Funktionelt website og brugervenlig web-app til SPFs kunder 

← Tilbage til caseoversigt

SPF

SPF-Selskabet er Danmarks største handelsvirksomhed for avlsgrise og smågrise og verdens største transportør af levende grise. SPF køber grisene af landmændene og sælger dem til andre landmænd.


Udfordringen

SPFs havde brug for en nyere og mere tidssvarende platform, da deres nuværende platform var forældet og gjorde de administrative processer tunge og besværlige. Samtidig ønskede SPF at få redesignet sitet for at øge brugervenligheden.

Med brugervenligheden i centrum øjnede SPF også muligheden for at få udviklet en mobil web-app til deres primære kunder – landmændene.

”Det har været et rigtig spændende projekt som jeg synes er gået over alt forventning. Det skyldes ikke mindst kompetente aktører men også en rigtig god stemning og kemi i den gruppe, der har arbejdet med projektet. Vertica har været lynhurtige til at forstå vores forretning og vores behov. Vertica er også flere gange kommet med rigtig gode input, som vi ikke selv havde set.

Finn Kildam

IT chef hos SPF

Løsningen

Netop brugervenligheden var i fokus, da Vertica udviklede en web-app til SPF, der lader grisetransportørens kunder følge transporten af grisene live på mobilen. Landmændene kan således altid se, hvornår deres transport ankommer, uanset hvor de befinder sig, for med den nye web-app er det nemlig muligt at tjekke det hele på farten.

Ud over at kunne følge med i transporten kan landmændene løbende tjekke priser på grise i forhold til salg og køb på mobilen.

Vertica har ydermere stået i spidsen for et omfattende redesign af SPFs website med fokus på brugervenlighed, både visuelt i forhold til brugerne men også internt, hvor tingene har fået et løft. Valget af platform er faldet på Microsoft CMS, der har været grundstenen i at bygge et site med et helt nyt grafisk design. Med i løsningen følger Umbraco, der gør det væsentligt lettere for SPFs webredaktører at opdatere indhold på sitet.

Løsningen er således tredelt; der er udarbejdet et nyt, brugervenligt website, en ny administrationsdel internt til SPF samt en mobil web-app til kunderne.

Resultaterne

Den nye mobile web-app, der blandt andet gør det muligt for landmændene at følge med i deres transport, har stor betydning for SPFs kunder, der ofte ikke sidder på et kontor hele dagen, og derfor har brug for at kunne tjekke op på transporten mens de for eksempel er i stalden.

Samtidig er det nye website blevet langt mere brugervenligt, mens administrationsløsningen har lettet de interne processer og frigivet ressourcer i den anden ende. Medarbejderne i SPF kan nu se hinanden online og se hvilke opgaver de andre medarbejdere arbejder på.

Derudover gør oversigten og den nye søgefunktion det let for medarbejderne at matche købelystne landmænd op med salgslystne landmænd. Den effektiviserede administration gør på den måde både den interne administration hurtigere og lettere.

Se øvrige cases

Kontakt mig

Vil du vide mere om e-handel eller mobile løsninger, så send en mail eller giv mig et kald. Vi har 15 års erfaring med e-handel og inhouse forretningsrådgivere, designere og udviklere.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)