
Koncept og vision
POMPdeLUX startede i 2006, da Marianne Hoffmann Dyrbøl og hendes daværende forretningspartner savnede et sted, hvor de kunne købe kvalitetsbørnetøj til fornuftige priser. Gennem flere års arbejde med mode og design lå ideen klar til et helt nyt koncept. Design og produktion af børnetøj – og med tanke på at holde prisen nede skulle det ikke sælges i traditionelle butikker, men via events og egen webshop. I dag er POMPdeLUX tilstede med deres unikke koncept i 8 lande med mulighed for ren e-handel i resten af verden.
E-handel og social shopping

Hele POMPdeLUX’ forretning er forankret omkring den digitale kanal, hvor Optimizely er den centrale komponent. Forretningen udfolder sig i to hovedkanaler. Den ene kanal er klassisk e-handel, hvor kunderne kan betjene sig selv via webshoppen, mens den anden er social shopping.
Ved social shopping events mødes kunderne i hyggelige og hjemlige omgivelser og får præsenteret kollektionen af en shopping advisor. Eventdeltagerne kan se og udvælge de styles, de ønsker at købe via websitet eller den tilhørende app og gennemføre købet selv, eller med hjælp fra shopping advisoren. Appen trækker på samme data som webshoppen, og kunderne kan derfor sidde hjemme med appen og lægge styles i kurven, som forberedelse til et event.
Sitet fungerer samtidig som en booking engine, hvor kunderne kan søge efter shopping events eller shopping advisors i sit nærområde, hvis de ønsker at sætte rammerne for et hyggeligt arrangement med veninderne.
Kunden har mulighed for at personalisere sin profil ved at oprette favoritlister for hvert barn med navn og alder. På sigt kan POMPdeLUX anvende denne viden effektivt i forbindelse med markedsføring til en målgruppe, som for manges vedkommende ikke bare er kunder, men loyale fans.



Et vigtigt salgsværktøj
Platformen understøtter den vigtige rolle som shopping advisorerne spiller i forretningskonceptet. Tidligere skulle shopping advisoren registrere alle eventdeltagernes ordre manuelt i et eksternt system. Deltagerne havde således ikke mulighed for at browse kataloget digitalt eller gennemføre købet selv.
I dag er setuppet forankret i den digitale platform, og det frigiver tid til shopping advisoren, der kan koncentrere sig om at yde den bedste rådgivning. Løsningen er et vigtigt salgsværktøj, hvor de kan planlægge og administrere events og løbende følge med i, hvor mange eventdeltagere der lægger ordrer, det samlede salg og provision.
Kollektionslanceringer og udsalg
POMPdeLUX udkommer årligt med to nye kollektioner; en forårs/sommer-kollektion i det tidlige forår og en efterår/vinter kollektion i sensommeren. Ved sæsonstart og udsalg oplever POMPdeLUX massive peaks på shoppen. I de travleste timer lægger kunderne i gennemsnit en ordre i sekundet. For at håndtere den store volumen er løsningen hostet med Azure, der automatisk skalerer op efter behov.
POMPdeLUX kører mange kampagner året igennem. Det kan være alt fra fri fragt til mængderabatter eller i forbindelse med kollektionslanceringer og udsalg. Til forskel fra tidligere har redaktøren et bredt spektrum af muligheder for at arbejde med kampagner, content og forskellige typer af landing pages.
Mix and match og mobiloptimering
POMPdeLUX er kendt for, at deres tøj kan kombineres på tværs af forskellige styles og kollektioner. Via featuren ’Køb sættet’ har kunden mulighed for at købe hele outfits, der er sammensat af stylister hos POMPdeLUX. Mix & Match-konceptet sikrer kunderne en sammenhængende garderobe, så de kun behøver at handle ét sted.
Sitet præsenterer de mange styles i et enkelt, stilrent design, der er præget af lækre produkt- og miljøbilleder samt en overskuelig og intuitiv navigation. Løsningen er responsiv og optimeret med fokus på en brugervenlig og inspirerende oplevelse på alle devices. Det er afgørende, da størstedelen af trafikken kommer fra smartphones.

Kundeloyalitet og intern effektivisering
Med deres unikke koncept er POMPdeLUX nyskabende inden for en kompetitiv branche med mange aktører. Den nye løsning giver POMPdeLUX mulighed for at agere hurtigt i markedet. De kan eksekvere kampagner og udsalgsperioder, opsætte landing pages og håndtere kundedialog på tværs af kanaler. Samtidig understøtter platformen den vigtige rolle som shopping advisorerne spiller i forretningen.
POMPdeLUX har digitaliseret et velafprøvet koncept med markante kommercielle gevinster til følge. Den nye platform gør det muligt for POMPdeLUX at realisere det digitale vækstpotentiale, som ligger både i Danmark og i udlandet.