Hørkram er én af Danmarks største foodservicegrossister med et synligt vartegn på knap 300 lastbiler og over 1.000 ansatte på landsplan. Virksomheden har lanceret en B2B-shop, der håndterer størstedelen af det samlede salg. Visionen har været at skabe en af de bedste webshops i branchen.
af en omsætning på 4,9 milliarder går via webshoppen.
af alle ordrer bliver leveret til tiden.
ved E-handelsprisen 2024.
Hørkram har et bredt varesortiment med over 32.000 unikke varenumre og en kundeskare, der spænder lige fra restauranter, hoteller og hospitaler til institutioner samt den lokale slagter og café. Det stiller store krav til Hørkrams webshop, der skal kunne tilbyde alle kundetyper overskuelig og intuitiv selvbetjening, og som årligt omsætter for 4,9 milliarder. kr.
Virksomheden har haft fokus på at sikre varekvalitet, sortiment, logistik og kundeservice – men ønskede at tage skridtet videre mod også at kunne levere en tidssvarende e-handelsløsning med hensigten om at øge kundevenligheden og bevare konkurrenceevnen. Målet har været at etablere en ny webshop, der på én og samme tid afspejler Hørkrams identitet og imødekommer kundernes behov.
Særligt indkøbsoplevelsen er blevet forbedret gennem et opdateret og brugervenligt design, optimeret søgefunktion og performance. Navigationsstrukturen er understøttet af billeder, og kunden kan hele tiden se, hvor han er på sitet og hvilke andre menupunkter, der er tilgængelige. Samtidig er det nemt og hurtigt at afgive bestillinger, hvis kunden allerede ved, hvad han vil have. Det er vigtigt, da Hørkrams kunder er travle og typisk blot har indkøb som én af dagens mange arbejdsopgaver.
Den nye webshop tilbyder flere muligheder for at opsælge og målrette salg til kunderne. I samarbejde med Vertica arbejder Hørkram aktivt med udviklingen af salgsfremmende features, hvor flere er lanceret og andre er på vej. Det indebærer blandt andet sortimentseksponering, fastholdelse af kunder og leverandørsalg.
Efter implementeringen af den nye løsning har Hørkram slået omsætningsrekorder, og ved udgangen af 2023 havde virksomheden rundet 4,68 milliarder i omsætning. Løsningen håndterer 92 % af den samlede omsætning, hvilket er usædvanligt højt i B2B-branchen. Det er et bevis på, at den rigtige løsning kan få alle kundetyper til at handle online.
Hørkrams nye løsning understøtter, at virksomhedens andre markeder i lande som Sverige og Polen kan have selvstændige webshops. Hørkram er dermed i stand til at vokse og udbygge sin position i en konkurrencepræget branche både i Danmark og internationalt.