Hvordan knytter man de loyale kunder tættere på forretningen med værdifuldt indhold? Søstrene Grene lancerer en spritny app. Den er fri for rabatter, point og pop ups. Og det er helt bevidst.
bedre konvertering blandt app-brugere.
bedre konvertering blandt DIY- og app-brugere.
i rating ud af 5 i App Store.
Appen er som et livsstilsmagasin, hvor man finder alt fra inspirationsartikler, strikkeopskrifter, fund fra butikken og meget mere. Den skræddersyer sit indhold efter den individuelle brugers interesser og behov.
Det betyder også, at appen ikke er en kundeklub i klassisk forstand. Der er snarere tale om, at man bygger et community op om det ’søsterskab’, som Søstrene Grenes loyale kunder føler i relation til brandet og de øvrige medsøstre.
Appen udvikler omnichannel-oplevelsen, idet den giver mulighed for at kunden kan få den finurlige atmosfære fra butikkerne med hjem i lommen. Den er den absolut korteste vej ind i Anna og Claras univers, uanset hvor kunden befinder sig.
Samtidig vil appen berige købsoplevelsen i den fysiske butik. Kunderne kan blandt andet scanne produkter i butikken og få produktinformation og -inspiration. Der er flere tiltag på vej, som giver kunderne mulighed for at aktivere appen, når de går på opdagelse i Søstrene Grenes butikker.
Til os, der gerne vil nørde appens tekniske fundament, er der følgende at tilføje: appen baserer sig på en regulær headless content hub (temaer/artikler, DIYs og gallerier), bygget i Umbraco og produktfeed fra det bagvedliggende InRiver PIM. Kundesegmentering og kundedata håndteres i mParticles CDP. App-frontenden er skrevet i SwiftUI til iOS og Kotlin samt Jetpack Compose for Android.
Appen er blevet til i tæt samarbejde Manyone, som har bidraget til arbejdet med det overordnede loyalitetskoncept.