DA |EN
  • E-commerce
  • AI
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Artificial Intelligence
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Events
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

HF Christiansen

Cykelbranchens bedste B2B-webshop

For at øge kundevenligheden og bevare sin position i et konkurrencepræget marked ønskede HF Christiansen at skabe branchens bedste e-handelsløsning.

HF Christiansen er Danmarks største cykelgrossist, og har med over 100 år på bagen markeret sig som en stærk spiller i branchen. HF Christiansen både producerer og forhandler deres brands, der bl.a. tæller MBK og Winther.

Branche Engroshandel med cykler, sportsartikler og lystbåde
Omsætning 35,2 mio. i 2018
Kunde siden 2016
Løsning hfchristiansen.dk
Mand og kvinde på bænk med en cykel i forbindelse med Ecommerce B2B

Gearet til vækst med B2B-webshop

HF Christiansen både designer, fremstiller og sælger en række kendte danske og internationale cykelmærker som Nishiki, Winther, Principia, MBK og Raleigh til lokale cykelforhandlere i hele landet. Trods et stærkt brand indenfor branchen opererer virksomheden i et konkurrencepræget marked, hvor e-handel og digital selvbetjening vinder stadig større indpas.

For at øge væksten og fortsat være den bedste samarbejdspartner for både eksisterende og nye kunder ønskede de at lancere en ny, fremtidssikret og tidssvarende B2B e-handelsløsning.

HF Christiansen stod med et akut behov for at få designet, udviklet og implementeret den nye e-handelsløsning på bare otte uger. Webshoppen skulle stå klar til lancering i påskeferien, hvor sæsonen for alvor bliver skudt i gang hos landets cykelforhandlere.

Målet har været at skabe en digital platform, der letter kundens hverdag og understøtter hans forretning. Derfor besøgte vi tidligt i projektet seks cykelforhandlere for at interviewe dem om deres behov og ønsker til den nye løsning. De primære ønsker gik på bedre performance, overblik, søgning samt kvalitet og korrekthed i data.

“
Vores nye løsning tilfredsstiller alle de ønsker vi havde til en ny webshop. Det er meget tilfredsstillende at stille en løsning til rådighed for vores kunder, som gør dem bedre til deres arbejde: Finde produkter og rådgive deres egne kunder – hurtigt. Det er også stærkt at løsningen er skalerbar og at vi selv kan tune og forædle informationen i shoppen inhouse.

Henrik Lunn Christiansen
CFO

To drenge går med en cykel over bro fra B2B Webshop
Man holder orange cykel i kulgrav fra HF Christiansens B2B webshop
Dreng på mountainbike i luften fra b2b Ehandel Webshop
“
Vertica har forstået vores behov fra start og gennem hele processen været gode partnere til os gennem en nøjagtig forståelse af vores forretning – samtidig med at vores begrænsninger på tid og økonomi ikke har bremset tilfredsstillelsen af vores ønsker.

Henrik Lunn Christiansen
CFO

Intuitiv og brugervenlig købsoplevelse

Mand løber med barnevogn på vej langs rapsmarker fra b2b Ehandel Webshop

HF Christiansen har fået en løsning, der er effektiv og giver kunderne mulighed for nemt og enkelt at handle, når det passer dem. Indkøbsoplevelsen er blevet forbedret gennem et opdateret design, en overskuelig menustruktur og optimeret søgning.

Webshoppen er skræddersyet til at levere søgeresultater i samme øjeblik, som brugen taster i søgefeltet, ligesom facetteret søgning gør det nemmere at præcisere og afgrænse søgningen i HF Christiansens store produktsortiment.

For at give kunderne et godt overblik og lette navigationen er menustrukturen understøttet af billeder, så kunden hele tiden kan se, hvor han er på sitet.

Den nye løsning tilbyder også et responsivt design, så kunden kan servicere sig på både pc, mobil og tablet.

Understøtter flere brugsscenarier

Platformen understøtter forskellige brugsscenarier og behov. Først og fremmest butikspersonalet, der løbende skal bestille cykler og tilbehør hjem til butikken. For at lette ordreafgivelsen har de mulighed for at afgive ordre via listebestillinger, eller de kan scanne en stregkode på hylden, og varen lægges automatisk i kurv.

Derudover bruger mekanikerne på værkstedet også løsningen, når de står med et akut behov for en reservedel. I løsningen er der oprettet en specifik kurv kun til reservedele, hvor ordre afgives fra dag til dag.

Selvom privatkunder ikke kan handle på sitet, har de stadig mulighed for at se, hvilke cykelforhandlere der har en ønsket vare på lager.

Skal vi hjælpe jer videre?

E-commerce

E-commerce kan flytte jeres virksomhed rigtig langt – hvis I formår at tænke det strategisk ind i jeres samlede forretning både på kort og lang sigt.

Relaterede cases

Bolia  

Unik B2B e-handelsløsning

Kontaktperson i Vertica

Kontakt

Jeppe Hansen

Administrerende direktør

+45 53 63 81 79
jmh@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Kontaktperson i Vertica

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Klosterstræde 9
1157 København K
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Whistleblowerordning
Underdatabehandlere
Nyhedsbrev
Karriere · 0 ledige stillinger