19. NOV
2019

Øg salget i din webshop - Fra tilfældig succes til stabile resultater

Er du også træt af at bruge masser af ressourcer på det ene projekt efter det andet uden at se nogen målbar gevinst?


På dette morgenbrief fortæller vi, hvordan du får mest muligt ud af dine ressourcer og skaber de bedste resultater, når du arbejder med optimering og videreudvikling af din e-handelsløsning og din online forretning.

Først har vi fokus på processen – og hvordan du via en metodisk tilgang kan få indsigt i dine brugeres adfærd og behov, så du kan skabe en e-handelsløsning, der konverterer godt. Herefter zoomer vi ind på content – og hvordan du kan arbejde taktisk med placeringen af content på din webshop, så du øger konverteringsraten.

08:45–09:00: Registrering og morgenkaffe

09:00: Velkomst

09:10: Sæt struktur på din optimeringsindsats

Den gode e-handelsløsning er reelt blot et værktøj. For at få den til at skabe forretning, skal du kontinuerligt arbejde med optimering af løsningen ud fra dine kunders adfærd.

På den måde vil du være i stand til at matche kundernes aktuelle behov og få det maksimale ud af din investering i e-handel. Nøglen her er struktur.

I oplægget får du:

  • Værktøjer til, hvordan du kan arbejde struktureret frem for impulsivbaseret med optimeringer af din forretning.
  • Indblik i hvilke øvelser, du skal igennem og hvilke værktøjer, du kan tage i brug undervejs i den kontinuerlige optimeringsproces.

09:45: Pause

10:00: Få mere ud af dit content – brug det taktisk

Der er meget snak om content marketing – og med god grund. Godt content kan gøre en stor forskel for dine kunder og dermed for din forretning. Ikke kun til at drive trafik – men også til at hæve konverteringsraten og loyaliteten. Men hvordan får du mest muligt ud af dit content og din indsats?

En metode er at arbejde taktisk med dit content. Det betyder, at du skal tilbyde dit content til dine kunder på placeringer og tidspunkter, der matcher dine kunders købsflow – både på og uden for dit site. Ved at gøre det kan du hjælpe kunderne til at træffe de rigtige valg på vej mod et køb.

Vi kommer omkring følgende:

  • Hvorfor er taktisk content godt?
  • Hvad er taktisk content i det hele taget?
  • Hvordan kommer du i gang med taktisk content?

10:45–11:00: Tak for i dag!

Hvem er målgruppen på dette morgenbrief?

Alle der vil have mere ud af deres webshop og endnu ikke benytter en systematisk indbringende proces. (Pladserne forbeholdes kommercielle ledere og medarbejdere indenfor salg og marketing).

Læs mere og tilmeld dig her

 

Morgenbriefet afholdes af:

UX-konsulent Mia E. Ipsen og forretningsudvikler Kasper K Kristensen fra Vertica. Vertica står bl.a. bag løsninger til Hørkram, Brødrene Dahl, Bolia, Coop, Kvadrat, Louis Poulsen og Molslinjen.

 

Kasper Kristensen

Digital forretningsudvikler og UX-konsulent

Mia Elvstrøm Ipsen

UX-konsulent

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)