
Analyse af kundedata
Lampe- og belysningsvirksomheden Louis Poulsen ville undersøge, hvordan kundedata kunne omsættes til bedre konverteringsrater. Internt savnede man dog eksperter, der kunne indsamle data og omsætte dem til analyser, som kunne give indsigt i potentielle udviklingsområder. Derfor tog Louis Poulsen kontakt til Vertica.



Søgelyset rettes mod købsoplevelsen
I Louis Poulsen har man en virksomhed fuld af eksperter på lamper, belysning og brugen af produkterne. Disse ’subject matter’-eksperter blev sat sammen med Verticas eksperter i proces, analyse og dataindsamling. Sammen foretog vi brugertests (’tænke-højt-tests’) og spørgeskemaundersøgelser. Derudover analyserede vi trackingdata fra Louis Poulsens kanaler.
Undersøgelserne gav tilsammen et solidt datagrundlag for, hvordan kundeflowet og konverteringsraten kunne løftes.
Vi identificerede friktionspunkter på siden, hvor kunderne havde vanskeligheder ved at navigere. Vi analyserede disse fund og iværksatte initiativer, der kunne hjælpe kunderne nemmere gennem købsprocessen.
På produktdetaljesiden optimerede vi informationer om produkternes anvendelse og størrelse, hvilket gjorde det nemmere for kunderne at få overblik og engagere sig i produkterne. Derudover var det muligt at tydeliggøre fordele, der knytter sig til at handle direkte gennem Louis Poulsen, hvorved direct-to-consumer-indsatsen kunne styrkes.
Ved at omstrukturere info til kunderne kunne man øge ratioen mellem sete produktsider og antal varer som lægges i kurv og dermed øge konverteringsraterne.
Procentdelen af sessioner, som ender i et køb, er steget med 500%

Resultater på et oplyst grundlag
Den indsamlede viden blev grundlag for et videnskatalog med konkrete værktøjer og specifikke råd, som kan anvendes i nye redaktørtiltag på hjemmesiden. Og ikke mindst når der skal integreres nye features på Louis Poulsens digitale platforme.
Mange af de identificerede tiltag krævede ingen ekstern udvikling, men var små tiltag, som kunne eksekveres internt af Louis Poulsens eget personale.
Efter implementeringen af nye produktdetaljesider oplevede man blandt andet en bedre feedback fra kunder i surveys og større anvendelighed i brugertests.
Derudover kan følgende resultater måles efter to års kontinuerligt samarbejde mellem Vertica og Louis Poulsen:
- Procentdelen af sessioner, som ser en produktdetaljeside, er steget med 30%
- Procentdelen af sessioner, som lægger i kurv, er steget med 190%
- Procentdelen af sessioner, som går til checkout, er steget med 200%
- Procentdelen af sessioner, som ender i et køb, er steget med 500%
