Lokation: Aarhus

Kan du styre økonomien i en udviklingsorienteret virksomhed, der opererer i et vækstmarked, hvor kvalitet, ærlighed, åbenhed, soliditet og forspring er nøgleord. Så skal du måske være den forretningsorienterede økonomichef for vores moderne og ambitiøse e-handelsvirksomhed med 110 dygtige kollegaer.

 

Du bliver ansvarlig for den daglige ledelse og udvikling af økonomifunktionen. Du påtager dig ansvaret for rapportering, budgettering og økonomiopfølgning samtidig med, at du sikrer den økonomiske sparring med organisationen for vores videre udvikling.

Som økonomiansvarlig har du overblik samt fokus på analyse, rapportering og optimering. Du er en fast sparringspartner for ledelsen og den øvrige organisation. Du deltager selv som en del af ledelsen i den ukonventionelle ledelsesform, som Vertica praktiserer.

Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver vil bl.a. indebære:

  • At være ansvarlig for den daglige ledelse og udvikling af administration-/økonomifunktion
  • Økonomirapportering med stillingtagen/analyse af årsagssammenhænge med det mål at initiere tiltag på forkant sammen med den øvrige ledelse og organisation.
  • Kommunikation af økonomi til ledelse og øvrig organisation.
  • Hands on bogholderi, finansbogholderi, debitorbogholderi, kreditorbogholderi
  • Perioderegnskaber, rapportering af afvigelser
  • Økonomisk sparring for hele organisationen
  • Løn og refusioner
  • Momsangivelser
  • Forecast
  • Budgettering og budgetopfølgning
  • Likviditetsbudgetter og opfølgning herpå
  • Årsafslutning, materiale til revisor
  • Kontakt til revisor, bank, forsikring, SKAT og advokat

Om dig


Du skal være god til tal og sammenhænge.

Håndværket skal være 110% i orden. Samtidig skal du have interesse for sammenhænge og årsager til udviklingen, så tiltag kan initieres rettidigt.

Du er passioneret om at skabe resultater for Vertica igennem din interesse for tal og analyse af økonomien samt den leverance, som knytter sig til.

Du kan kommunikere og forklare de økonomiske forhold, så dine kollegaer forstår dig. Vi forventer, at du er udadvendt, afbalanceret og overbevisende i din kommunikationsstil.

Hverdagen


Til dagligt vil du have ansvar for vores administrationsteam, hvor der i dag sidder 2 personer ud over dig selv. Her vil dele af arbejdsopgaverne varetages af dine kollegaer, men du skal have indsigt i al praksis herom – uden nødvendigvis altid at være udførende.

Du vil desuden kunne forvente:

  • En dynamisk og aktiv hverdag
  • Mulighed for at bringe din viden og erfaring i spil både internt og overfor kunder
  • Afveksling mellem detaljefokus og samlet overblik
  • Stor frihed i planlægning og udførelse af dagligt arbejde
  • God faglig sparring med vores ledelse og kollegaer
  • En dagligdag med uformel omgangstone og højt humør i en virksomhed med flad hierarkisk struktur, som dog har klare mål og fælles strategiske indsatsområder

Du får attraktive medarbejdergoder samt en god pensionsordning og sygdomsforsikring. Vi tror ikke på bonusordninger baseret på individuel udfakturering eller andre faktorer, som den enkelte ansatte kun i begrænset omfang er herre over. I stedet har vi en fælles bonusordning for alle. Den er baseret på vores fælles resultat i virksomheden.

Har du evnen til at gennemskue økonomiske problemstillinger


Vi forventer, du er analytisk, videbegærlig, kritisk, løsningsorienteret og har en humanistisk tilgang til dit arbejde. Ligeledes skal du have fantasi og en stærk evne til at se muligheder og en evne til at hjælpe dine kollegaer. Du har en naturlig utålmodighed efter at opnå resultater, men sikrer gennem dit øje for detaljen, at opgaverne stadig løses optimalt - og du går aldrig på kompromis med kvaliteten.

Det vil være en fordel, hvis du fra økonomivinklen har indsigt i, hvad det vil sige at drive en konsulentvirksomhed (med online fokus) og afsætte projektarbejde og timer. Vi lægger stor vægt på, at du har flere års erfaring som økonomiansvarlig, og at du kan dit håndværk.

Om Vertica


Vertica er et dedikeret e-handelshus, som er stiftet i 2001. Vi arbejder sammen med nogle af Danmarks mest ambitiøse virksomheder, hvor vi sammen nytænker og udvikler prisvindende e-handelsløsninger til både B2B og B2C. Dine kommende kolleger udgør i dag 110 medarbejdere i hjertet af Aarhus og København. Vi afholder mange sociale arrangementer, som kan være alt fra bouldering, brætspilsaften, havkajak, fodbold, badminton og læseklub, ligesom vi hver måned holder fredagsbar.

Kan du se dig selv som en del af Vertica?


Så send din ansøgning og dit CV hurtigst muligt.  Du er også velkommen til at ringe til adm. direktør, Jeppe Hansen, på telefon 53 63 81 79, hvis du har spørgsmål, ønsker at høre mere om stillingen eller aftale at besøge os i vores hyggelige lokaler i byens Latinerkvarter.

Send os din ansøgning og CV

Vertica som arbejdsplads

5 minutters arbejdsglæde