Hvorfor Segment?

Segment er en datafokuseret CDP, som giver mulighed for både at opsamle, behandle og udstille brugerdata og segmenter. Det betyder, at du kan sende både data og segmenter til de øvrige systemer i systemlandskabet. I 2020 blev Segment opkøbt af Twilio, så der er rigtig gode forbindelser til alle Twilios feaures. Blandt andet, er det muligt at opsætte Twilio emails direkte i Segments interface.

B2B-virksomheder kan have en særlig interesse i Segment. Segment giver nemlig mulighed for at arbejde med profiler på både gruppe- og individniveau. En gruppe kan for eksempel være en virksomhed.

Det betyder, at man blandt andet kan personalisere indhold i mails, ads med mere til den enkelte bruger/køber baseret på virksomhedens samlede indkøb og adfærd. Eksempelvis inden for bestemte produktkategorier, prisklasser med mere.

Segment har også en journey builder, som kan gøre det lettere at overskue personaliseringsflows, der strækker sig over flere budskaber og kanaler. Segment er det rigtige valg for dig, der har brug profiler på gruppeniveau eller gerne vil benytte flere af Twilios andre tools sammen med CDP´en.

Smartphones, der viser Stylepits webshop, hvor Segments CDP skaber unikke kundeoplevelser og personalisering via CDP
Case

Løftet “Return on Ad Spend” med 70% uden cookies

Danske Stylepyt sælger modetøj i 20 lande fordelt i hele Europa. Virksomheden var udfordret af stigende privacy-bekymringer fra kunder og komplekse GDPR-regler. Derfor var de på udkig efter en løsning, som kunne imødekomme udfordringerne uden at gå på kompromis med effektiv markedsføring. 

Stylepit havde et legacy setup af marketingværktøjer. Primært centreret omkring Google Tag Manager, men også på kryds og tværs mellem værktøjer som for eksempel Salesforce og Facebook. Det gav en uigennemsigtigt og rodet datakvalitet - eller mangel på samme. Det var ligeledes tidskrævende at fjerne og implementere nye værktøjer. 

Segment stod klar med en løsning, som kunne håndtere alle kravene, som Stylepit havde til en ny løsning. Platformen fungerer som en hub for al data til et stort setup af marketing tools, og har samtidig evnen til at samle data omkring kundeprofiler. Det er netop disse 360-graders kundeprofiler, som har gjort Stylepit i stand til at ramme meget mere præcist med deres markedsføring. Helt uden brug af de døende tredjeparts-cookies og med fuld kontrol over privacy og GDPR-lovgivning, som en bygget ind i systemet.

Resultater

  • Sikret Privacy og GDPR 
  • 70% vækst i ROAS på mindre end et år. 
  • Fordobling af antal marketingværktøjer på mindre end et år 

Eksempler på leverandører