Hvor i købsforløbet vil du ramme kunden?

Google AdWords og Real Time Bidding

Hvad enten du har brug for at øge kendskabet til dit brand og introducere flere brugere for dit website, eller du har brug for at fastholde eller følge op på dine kommende kunder under deres købsovervejelser, så leverer Google Adwords værktøjerne til at målrette dine annoncekampagner.

Nedenfor kan du læse om de meste brugte annonceringsplatforme, som Google AdWords tilbyder. 


AdWords tekstannoncer

Alle ved efterhånden, at nogle af resultaterne i Googles søgeresultater er betalte. Placeringen af de klassiske tekstannoncer varierer men findes oftest i toppen af siden, i højre side og i nogle tilfælde også i bunden af siden. Tekstannocerne kan i dag beriges med adresseoplysninger, telefonnummer, supplerende links og kunderatings.

Læs også: Optimér dit kvalitetsresultat - 10 must-do's

Google Shopping annoncer

Ud over de klassiske tekstannoncer er der også mulighed for at køre shoppingannoncer. Disse annoncer består af et produktbillede, navn og en aktuel pris. Denne type annoncer kræver, at man kan levere et altid opdateret produktfeed med oplysninger om ens produkter til Google. Shoppingannoncer har vist sig særligt effektive, da kunderne allerede inden de klikker på annoncen kan danne sig et indtryk af produktet og prisniveauet. Og dermed sorteres ofte nogle irrelevante klik fra på den konto.

Adwords displayannoncer

Ud over annoncering i søgeresultatet er AdWords Display annoncering den mest udbredte annonceringsmetode. Display annoncering er bannerannoncering på andre websites, eksempelvis nyhedssider, forbrugersider eller blogs. Hvor og for hvem bannerne vises styres ud fra kontekst, søgeord eller helt ned på det enkelte domænenavn. Annonceringen afregnes oftest per klik, hvilket sikrer, at du får, hvad du betaler for. Og skulle andet være tilfældet, kan annonceringen altid tilrettes eller stoppes.

Ud over at skabe en bred markedsføring rettet mod nye potentielle kunder, kan display annoncering også bruges til at skabe synlighed over for brugere, der allerede har besøgt ens site. Dette kaldes også remarketing. Her er det muligt at segmentere sin målgruppe afhængig af deres adfærd på ens site og hvad de har vist interesse for. Du kan for eksempel eksponere en bruger for de produkter, han har lagt i kurven på dit site eller vise bannere med produkter, der relaterer sig til det blogpost, brugeren har været inde og læse på dit site. Mulighederne er uendelige

Adwords YouTube-annoncer

Det er også muligt at få din reklame vist som intro til videoer på YouTube, der i dag er én af verdens største kommercielle tv-kanaler. I modsætning til sendefladen på tv2 eller tv3, leverer YouTube ekstremt præcise målretningsmuligheder. Samtidig kan du komme i gang for et noget mindre annonceringsbudget end hvad der er tilfældet via de traditionelle kanaler. Dette gør især YouTube interessant for virksomheder med produkter, der er nicheorienterede. Alt hvad du skal bruge er en tv-annonce på minimum 12 sekunder, og så er du i gang.

Nå bredere ud med AdForm

Ud over Googles AdWords produkter, har vi hos Vertica også et samarbejde omkring Real Time Bidding annoncering via AdForm. RTB er langt hen af vejen det samme som Google Display annoncering, men hvor Google Adwords til tider ikke er så udbredt på de store nyhedsmedier, kan man med Adform sikre sig den brede eksponering på de danske nyhedsmediesites. Adform kan på samme måde som AdWords afregnes som Cost per Click, altså hvor du kun betaler for den trafik, der reelt kommer ind på dit site.

Strategisk sparring

Hvad enten du allerede kører annoncering, eller du skal i gang med annoncering via Google eller andre udbyderes annoncenetværk, så er det vigtigt, at du får den overordnede strategi på plads, inden du går i gang. Samtidig er det også vigtigt at definere, hvilke måleparametre i for eksempel Google Analytics du vil evaluere dine kampagner ud fra.

Hos Vertica hjælper vi dig gerne med at komme "en tur op i helikopteren” og giver dig overblikket over mulighederne og faldgruberne inden for online annoncering. Samtidig giver vi dig indblik i, hvilke kombinationsmuligheder og synergieffekter der kan opnås med annonceringsværktøjerne. Tag fat I os for en uforpligtende snak om mulighederne.

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)