I 2019 havde it-distributøren EET Groups vækst nået nye højder. Virksomhedens vokseværk gjorde det nødvendigt at opbygge et helt nyt systemlandskab, der kunne rumme en fortsat fremgang i omsætning, kunder og produkter. Samtidig ønskede man at strømline organisationen med en samlet platform, som kunne binde data og processer sammen på tværs af afdelinger. Men hvordan bygger man en løsning, der kan imødekomme visioner om vækst og knivskarpe krav til skalering?
af alle købende kunder er forbi webshoppen, inden de placerer en ordre.
af alle ordrer placeres via digitale kanaler.
øget omsætning efter implementering af ny e-commerce platform.
… er titlen på EET’s strategiske retning. Og fokus på at være rustet til fremtidens marked blev derfor centralt for den nye ecommerce-løsning. EET ønskede at være den naturlige konsolidator i et fragmenteret men vækstende marked drevet af sekulære trends. Og det skulle en ny og opdateret onlineforretning afspejle.
Ambitionen var at skabe en unified commerce-løsning der skulle fungere som en sammenhængende og fælles platform på tværs af lande, afdelinger, processer og kanaler. Den skulle understøtte en forretningsmæssig udvikling fra klassisk fysisk distributør med fokus på den gode, lokale sælgerinteraktion og manuel håndteret vækst til at blive en førende europæisk one-stop-shop med kunden i centrum.
Den digitale platform skulle være en katalysator for forretningsudviklingen. Med den ville man indfri ambitioner om blandt andet vækst i omsætning, omkostningseffektivitet, produktkvalitet og kundetilfredshed.
Den færdige unified commerce-løsning betyder bl.a., at
EET Group har pakket fremtiden med planer, der understøtter værdikæden, og som yderligere vil optimere kunde- og købsoplevelsen.
Nye teknologier og features skal binde kunder endnu tættere på forretningen og sikre, at væksten fortsætter i samme stejle kurve i de kommende år. Rejsen er dermed langt fra slut for den succesfulde virksomhed, som fortsætter med at buldre gennem det digitale landskab.