En platform, der samler indhold, commerce og indsigt

Optimizely er ikke bare et CMS eller en ecommerce-løsning. Det er en samlet digital oplevelsesplatform (DXP), der giver jer mulighed for at skabe, teste og optimere kundeoplevelser på tværs af kanaler – med indhold, personalisering og commerce i ét fleksibelt økosystem. 

Mand arbejder på en computer ved et skrivebord med en balkonudsigt, iført en stribet skjorte.

Optimizely er anerkendt som en af de førende platforme inden for digital oplevelser og er blevet udnævnt som "Leader" i Gartners Magic Quadrant for Digital Experience Platforms flere år i træk. 

Platformen er designet til at være fleksibel og modulær, så den kan tilpasses jeres specifikke behov og integreres med jeres eksisterende systemer. Det betyder, at I kan starte i det små og skalere op, efterhånden som jeres forretning vokser. 

Optimizely giver jer alle fordelene ved et stærkt CMS, og samtidig er platformen nem at betjene i forbindelse med daglig vedligeholdelse, optimering og brugertilpasning. Det gælder selv meget komplekse virksomheder med mange sprog, markeder, avancerede arbejdsgange og mange afdelinger og medarbejdere, der alle skal arbejde på websitet.


Optimizely understøtter hele den digitale værdikæde

Hånd der skriver på et mekanisk tastatur med blå og hvide taster, med en bærbar computer i baggrunden.

Da Optimizelys Digital Experience Platform både indeholder CMS, e-handel og marketing i et og samme system, har I mulighed for at skræddersy kundernes oplevelse fra første gang, de browser jeres webshop til de efterfølgende kampagner – også uden for webshoppen.  

Den intelligente dataopsamling sikrer, at webshoppen kan genkende den besøgende fra tidligere besøg og identificere, hvilke produkter og produktkategorier vedkommende har vist interesse for. Det betyder, at de besøgende bliver præsenteret for indhold, der relaterer sig til demografi, tidligere adfærd på shoppen og købshistorik.   

De mange features letter arbejdet med at styre kampagner, drive fokuseret salg og personalisere kataloger og søgninger til forskellige kundesegmenter med stor nøjagtighed.


Optimizelys personaliseringsfeatures kan også benyttes på jeres øvrige marketingkanaler. Blandt andet i nyhedsbreve, hvor I kan tilpasse budskab, tilbud og produkter til forskellige segmenter. På baggrund af den opsamlede viden om kunderne kan I også påvirke deres adfærd gennem målrettede kampagner på f.eks. Meta og Google.   

Platformen er dermed et vigtigt fundament for jeres omnichannel-strategi, da I med de indbyggede værktøjer er i stand til at møde kunderne med relevante og personaliserede budskaber på tværs af kanaler.  

Redaktøren har tilmed mange muligheder for at opsætte landing pages og indholdssider, der støtter op om jeres marketing-kampagner. De mange testfunktioner tillader, at I kan afprøve design og indhold fra segment til segment. Med funktioner som automatisk indholdsoptimering, splittests og SEO-indsigter får I også værdifuld indsigt i kundernes præferencer, som I fremadrettet kan organisere og planlægge indhold og kampagner efter. 




En smartphone ligger på en beige stol med skygger, viser en hjemmeside med en stol og indkøbsmuligheder.
computer der står åben med et billede af en lys stue med en stor lys sofa

Hos Vertica arbejder vi med Optimizely, fordi det er en platform, der matcher komplekse forretninger med høje ambitioner. Den er skalerbar, modulær og bygget til at understøtte både B2B og B2C – og den giver jer mulighed for at udvikle jeres digitale forretning i det tempo og den retning, der passer til jer.

Vertica er Optimizely Gold Partner, og vi har mange års erfaring med at udvikle e-handelsløsninger på platformen. Det gælder kunder som Bolia, Pompdelux og Kvadrat


Kim Bæk Hansen


KontaktKim Bæk Hansen

Partner