Din nye hverdag
Som Project Tech Lead er du en del af et fast team, der typisk består af 6-8 personer, som er et mix af back- og frontendere, UX-designere, testere og en projektleder. I hverdagen arbejder vi agilt efter SCRUM-modellen i tæt samarbejde med kunderne. Grundet vores nonhierarkiske organisering er det jer som team, der tager beslutninger om alt fra, hvilke teknologier, der skal bruges, til hvordan opgaven skal løses, og hvilke opgaver der skal prioriteres. Vi har ingen chefer, som skal godkende dine gode idéer, før de præsenteres for kunden. Du påvirker i meget høj grad din egen arbejdsdag og arbejdsopgaverne – både fra dag til dag og på længere sigt.
Du vil bidrage til og tage ansvar for udviklingen af nye teknisk komplekse e-commerce løsninger – lige fra forventningsafstemning med kunden til valg af frameworks, implementering, kvalitetssikring og endeligt go-live. Når vi bygger en ny e-handelsløsning, er det et projekt på typisk 4000-6000 timer.
I rollen som Project Tech Lead bliver du ansvarlig for teknisk klargøring og leverancer. Det indebærer blandt andet teknisk kundedialog med løbende afklaringer af kundens ønsker og behov undervejs i projektet. Dertil også at sikre, at de eksisterende afklaringer svarer til kundens aktuelle forståelse. Her er det vigtigt, at du har overblik og kan overskue og formidle konsekvenser af ændringer. I denne rolle bliver du go-to-person for kunden i forhold til afklaringer og andre forespørgsler af teknisk karakter.
Dine arbejdsopgaver vil også indebære backlog grooming og estimering med detail-estimering undervejs i projektet og nedbrydning af initielle estimater samt verifikation af eksisterende estimater. Dette er vigtigt i forhold til løbende at gøre opgaver klar til igangsættelse for temaet og sikre at ingen går i stå. På den måde er en del af rollen også mentoring af andre udviklere på teamet. Du vil også komme til at arbejde med featuredesign, blandt andet forhåndsestimering af nye features, sikre at features minimerer ny teknisk gæld samt sikre at de designes i henhold til sikkerhed, performance GDPR mv.

Dit fundament
I denne rolle er det vigtigt, at du er en stærk kommunikator både i dialogen med kunder og teamet. Hvor blandt andet i formidlingen af teknik på et sprog, der kan forstås af ikke-teknikere vægtes højt. Dette er vigtigt for at skabe tryghed for kunden i projektet.
Dertil er det vigtigt at du kan spille dine kolleger gode f.eks. ved at sikre at alle har opgaver og at der bliver delt viden på tværs. Det kan være ved at sikre, at teamets kompetencer spiller sammen og i den samme retning samt søge inspiration i tidligere løsninger eller inddrage andre eksperter fra huset, hvis nødvendigt.
Du har flere år arbejdet med udvikling i .NET og web. Du kommer til at arbejde med løsninger baseret på .NET 6 og .NET Core (og muligvis .NET Framework, da vi er ved at migrere de sidste projekter over på .NET 6 og .NET Core). MACH kommer til at være en del af metodikken, og du kan komme til at arbejde med microservices, event-driven design, containers mv. Herudover kan du komme til at integrere teknologier som Umbraco, Optimizely, CommerceTools, Algolia, Elastic Search og Azure.
Om Vertica
I Vertica bliver du en del af et community med 80 passionerede udviklere. Vi taler og nørder mange forskellige teknologier og platforme, men fælles for os er, at vores kode kredser om ecommerce.
Vi har nemlig i mere end 20 år hjulpet vores kunder med at designe og udvikle ecommerce-løsninger, som andre ser op til. Vores kunder tæller blandt andet virksomheder som Søstrene Grene, Hørkram, Bolia, Normal og Danfoss.
Flere af vores kunder har vi arbejdet sammen med i 5, 10 og endda 20 år. Faktisk har vi brugt så mange timer sammen, at flere kunder i dag ser os som kolleger.
Hvad kan du forvente?
Bonus til alle
Hvert år deles 10% af Verticas overskud på tværs af alle ansatte – uanset stillingsbetegnelse. Vi har brug for hinanden for at lykkes. Derfor skal alle have del i overskuddet, vi sammen skaber – og det har vi gjort i mange år.
Livslang læring
Vi går i livets skole, men af og til er der også kurser, konferencer eller uddannelser, som man kan lære af. Er det noget du gerne vil blive klogere på, har du muligheden for at videreuddanne dig i Vertica. Vi har sat uddannelsesbudgettet frit.
Hele mennesker på arbejde
Skal den lille starte i skole? Har du en tandlægetid midt på dagen? Eller vil du bare gerne spare pendlertid? Det kan være svært at få hverdagen til at hænge sammen. Derfor skal arbejdstid – og sted også være fleksible. Hvis du har brug for at hive nogle timer ud midt på dagen, eller ønsker du at arbejde hjemmefra et par dage, er det intet problem.
Kan du se dig selv som en del af Vertica? Send os din ansøgning
Lyder dette som et drømmejob? Så send din ansøgning og CV hurtigst muligt.
Vi er klar over, at det er umuligt at give et fuldstændigt og retvisende billede af dig selv ud fra en ansøgning og CV alene, men indledningsvist er det desværre alt, vi har. Vi vil gerne lære personen bag ansøgningen så godt at kende som muligt. Fortæl os derfor om din passion og dine værdier. Din historie og dine drømme. Og ikke mindst hvordan du er projektleder og dit syn på projektledelse.
Du er også velkommen til at kontakte Katrine Rasmussen, hvis du har spørgsmål, ønsker at høre mere om stillingen eller aftale at besøge os i vores hyggelige lokaler ved Åboulevarden 69. Katrine kan nås på telefon +45 27 50 93 73, eller på mail kra@vertica.dk.