PIM-løsning fra Bluestone PIM samler I al jeres produktdata ét sted og får samtidigt værktøjet til nemt at kunne tilføje, opdatere og vedligeholde jeres produktinformationer.
Implementeringen af et PIM-system bidrager derudover også til at styre hele den håndteringsproces, der omhandler produktdata. Det vil altså sige hele rejsen fra data indlæses i PIM-systemet, til berigelse og publicering på de relevante kanaler.
Processtyring
Bluestone PIM giver dig mulighed for at systematisere jeres produktdata, skabe overblik over al tilgængelig information og sikre styring på processer, igangværende indlæsninger eller lanceringer på jeres kanaler.
Gennem fire trin - import, berigelse, planlægning og publicering - giver Bluestone PIM dig et skalerbart produktdata-setup, der sikrer jeres kunder den rigtige information, ligegyldigt hvor de møder jer.
Procesforløb
1. Trin – Import
Her importeres produktdata fra jeres leverandører eller forskellige systemer til PIM-systemet, hvor det kan tilgås af de relevante nøglepersoner og herefter bliver beriget med den rigtige information.
2. Trin – Berigelse
På tværs af afdelinger kan medarbejdere finde, tilføje og vedligeholde produktdata såsom specifikationer, tekst, billeder, video mm. i PIM-systemet og sikre one source of truth for al produktdata på tværs af kanaler og markeder.
PIM-systemet kan håndtere og differentiere produktdata på forskellige sprog og centralisere dem til brug henover for eksempel jeres webshop, app og produktkatalog.
Bluestone PIM-systemet bringer berigelse til next level med en intelligent dataimport, som allerede ved upload af produktdata kan kategorisere og strukturere dele af den valgte data, hvilket effektiviserer arbejdsprocessen omkring oprettelse af data modellen, migrering og berigelse. Dermed har Bluestone PIM en unik tilgang, som slår to fluer med et smæk, som er en fornyelse i forhold til eksisterende PIM-teknologi.
3. Trin – Planlægning
Efter berigelse og opdatering af de mange produktdata, er det muligt at planlægge hvornår, og på hvilke kanaler den individuelle produktinformation skal publiceres på.
4. Trin – Publicering
Til slut eksporteres og synkroniseres den valgte produktdata fra PIM-systemet og ud på de valgte kanaler. Her er Bluestone PIM i stand til at operere hurtigt, fordi det i stedet for at erstatte al den eksisterende data scanner for ændringer og kun erstatter data der, hvor ændringer har fundet sted. Det sker med andre ord event-baseret og i real-time.
MACH opbygget PIM-system
Bluestone PIM var det første PIM-system, der blev en del af brancheorganisationen MACH Alliance. Det betyder helt konkret, at Bluestone PIM er tilpasset MACH-arkitektur og eksempelvis er bygget API-first og cloud-native, så det fra start taler ind i fremtidens composable commerce-løsninger.
Integration til andre systemer
Bluestone er med MACH arkitektur nem at integrere til et hav af forskellige platforme og systemer – herunder standard ERP-løsninger. Det betyder, at I kan hente priser, lageropgørelser og andre ERP-informationer i real time og arbejde med dataark mm. direkte via jeres ERP-system.
Bluestone PIM har desuden en App Marketplace, der tillader integration til et stort udvalg af forskellige applikationer. Se oversigten her: https://marketplace.bluestonepim.com
Partnerskab med Bluestone PIM
Vertica er partner med Bluestone PIM, hvilket betyder at vi har et indgående kendskab til PIM-løsningen.
Vi hjælper jer med at få et overblik over og optimere jeres processer omkring produktdata og får Bluestone PIM-platformen sat op, så den bedst muligt understøtter jeres arbejdsgange og sikrer, at de rigtige medarbejdere involveres, på det rigtige tidspunkt.
Samtidig implementerer vi PIM-løsningen til at give netop det overblik, I har brug for, så I ved, jeres proces afvikles optimalt og som forventet.