Smartphones med visning af købsflow på BDs meget benyttede app, som kunder bruger til at handle og skabe merslag

Cirka 80% af kunderne benytter sig af BD-appen, når de handler.

Hvordan skaber man et hurtigt købsflow, der sparer dine kernekunder for tid og besvær?

Håndværkere er en faggruppe, som ofte har travlt, og som ofte skal løse opgaver inden for en stram deadline. For at hjælpe håndværkerne med at spare tid har Brødrene Dahl udviklet en app, som hurtigt er blevet et af håndværkernes vigtigste værktøjer i det daglige arbejde.

Personligt butiksunivers lige ved hånden

I appen har kunden adgang til det fulde BD-univers. Appen personaliseres løbende, så den enkelte bruger præsenteres for relevant indhold. Den binder kundens købshistorik, lagerstatus, transaktioner, geolokation samt følgesedler sammen i en samlet platform.

I praksis står den travle VVS’er og skal installere et nyt toilet. Når håndværkeren åbner appen for at skaffe et produkt, fremgår det, hvor de tre nærmeste Brødrene Dahl-butikker ligger, og hvor mange enheder af den ønskede vare, som findes på lager. Dermed kører håndværkeren ikke forgæves.

Den travle håndværker vælger så om han/hun vil køre ned i butikken og hente produktet eller have det leveret på arbejdspladsen.

Når kunden ankommer til en Brødrene Dahl-butik skifter appens interface automatisk til selvbetjening, så han/hun kan scanne varer og efterfølgende gennemføre transaktionen med et swipe.  

Hvis kunden bestiller en vare, er der mulighed for at få kviklevering på under en time. Geolokationen i appen fortæller chaufføren, hvor kunden befinder sig, og hvortil varerne skal leveres. Kunden kan følge ordrens rejse og planlægge arbejdet derefter.

Flere Brødrene Dahl-butikker er åbne for kunderne døgnet rundt – hele året. Det betyder, at kunder kan låse sig selv ind i de fysiske butikker og gennemføre deres køb, præcis når det passer dem. Denne 24/7-ordning bliver rullet ud til flere Brødrene Dahl-butikker allerede i løbet af i år og næste år.

”Den nye BD-app er en vigtig del af vores omnichannel strategi, der binder kundeoplevelsen sammen på tværs af de fysiske butikker og den digitale verden. Med personaliseret indhold får kunderne den mest optimale oplevelse, uanset hvor de befinder sig. BD-appen er nøglen til flere nye spændende initiativer som vil gøre vores kunders og medarbejderes hverdag mere effektiv.”

Resultater

Efter lanceringen af appen har mange faste kunder taget appen til sig og bruger den nu flittigt, hvilket resultaterne understreger.

  • 79% af alle kunder, som anvender selvbetjeningsfunktionen i appen, anvender også commerce-funktionen.
  • Cirka 80% af BD’s kunder benytter sig af BD-appen, når de handler.
  • Op mod 50% af kunderne anvender appens mulighed for selvbetjening.
  • Kunder, som handler i to (eller flere) kanaler, handler i gennemsnit for mere end 300% i forhold til de kunder, som kun anvender én kanal.
Smartphones med visning af købsflow på BDs app, hvor kunder der handler på flere kanaler har handler mere og skaber vækst