DA |EN
  • E-commerce
  • AI
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Artificial Intelligence
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Events
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Louis Poulsen

Hvor meget tid bruger du på systematisk at optimere din webshop?

I de fleste virksomheder ved man, at kontinuerlig optimering skaber resultater på bundlinjen. Men i en travl hverdag, hvor nye produkter skal sættes op og nye kampagner skal sættes i værk, får man ikke altid fulgt op på, hvordan kunderne oplever sitet, og hvor man måske taber dem.

Louis Poulsen blev grundlagt i 1874 og er rodfæstet i den skandinaviske designtradition, hvor form følger funktion. Deres produkters funktion og design er skræddersyet til at afspejle og understøtte rytmen i det naturlige lys. Hver eneste detalje i designet har et formål. Og hvert eneste design starter og slutter med lys.

Branche Lamper og belysning
Omsætning 1 mia. kr.
Kunde siden 2018
Løsning www.louispoulsen.com
Blå væg med tre loftslamper fra Louis Poulsen, der har øget konverteringsrater med hjælp af kundedata-analyse

Analyse af kundedata

Lampe- og belysningsvirksomheden Louis Poulsen ville undersøge, hvordan kundedata kunne omsættes til bedre konverteringsrater. Internt savnede man dog eksperter, der kunne indsamle data og omsætte dem til analyser, som kunne give indsigt i potentielle udviklingsområder. Derfor tog Louis Poulsen kontakt til Vertica.

Rum med blå væg, bord, stole og loftlamper fra Louis Poulsen, der har øget konverteringsrater med analyse af kundedata
Loftslampe på rødt loft set nedefra fra Louis Poulsen som har skabt øget salg med hjælp af analyse af kundedata
Orange lampe i vindueskarm fra Louis Poulsen, som har øget sine konverteringsrater ved hjælp af kundedata analyse
Analysefasen

Søgelyset rettes mod købsoplevelsen

I Louis Poulsen har man en virksomhed fuld af eksperter på lamper, belysning og brugen af produkterne. Disse ’subject matter’-eksperter blev sat sammen med Verticas eksperter i proces, analyse og dataindsamling. Sammen foretog vi brugertests (’tænke-højt-tests’) og spørgeskemaundersøgelser. Derudover analyserede vi trackingdata fra Louis Poulsens kanaler.

Undersøgelserne gav tilsammen et solidt datagrundlag for, hvordan kundeflowet og konverteringsraten kunne løftes.

Vi identificerede friktionspunkter på siden, hvor kunderne havde vanskeligheder ved at navigere. Vi analyserede disse fund og iværksatte initiativer, der kunne hjælpe kunderne nemmere gennem købsprocessen.

På produktdetaljesiden optimerede vi informationer om produkternes anvendelse og størrelse, hvilket gjorde det nemmere for kunderne at få overblik og engagere sig i produkterne. Derudover var det muligt at tydeliggøre fordele, der knytter sig til at handle direkte gennem Louis Poulsen, hvorved direct-to-consumer-indsatsen kunne styrkes.

Ved at omstrukturere info til kunderne kunne man øge ratioen mellem sete produktsider og antal varer som lægges i kurv og dermed øge konverteringsraterne.

Procentdelen af sessioner, som ender i et køb, er steget med 500%

Collage af sites fra Louis Poulsens webshop, der har optimeret købsoplevelsen, øget konverteringsrater og skabt vækst
Resultater

Resultater på et oplyst grundlag

Den indsamlede viden blev grundlag for et videnskatalog med konkrete værktøjer og specifikke råd, som kan anvendes i nye redaktørtiltag på hjemmesiden. Og ikke mindst når der skal integreres nye features på Louis Poulsens digitale platforme.

Mange af de identificerede tiltag krævede ingen ekstern udvikling, men var små tiltag, som kunne eksekveres internt af Louis Poulsens eget personale.

Efter implementeringen af nye produktdetaljesider oplevede man blandt andet en bedre feedback fra kunder i surveys og større anvendelighed i brugertests.

Derudover kan følgende resultater måles efter to års kontinuerligt samarbejde mellem Vertica og Louis Poulsen:

  • Procentdelen af sessioner, som ser en produktdetaljeside, er steget med 30%
  • Procentdelen af sessioner, som lægger i kurv, er steget med 190%
  • Procentdelen af sessioner, som går til checkout, er steget med 200%
  • Procentdelen af sessioner, som ender i et køb, er steget med 500%
Trappe med skrivebordslamper i mange farver fra Louis Poulsen, som har øget konverteringsrater og vækst med kundedata

Se hvad vi har hjulpet andre med

Bolia  

Unified commerce: Èn samlet platform

Søstrene Grene  

Fra 0-125 millioner på under et år

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Lars Christensen

Digital strategi & Kundeansvar

+45 27 79 60 22
lch@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Klosterstræde 9
1157 København K
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Whistleblowerordning
Underdatabehandlere
Nyhedsbrev
Karriere · 0 ledige stillinger