DA |EN
  • E-commerce
  • AI
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Artificial Intelligence
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Events
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Molslinjen

App til Kombardo Expressen

Med Kombardo Expressens app til iOS og Android, har kunderne siden 2019 haft nye og bedre muligheder for at booke og planlægge busturen til eller fra København.

Molslinjen er et dansk rederiselskab, som driver kommerciel færgefart. Ud over at transportere passagerer over kattegat, driver Molslinjen også ruterne Bornholmslinjen, Samsølinjen, Alslinjen, Langelandslinjen og Fanølinjen.

Branche Færgetransport af passagerer
Omsætning 1,06 mia. kr. i 2018
Kunde siden 2016
Løsning App til Kombardo Expressen

App skal gøre det endnu nemmere

Fra første færd er Molslinjens buskoncept, Kombardo Expressen, blevet godt modtaget, og antallet af passagerer er stødt stigende. Det betyder, at Kombardo Expressen i dag tilbyder tre faste busruter fra Aalborg, Aarhus og Rønne mod København. Undervejs får passagererne mulighed for at strække benene på Molslinjens færger, der sejler over Kattegat og Østersøen.

Med over 275 ugentlige afgange og tusindvis af passagerer skal det være nemt at stige ombord på en af express-busserne. Det var derfor oplagt at lancere en app, der skulle gøre det endnu nemmere for kunderne af booke og planlægge rejsen.

Molslinjen har samtidig gode erfaringer med deres nuværende app til booking af færgebilletter. På ruten mellem Aarhus og Odden bliver hele 33 % af billeterne solgt igennem appen, hvilket blot bekræfter, at der var potentiale i at udvikle en selvstændig app til Kombardo Expressen.

Alt lige ved hånden

Smartphone, der viser Molslinjens booking flow, der er brugervenligt og populært. Derfor har den øget den digitale omsætning.

Hidtil skulle kunderne forbi Kombardoexpressen.dk  for at booke billetter, men nu er alle funktioner samlet i en app, som er enkel og let at anvende.

Nøgleordene for udvikling af appen har været enkelthed, simpelt brugerflow og høj performance.

I appen får kunderne et overskueligt overblik over afgange, det er enkelt at booke eller ombooke billetter, tilføje ekstra bagage eller sikre sig, at de kommer til at sidde forrest i bussen eller ved siden af en rejsemakker.

Kunderne får et samlet overblik over hele rejsen og får automatisk besked, hvis der sker ændringer undervejs.

“
Hos Molslinjen arbejder vi hele tiden på at forbedre kundeoplevelsen på tværs af platforme. Her er Vertica en vigtig sparringspartner, som altid formår at omsætte vores ønsker og ambitioner til brugervenlige løsninger til gavn for både gæster og forretningen.

Lasse Janerka
Digital Udviklings- & Produktchef

Casefilm

En omnichannel rejse på bølgen blå

Siden 2016 har Vertica og Molslinjen indgået i et tæt samarbejde om at skabe digitale løsninger, der understøtter kunderejsen og videreudvikling af forretningen. Hør mere om Molslinjens rejse i videoen nedenfor.

Indhold blokeret

Dette element kan ikke vises, da du ikke har givet accept til følgende typer af cookies:

  • Marketing

Du kan ændre dine indstillinger ved at klikke på knappen herunder.

Et samlet digitalt univers

Familie spiller kort på færgen. De har købt billet med den brugervenlige B2B og B2C app, hvor man kan købe billet på kun 15 sekunder

Appen er bygget i samme kodebase som Molslinjens øvrige digitale kanaler med integration til samme bookingsystem. Det sikrer en samlet teknisk løsning på tværs af alle kanaler.

Selvom appen netop er blevet lanceret, har Molslinjen fået god feedback fra kunderne. De melder om en brugervenlig app, der forkorter bookingtiden.

Appen findes lige nu til iOS, mens en version til Android kommer senere på året.

Download den nye app i App Store lige her så er du klar til afrejse!

Skal vi hjælpe jer videre?

Unified Commerce

Som forretning skal I kunne møde jeres kunder ensartet i alle touchpoints. Det kræver, at I har en løsning, som både forretningsmæssigt og systemmæssigt tillader det – en unified commerce-løsning.

Digital strategi

Hvordan lægger du en digital strategi, der vækster din forretning? Læs om udvikling af digital strategi og få værktøjer, der gør det nemt at komme i gang.

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Uffe Meiner

Forretningsudvikling & Kundeansvar

+45 91 55 86 44
ume@vertica.dk

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Klosterstræde 9
1157 København K
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Whistleblowerordning
Underdatabehandlere
Nyhedsbrev
Karriere · 0 ledige stillinger