DA |EN
  • E-commerce
  • AI
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Artificial Intelligence
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Events
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Bolia

Verdens bedste omnichannel-oplevelse

Bolia har i 2015 fået udviklet en e-handelsplatform, der giver kunderne en unik købsoplevelse og som rummer B2B, B2C og butikssystem i samme løsning. Nøgleordene bag løsningen er unified commerce.

Bolia er et dansk designbrand, der producerer møbler. Virksomheden eksisterer i form af Bolia.com, og har over 60 butikker over hele Europa, der udelukkende bruges som showrooms for deres varer, som bestilles via websitet.

Branche Detailhandel med møbler
Omsætning 874,7 mio. kr. i 2019
Kunde siden 2001
Løsning Bolia.com
Lyst rum med stole fra Bolias webshop baseret på en unified commerce løsning, der understøtter gode omnichannel oplevelser
Casefilm

Tæt partnerskab gennem 20 år

Bolia er Verticas allerførste kunde. Sammen har vi sikret, at Bolia har en position som digitale firstmovers. Vi har bygget den platform, som udgør grundlaget for alt salg i Bolia - uanset om man er sælger i Bolias butikker eller er kunde, som handler hjemme fra sofaen. Se videoen og hør mere om vores langvarige samarbejde med Bolia.

Indhold blokeret

Dette element kan ikke vises, da du ikke har givet accept til følgende typer af cookies:

  • Marketing

Du kan ændre dine indstillinger ved at klikke på knappen herunder.

Den sammenhængende kunderejse

Bolia vil tilbyde sine kunder verdens bedste sammenhængende kunderejse, hvor der sker en sammensmeltning mellem alle Bolias kanaler, så kunderne oplever ét samlet Bolia. Udfordringen er, at Bolia har en kompleks forretning med knap 500.000 produktvarianter, salg til både B2B og B2C, fysiske butikker samt en lang række sprog og markeder.

For at kunne skabe den personlige kundeoplevelse, skal Bolia kende hver enkelt kunde. For at mestre det, har Vertica anbefalet Bolia at følge principperne fra begrebet unified commerce. Her handler det om at give kunderne en ensartet oplevelse på alle kanaler, som vi kender det fra omnichannel, men unified commerce tager det skridtet videre. Med unified commerce er der én samlende software, der bringer samtlige touchpoints sammen i realtid.

Data er nøglen

Nøglen til unified commerce og den optimale kundeoplevelse er indsamling, bearbejdning og anvendelse af data. Det betyder, at fysiske butikker, mobil og website er samlet via en Cloudbaseret løsning, så retaileren altid er ajour med viden om kunderne og dermed kan agere kompetent og personligt i dialogen med sine kunder, uanset hvor og hvornår kunderne ønsker kontakt.

Rum med hyldemøbel med vaser fra Bolias webshop baseret på unified commerce
Rum trægulv og rosa sofaer samt daybed fra Bolias webshop med fokus på unified commerce
Vaser med blomster op ad lilla væg fra Bolias unified commerce-løsning til ecommerce

Tre-i-én

For Bolia er det afgørende at have en e-handelsløsning, der er fleksibel og responsiv, så den performer optimalt både på stationære og mobile devices selv med Bolias høje krav til håndtering af billeder og video. Alt salg hos Bolia foregår nemlig over websitet – også i de fysiske butikker. Her er ekspedienterne udstyrede med iPads, så de hele tiden har Bolia.com ved hånden og kan give kunden overblik over produktsortimentet. Løsningen understøtter alle forretningsprocesser inklusiv indkøb, salg og logistik.

Collage af smartphones, der viser Bolias ehandel baseret på unified commerce

Èt samlet Bolia

Stuemiljø med et træ, sofaer og puffer fra Bolias webshop

Bolia tilbyder sine kunder den samme digitale løsning i alle brugssituationer. Dermed er det den samme webshop, kunden ser, når han browser på sin egen iPad hjemme i stuen og når han besøger Bolias butikker og browser produktsortimentet på butikkens infostandere og iPads. Det skaber genkendelighed og overblik hos kunden.

Efter kunden forlader butikken, kan ekspedienten sende kunden en mail med en indkøbskurv, der indeholder de produkter, som de sammen har drøftet. Nu kan kunden sidde hjemme i sin sofa og browse produkterne – og med få klik vælge at afgive en ordre på et eller flere af produkterne. Dermed gøres det let for kunden at gennemføre et køb.

