E-commerce Geek Night: Direct-to-consumer

Vil du blive klogere på den mest fremstormende forretningsmodel inden for e-commerce? Og vil du med til en torsdagsbar for alle os, der elsker e-handel? Så kom til E-commerce Geek Night hos Vertica og bliv klogere på Direct-to-consumer-fænomenet.

NB: Grundet COVID-19 er arrangementet udskudt. Skriv dig op her for at få direkte besked om den nye dato.


Direct-to-consumer er en forretningsmodel, der de senere år har vundet større og større indpas - ikke bare i udlandet, men også herhjemme. Som navnet antyder, dækker modellen over, at brands sælger deres produkter direkte til kunderne gennem digitale platforme, uden om butikker og andre retailers.

Målet for en DTC-virksomhed er naturligvis at forkorte værdikæden men mest af alt at skabe en direkte relation mellem brandet og kunden. I de mere traditionelle forretningsmodeller udliciterer brands kundeoplevelsen til detailledet, men med DTC-tilgangen har brands selv kontrol over hele kundeoplevelsen. Tilgangen skaber gode muligheder for at arbejde effektivt med direkte, personaliseret kommunikation og markedsføring.

DTC-virksomhederne brager fremad, opnår gode kunderelationer og imponerende tal på bundlinjerne. Men hvad er opskriften på deres succes, og hvad gør de rigtigt? 

Det vil vi gøre dig klogere på til E-commerce Geek Night: Direct-to-consumer.

Vi byder på en aften med..

  • En introduktion til direct-to-consumer-modellen og konkrete råd til, hvordan du kan introducere elementer af den i jeres markedsføring og forretningsudvikling.

  • Masser af inspiration fra virksomheder, der allerede nu lykkes med DTC-modellen, og glæder sig til at fortælle om deres rejse.

  • Stemningsfyldt torsdagsbar med cocktails og fadøl til langt ud på aftenen - og tapas, selvfølgelig!
  • Masser af tid til at netværke med dygtige fagfolk, der også er vilde med e-handel. 

Aftenens program

16.30: Dørene åbner - kom i god tid og hent en cocktail i baren.

 

17:00 - 17:45: Direct-to-consumer: Fuld kontrol over brand, storytelling og relationer v/Anna Katrine Matthiesen, Account manager hos Vertica

Efter en kort velkomst zoomer vi ind på direct-to-consumer som trend og forretningsmodel. Hvad vil det sige at operere efter direct-to-consumer-principperne? Hvorfor kan det være smart? Og hvilke krav sætter det til organisationen, kommunikationen og relationen til forbrugerne? Med udgangspunkt i de amerikanske frontrunners, der fik DTC-bølgen til at rulle, giver vi dig byggeklodserne til en succesfuld direct-to-consumer-forretning, og giver konkrete råd til at tage hul på strategien.

 

17:45 - 18:30: DTC - Fra lancering til daglig drift v/ Rikke Kloster, Global eCommerce Manager hos TAKT

TAKT blev lanceret i april 2019, og brænder for at bringe bæredygtige kvalitetsmøbler direkte ud til folket. TAKT er grundlagt ud fra DTC-princippet, og vil tage os med på rejsen fra lancering til daglige drift i et lille team, samt ekspansionen uden for Danmark.

TAKT vil med et forfriskende nyt tag på de klassiske skandinaviske designprincipper skabe nye tidløse kvalitetsmøbler til folket. Virksomheden lægger bl.a. stor vægt på transparens i både produktion og prisstruktur, så kunden ved, hvor materialerne kommer fra, hvordan møblerne produceres, og hvordan prisen fastsættes.

 

18:30 - 19:15: Der serveres aftensmad i form af tapas, og baren er åben.

 

19:15 - 20:00: DTC er ikke kun for startups v/ Marie Kronborg Ellemose, Digital business leader hos Kvadrat

DTC er ikke kun for startups, men også en attraktiv og relevant forretningsmodel for etablerede virksomhed, der ønsker at skabe innovation og nærhed til forbrugerne. Hør om den rejse, Kvadrat har startet for at etablere en DtC-forretningsenhed med en klar vision om at skabe værdi både for end-consumers og de eksisterende kanaler og kunder. Det er en rejse af de store – med blod, sved og tårer – men med forventningen om stor værdi og synergi i den anden ende.

Kvadrat har været en ledende spiller indenfor tekstildesign og -innovation siden 1968. Som en internationalt anerkendt, progressiv designvirksomhed, skubber de til grænserne for æstetik, kreativitet og teknologisk udvikling i tekstildesign. Kvadrat vandt EY's Entrepreneur of the Year 2019, og blev her fremhævet som en fænomenal dansk væksthistorie i konstant udvikling.

 

20:00 - 21:00: Aftenens faglige del er slut, og det er tid til torsdagsbar

 

21:00: Tak for i aften

Alt det praktiske

Arrangementet er udskudt til en endnu ukendt dato - men kommer helt sikkert til at foregå fra kl. 16:30 - 21 hos Vertica i SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V

Vi byder på tapas til aftensmad, og fri bar med fadøl og cocktails.

Det er gratis at deltage.

Skriv dig op her, og vær blandt de første, som får besked om den nye dato. 

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt inden for B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)