Værdifuldt indblik i data og brugeradfærd 

- skaber overblik og mersalg

← Tilbage til caseoversigt

Skagenfood optimerer med online marketing

Nordjyske Skagenfood har siden 2001 sørget for, at danske familier kan få leveret årstidens fisk lige til døren. Visionen er at levere gode madoplevelser med friske råvarer, og Skagenfood er med deres abonnementsbaserede salg af måltidskasser i stort vækst.


Skagenfood har dagligt mange besøgende på deres website, men den nordjyske virksomhed manglede indsigt i deres data og havde ikke overblikket over, hvor mange af besøgene, der kom fra nye kunder eller hvor mange, der kom fra eksisterende kunder. Det betød, at Skagenfoods marketingkroner ikke blev målrettet og effekten faldt.  

Skagenfood havde brug for at rette større fokus mod online markedsføring, og gennem webanalyse har Vertica hjulpet med at give indblik i og overblik over Skagenfoods data og kundegrupper. Det har betydet, at Skagenfood har fået en langt bedre indsigt i deres online forretning og kan nu rette deres midler mod de rette ressourcer. 

Verticas online marketing konsulent har hjulpet os med at få skabt et overblik over vores kundegrupper. Det har givet os en langt større indsigt i det potentiale, der ligger i vores data, som vi kan udnytte – og vi har fået brugbare værktøjer, som vi nemt selv kan arbejde videre med.

Peter Bagge-Nielsen

Medejer

Værdifuld indsigt i kundegrupper og brugeradfærd

Vertica har haft ansvaret for at hjælpe Skagenfood med at definere, hvilke besøg og segmenter, der giver mest værdi for virksomheden. Ud fra den viden, har Vertica kortlagt, hvordan Skagenfood bedst bruger den information og indsigt.

Skagenfood har først fået kortlagt en segmentering af transaktioner på deres website, og har fået overblikket over nye kunder og eksisterende kunder, som før har været en udfordring at skelne imellem. Kortlægningen af segmenterne har betydet, at Skagenfood har fået skabt gennemsigtighed igennem AdWords og kan målrette deres online markedsføring i langt større grad end tidligere og dermed sikre relevans for deres kunder. Samtidig har kortlægningen givet Skagenfood værdifuld indsigt i deres kundegruppers brugeradfærd på websitet. Det betyder, at Skagenfood nu i langt større grad kender deres kunders adfærd. 

Se også hvordan vi kan styrke din virksomhed via online optimering

Effektiv remarketing-kampagner til trafikkilder

Med det nye fokus på online markedsføring og den nye indsigt i Skagenfoods kundegrupper, har det været muligt for Skagenfood at optimere deres trafikkilder på websitet og køre målrettede remarketing-kampagner til et specifikt segment. 
Det har betydet at Skagenfood kan profitere det uudnyttede potentiale fra kunder, der viser købsorienteret adfærd, til at skabe mersalg. 

Overblik over KPI’er i dashboard

En væsentlig faktor for Skagenfood var at få skabt overblik over deres data. Vertica bruger værktøjet Klipfolio og har etableret et fælles dashboard med tracking af Skagenfoods vigtigste KPI’er. Det betyder, at Skagenfood altid kan følge med i deres data, og har overblikket over, om de opsatte mål nås. Det giver Skagenfood tid og ro til at lægge fokus, hvor det er relevant, mens Vertica sørger for at konvertere dataene til brugbar viden for Skagenfood.

Online Marketing Konsulent

Har du brug for sparring eller rådgivning inden for online marketing og webanalyse. Så kontakt mig for en uforpligtende snak.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)