Bolia formår på den måde at omdanne et besøg i en fysisk butik til et salg på deres webshop, og hele 50 % af Bolias omsætning skyldes mailtilbud fra butikken, som kunden bagefter accepterer derhjemme.

Når et køb er gennemført, følger Bolia op med personaliserede videoer, hvor kunden kan se de produkter, han har købt. På den måde sikrer Bolia den optimale sammenhæng mellem alle touchpoints med kunderne såvel før som under og efter et salg.

Click & Collect

Skuffedarium og loftslampe op ad brun væg fra Bolias ecommerce løsning baseret på unified commerce

For at skabe endnu bedre sammenhæng mellem online og offline har Bolia lanceret Click & Collect. En service, hvor kunderne kan vælge at afhente de varer, de køber i webshoppen i den nærmeste butik. Det gælder accessories som tæpper, tallerkener og bestik. Ved bestilling kan kunden se om varen er på lager i den ønskede butik og afhente varen allerede få timer efter. Kunderne kan derudover vælge at afhente mindre møbler, som lamper og lignende, når varerne er færdigproducerede.

Ordrehåndteringen styres direkte fra Bolias butikssystem. Når systemet får besked om, at ordren er modtaget af butikken, sendes en besked pr. mail eller sms til kunden om, at de kan afhente varen i butikken. Udover at tilbyde kunderne en tilgængelig og fleksibel service, er Click & Collect med til at skabe god trafik til Bolias fysiske butikker og øge mersalget.

Fleksibel frontend

Bolia udkommer årligt med en række nye kollektioner, og det skal deres webshop afspejle. Derfor skifter Bolia.com visuelt udtryk, hver gang Bolia lancerer en ny kollektion. Af den grund er sitet udviklet med fokus på fleksibilitet, så Bolia selv kan give websitet en visuel makeover flere gange årligt.

Som kunde hos Bolia får du en unik kundeoplevelse for alle sanser. Bolia har sin egen identitet lige fra en unik signaturduft og sin egen musikkanal på soundcloud i butikkerne til et helt unikt visuelt udtryk på webshoppen.

“
Hos Bolia vil vi skabe ekstraordinære oplevelser for alle vores kunder - uanset hvor vi møder dem. Vores mål er at skabe den ultimative omnichannel oplevelse, og her er Vertica en stærk medspiller ift. at udvikle unikke og stærke løsninger, der gearer Bolia til vækst og ekspansion i de kommende år.

Line Bering Larsen
Marketing & Omnichannel Director

En fremtidssikret løsning

Bolia og Verticas samarbejde strækker sig mere end 20 år tilbage i tiden, og i fællesskab sikrer vi en løbende videreudvikling og optimering af Bolias løsning. Vi har hjulpet Bolia med at kickstarte udrulningen af deres vision om at skabe verdens bedste omnichannel oplevelse. Det har vi gjort ved at afdække alle kundetouchpoints og med baggrund i en række strategiske workshops afgive forslag til arkitektur og anbefalinger til systemer.

Vertica står bag interaktionsdesignet samt udvikling og integration af den skalerbare e-handelsplatform, som er en Cloudbaseret Optimizely-løsning, hvor alle data om kunder, produkter og ordrer samles i Elastic Search, og al ordrehåndtering samt økonomistyring foregår i AX. Uncle Grey har leveret det nye design.

Med den seneste relancering af Bolia.com har Bolia fået en løsning, der er gearet til international vækst, og som er et stærkt værktøj for virksomhedens marketingafdeling. Løsningen sikrer dynamik mellem sprog, markeder, kampagner, B2B, B2C samt online og offline.

Det nye Bolia.com er såvel en e-handelsplatform som en brandingplatform, og Bolia har fået én sammenhængende løsning på tværs af alle deres systemer – med andre ord unified commerce.

Nobody does e-commerce like Bolia.

Besøg Bolia.com og lad dig inspirere.

Skal vi hjælpe jer videre?

Unified Commerce

Som forretning skal I kunne møde jeres kunder ensartet i alle touchpoints. Det kræver, at I har en løsning, som både forretningsmæssigt og systemmæssigt tillader det – en unified commerce-løsning.

E-commerce

E-commerce kan flytte jeres virksomhed rigtig langt – hvis I formår at tænke det strategisk ind i jeres samlede forretning både på kort og lang sigt.

Relaterede cases

Bolia  

Unik B2B e-handelsløsning

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Jeppe Hansen

Administrerende direktør

+45 53 63 81 79
jmh@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Klosterstræde 9
1157 København K
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Whistleblowerordning
Underdatabehandlere
Nyhedsbrev
Karriere · 0 ledige stillinger