Samlede kundedata giver stærkere kundeoplevelser

En CDP giver dig ikke bare data. Den giver dig indsigt, handlingskraft og nye muligheder for at engagere dine kunder dér, hvor det betyder noget. 

En mand og en kvinde står tæt på et vitrineskab og taler sammen, mens de ser på en væg med planter og vinduer i baggrunden.



En kvinde med langt, mørkt hår og en lysebrun trøje smiler, mens hun står ved et skrivebord i et moderne kontormiljø, med en bærbar computer foran sig. Hun er i samtale med en mand, der står tættere på.

En Customer Data Platform (CDP) er kort fortalt et værktøj, der indsamler og opbevarer data fra dine kunder på individniveau.   

Med en CDP kan du personalisere budskaber og produkter til den enkelte kunde på tværs af kanaler. På den måde får du maksimal udnyttelse af kundedata. 

Men hvad kan en CDP konkret gøre for din forretning?

  • Den er det ultimative personaliseringsværktøj. Du får en robust kundeforståelse og opbygger segmenter, der kan deles på tværs af kanaler. 
  • Den optimerer ad spend - ved at benytte en meget mere detaljeret forståelse af kundesegmenter. 
  • Den giver en enkel og agil struktur på kundedata. Du kan sende data til dine systemer fra centralt hold frem for at sende det på kryds og tværs. 
  • Den giver dig en god vej til førstepartsdata og til rent faktisk at få disse data brugt og aktiveret på tværs af din kunderejse.
Det siger Søstrene Grene
Søstrene Grene logo
Vertica har været en rigtig god støtte for os i forbindelse med at finde den rette CDP-løsning. De har en stor ekspertviden i krydsfeltet mellem teknologi og forretning. Den viden betyder, at de har været stifindere for os i en jungle af systemer, som nogle gange er svær at navigere i.
René TingskovMedia & Martech Manager
Model for Customer Data Platforms der viser processen for opsamling, unificering og aktivering af kundeinformationer, inklusive kanaler som POS, app, web, e-mail, kundeservice, samt begreber som kundedata og AI/ML.


Med alle dine kundedata samlet ét sted kan du lave det mest optimale indhold og skabe den bedst tænkelige kunderejse for specifikke segmenter. Kampagner og budskaber kan skræddersyes, så den enkelte kunde udelukkende møder relevant indhold. 

Mange virksomheder har masser af data – men mangler overblikket. Med en CDP samler du brikkerne, så du kan arbejde datadrevet uden at drukne i kompleksitet. 

En CDP gør det muligt at få noget reelt ud af de data, I allerede har – og forbinder det, der før har været adskilt. I stedet for at dine marketing-, salgs- og ecommerce-teams arbejder i blinde, får de et fælles fundament at bygge videre på. 

Det betyder: 

  • Bedre personalisering → stærkere relationer 
  • Skarpere segmenter → bedre annoncering 
  • Klarere overblik → hurtigere beslutninger 
  • Én sandhed om kunden → færre misforståelser  

Kort sagt: Du kan være mere relevant. Mere effektiv. Og mere datadrevet i dine valg. 

Mand med skæg og brunt hår sidder ved et skrivebord og taler, mens han gestikulerer med hænderne. I baggrunden ses en anden person delvist i fokus og en bærbar computer. Der er farverige post-its på bordet, som bidrager til en kreativ arbejdsstemning.
Eksempler på, hvad du kan med en CDP
En person holder en smartphone med en rejseapp, der viser afgange fra København til Aarhus, herunder dato, tidspunkt og billetpris.

Genkende en kunde på tværs af webshop, app og butik


Billede af en bærbar computer, der viser Bolia's hjemmeside på en sofa omgivet af en elegant indendørs atmosfære med gardiner og puder.

Aktivere automatiske flows baseret på adfærd (f.eks. kurvforladelse, genkøb, produktinteresse)

En bærbar computer på en gennemsigtig stol med ledninger, der er viklet om stolen, som viser en hjemmeside med teksten "Skift til intelligent netværk" og en præsentation af forskellige elektronikprodukter.

Udregne kundeværdi og segmentere på tværs af livscyklus

Et smartphone-display viser en velkomstbesked og muligheder for at starte kursusmoduler, placeret på en ru, grå overflade med dybe skygger.

Forbedre ROAS og konvertering ved at målrette budskaber mere præcist

Smartphone der viser en A3 plakat med blomsterdesign i en træramme, placeret på en rødbrun overflade.

Skabe personaliserede oplevelser uden at gå på kompromis med GDPR

Hos Vertica kender vi ret godt til det der med e-commerce og digitale forretninger – og vi ved, hvordan data kan bruges i praksis. Vi taler både med jeres marketingteam, jeres CRM-ansvarlige og jeres IT-arkitekter, og vi sørger for, at CDP’en spiller sammen med resten af jeres setup. 

Vi gør en dyd ud af at forstå både jeres forretning og jeres tekniske setup, så vi kan rådgive jer bedst muligt om, hvilket CDP-setup, der passer bedst til jer. Sammen med jer skaber vi en skalerbar løsning, og gør jer i stand til selv at arbejde videre i den rigtige retning med jeres data og aktivering.  

Det er trods alt jer, der skal have hænderne mest nede i dataene. Derfor sørger vi for at følge med jer hele vejen fra rådgivning og integration til aktivering og løbende optimering. 

Lars Christensen


KontaktLars Christensen

Partner