DA |EN
  • E-commerce
  • AI
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Artificial Intelligence
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Events
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Saint-Gobain

BD Smart Logistik

Saint-Gobain Distribution Denmark fået udviklet en logistikløsning, der består af både en app og et webinterface og er et samlet værktøj til logistik, salg og kundeservice.

Saint-Gobain er en af verdens førende producenter af materialer og løsninger til byggeri. Koncernens historie trækker spor helt tilbage til 1665, hvor en af de første leverancer var spejlene til spejlsalen på Versailles. I Danmark kender vi Saint-Gobain-koncernen bedst for VVS-leverandøren Brødrene Dahl.

Branche Bygge- og anlægssektor
Markeder Opererer i Danmark, Grønland og Island. Del af global koncern.
Omsætning 4,2 mia. kr.
Kunde siden 2009
Saint-Gobain lager med gaffeltrucks og paller med kasser. Arbejdet understøtter den gode købsoplevelse i BD appen

Samlet løsning til logistik, salg og kundeservice

Saint-Gobain Distribution Denmark (SGDD) distribuerer produkter og løsninger af høj kvalitet til bygge- og anlægssektoren i Danmark. SGDD står bl.a. bag vvs-grossisten Brødrene Dahl.

SGDD transporterer til dagligt 650 tons materialer rundt til kunder i hele Danmark og har dermed et stort logistisk set-up med mange chauffører og mange ruter, der skal planlægges og afvikles.

Da virksomheden stod over for at skulle implementere et helt nyt ERP-system, var den tvunget til at udskifte den eksisterende logistikløsning. Det var et oplagt tidspunkt at evaluere de eksisterende arbejdsprocesser i virksomheden og udvikle en løsning, som i endnu højere grad kunne understøtte både chauffører, sælgere og kundeservicemedarbejdere i deres daglige arbejdsopgaver.

Det er mundet ud i en løsning, som indeholder både en android app og et webinterface til desktop.

Logistik-app som primært værktøj til chauffører

Lager med paller fulde af produkter fra Saint-Gobain som tilbyder god B2B ehandel via web og app

For at sikre succes med appen var det vigtigt, at den kunne fungere som chaufførernes primære værktøj både på terminalen og undervejs på transportruten. Derfor har der været stort fokus på at skabe et simpelt og intuitivt interface, som fungerer på chaufførernes mobile håndscannere. 

I appen bliver chaufføren guidet gennem den mest optimale arbejdsgang, og de får kun præsenteret de muligheder, der er relevante i den aktuelle arbejdssituation. Det betyder eksempelvis, at tidskrævende opgaver som ruteplanlægning og navigation er blevet en integreret del af flowet i appen​.  

Webinterface til bedre kundeservice

Logistikløsningens webinterface er et samlet værktøj til salg, logistiksupport og kundesupport.  

I løsningen har sælgerne mulighed for at oprette digitale leveringsbeskrivelser, som chaufførerne nemt kan få vist på appen, så de kan lave drop-off det korrekte sted. Samtidig kan logistik- og kundesupport let og hurtigt fremsøge og lokalisere ordrer og leverancer samt se, hvor på ruten en chauffør befinder sig.  

Gaffeltruck i Saint-Gobains lager, som understøtter den gode B2B omnichannel oplevelse på web og app
Forskellige produkter på Saint-Gobains lager, som understøtter en god B2B købsoplevelse via app og web
Lager med kasser på hylder i Saint-Gobain som tilbyder god B2B ehandel via web og app
“
Vi har store forventninger til vores nye logistikløsning, som kommer til at give en nemmere og mere effektiv hverdag for både vores chauffører og servicemedarbejdere.

Mia Wiid-Jakobsen
Product Owner, Saint-Gobain Distribution Denmark

Teknikken 

Logistikløsningen er udviklet i et tæt samarbejde mellem Saint-Gobain Distribution Denmark og Vertica.  

Både app og webløsning har fuld integration til ERP-systemet M3 – samt en række andre systemer. 

Det er Adobe Campaign Manager til udsendelse af e-mails, SharePoint til opbevaring af medarbejderdata, Google Maps til blandt andet rutevejledninger og adresseopslag samt Google Roads til at tegne chaufførernes ruter på kort via GPS-data fra appen. 

Isobar har stået for koncept, UX & design - og løsningen er blevet nomineret til en Danish Digital Award. Det kan du læse mere om her.

Unified Commerce

Som forretning skal I kunne møde jeres kunder ensartet i alle touchpoints. Det kræver, at I har en løsning, som både forretningsmæssigt og systemmæssigt tillader det – en unified commerce-løsning.

Andre relevante cases

Molslinjen  

App til Kombardo Expressen

Skal vi styrke og effektivisere jeres forretning med digitalisering?

Kontakt

Uffe Meiner

Forretningsudvikling & Kundeansvar

+45 91 55 86 44
ume@vertica.dk

Skal vi styrke og effektivisere jeres forretning med digitalisering?

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Klosterstræde 9
1157 København K
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Whistleblowerordning
Underdatabehandlere
Nyhedsbrev
Karriere · 0 ledige stillinger