PIM-setup øger datakvalitet

IT-distributøren EET Group er en succesfuld virksomhed i stor vækst. For at understøtte væksten i fremtiden har virksomheden fået implementeret en helt ny PIM-løsning, som samler al produktdata og automatiserer processerne omkring produktoprettelse på tværs af lande, sprog og markeder.

Billede af en rød skilt med nummeret 027 og logoet "eet" i et moderne lagerområde, hvor forskellige kasser og skilt med numre ses i baggrunden.
Udfordring

På bare 10 år har EET Group firedoblet sin omsætning fra 100 millioner Euro i 2008 til 430 millioner Euro i 2018 – og det fortæller tydeligt, at det er en virksomhed i stor vækst.

Hvert år håndterer EET Group tæt på en million ordrer, og i langt de fleste tilfælde bestiller kunderne produkterne online. Kunderne er it-forhandlere, installatører og detailkæder, som har brug for både hurtig levering og viden om de produkter, som de skal sælge videre eller installere ude hos slutkunderne. Det betyder, at det er afgørende, at produkter hurtigt og effektivt kan oprettes og gøres tilgængelige for kunderne, samt at de relevante informationer kan tilføjes de forskellige produkter. 

For at fastholde og understøtte en høj effektivitet og datakvalitet omkring virksomhedens produkter – også i fremtiden – ønskede EET Group en samlet platform, hvor de kunne samle al produktdata samt automatisere dele af produktoprettelsen.

Det siger EET
eet logo
Med en helt ny koncern PIM-løsning har vi indført et fælles fundament, der kan understøtte vores vækst fremadrettet og sikre en øget kundetilfredshed på tværs af vores digitale tilstedeværelse.
Dennis Funch JensenCDO
Løsning


I Vertica har vi rådgivet EET Group og stået for at implementere virksomhedens nye PIM-løsning i Stibo Systems STEP.

Stibo Systems STEP er et avanceret og skalerbart MDM/PIM-system, som gør det muligt at håndtere og forbinde produktdata på tværs af lande, sprog og markeder og derfor det naturlige valg til EET Group. Med den rette tilpasning har vi i tæt samarbejde med EET Group udviklet en løsning, som matcher virksomhedens ambitioner om skalering og yderligere vækst.

Konkret betyder det, at EET Group i dag har et PIM-system, som gør det smartere og lettere at oprette nye produkter og vedligeholde data på produkterne ét centralt sted.

En bærbar computer svævende over en blå baggrund, med en åben skærm der viser en hjemmeside med information om intelligent netværk.
Smartphone, der viser EET's website.
Website

Ud over integrationer til Icecat, er der også lavet integration til CNET, som returnerer eksport- og toldnumre på produkterne. Der er etableret integrationer til Google Analytics og 16 individuelle landeversioner af Navision. Endeligt er der etableret SSO (single sign-on) med styring af brugerrettigheder i Azure Active Directory.

PIM-løsningen håndterer virksomhedens godt 1,3 millioner produkter og skalerer i takt med, at der kommer nye produkter til. Samtidig indeholder løsningen også 65.000 beskrivende attributter, som på sigt skal danne grundlaget for en endnu bedre brugeroplevelse omkring produkterne på virksomhedens nye website – herunder en bedre søgning, en lettere filtrering og mere præcise produktanbefalinger på tværs af produkterne.

Dermed er forudsætningerne lagt for flere spændende nye services og digitale ydelser med websitet som omdrejningspunkt.

Uffe Meiner


KontaktUffe Meiner

Partner