Ny app sætter kunden i centrum

Hvordan knytter man de loyale kunder tættere på forretningen med værdifuldt indhold? Søstrene Grene lancerer en spritny app. Den er fri for rabatter, point og pop ups. Og det er helt bevidst.

Lys stueindretning med en sofa dækket af en grå plaid, to puder i blå og grå farver, en grøn kop, en vase med blomster og en lille sidebord i lys farve. Planteliv i baggrunden.
Resultater

250%

bedre konvertering blandt app-brugere.

380%

bedre konvertering blandt DIY- og app-brugere.

4,6

i rating ud af 5 i App Store.


Billede af tre smartphones, der viser en møbelapp med produkter som borde, spejle og opbevaringsløsninger på en lilla baggrund.
Billede af flere smarte mobilskærme, der viser en boligindretning med efterårskranse og sidebord i en moderne stueindretning.

Loyalitet

Appen er som et livsstilsmagasin, hvor man finder alt fra inspirationsartikler, strikkeopskrifter, fund fra butikken og meget mere. Den skræddersyer sit indhold efter den individuelle brugers interesser og behov.

Det betyder også, at appen ikke er en kundeklub i klassisk forstand. Der er snarere tale om, at man bygger et community op om det ’søsterskab’, som Søstrene Grenes loyale kunder føler i relation til brandet og de øvrige medsøstre.

Hyldesystem med tre hylder, et grønt lampe, bøger, planter, og pyntede gaveæsker placeret ved en væg med blå kanter.
Blå lampe med kegleformet skærm, placeret på en gul bordplade, med bøger under og en kop kaffe ved siden af.
Blå polstrede skammel fra søstrene grene der står lidt under et bord hvor man på bordet kan se en lille skål

Bro mellem offline og online

Appen udvikler omnichannel-oplevelsen, idet den giver mulighed for at kunden kan få den finurlige atmosfære fra butikkerne med hjem i lommen. Den er den absolut korteste vej ind i Anna og Claras univers, uanset hvor kunden befinder sig.

Samtidig vil appen berige købsoplevelsen i den fysiske butik. Kunderne kan blandt andet scanne produkter i butikken og få produktinformation og -inspiration. Der er flere tiltag på vej, som giver kunderne mulighed for at aktivere appen, når de går på opdagelse i Søstrene Grenes butikker.

Teknikken bag

Til os, der gerne vil nørde appens tekniske fundament, er der følgende at tilføje: appen baserer sig på en regulær headless content hub (temaer/artikler, DIYs og gallerier), bygget i Umbraco og produktfeed fra det bagvedliggende InRiver PIM. Kundesegmentering og kundedata håndteres i mParticles CDP. App-frontenden er skrevet i SwiftUI til iOS og Kotlin samt Jetpack Compose for Android.

Appen er blevet til i tæt samarbejde Manyone, som har bidraget til arbejdet med det overordnede loyalitetskoncept.


Det siger Søstrene Grene
Søstrene Grene logo
Søstrene Grene-appen er en vigtig strategisk platform og et centralt element i vores omnichannel-strategi. Den tilbyder vores kunder en hidtil uset mængde af inspiration og kreative idéer. Med personaliseret indhold og funktioner kommer appen til at binde vores fysiske butikker og Anna og Claras digitale univers endnu tættere sammen. Hyggelige stunder og skønne øjeblikke venter. Med appen bliver søstrenes verden endnu mere vidunderlig.
Rasmus SkjøttChief Digital Officer Omnichannel
Forside af en mobilapp med forskellige skærmbilleder, der viser produktfotos og informationer om møbler, dekoration og boligindretning, præsenteret i et overskueligt gitterlayout.
Lars Christensen


KontaktLars Christensen

Partner