Pompdelux har et unikt koncept, der kombinerer klassisk e-handel og social shopping. Begge salgskanaler er forankret i Pompdelux’ digitale platform.

Ved Pompdelux’ populære home shopping events mødes kunderne i hyggelige og hjemlige omgivelser og får kollektionen præsenteret af en konsulent. Kunderne udvælger de styles, som de ønsker at købe via webshoppen og gennemføre købet selv, eller med hjælp fra konsulenten via en impersonation funktion i løsningen.

Corona sætter skub i digitale initiativer

Coronakrisen har tvunget Pompdelux til at tænke ud af boksen for at finde nye måder at nå kunderne på. Forsamlingsforbud og restriktioner har medført, at konsulenterne er blevet mere digitale, og på blot få måneder er udviklingen accelereret. I dag er en del af de fysiske shopping events skiftet ud med digitale. Det gælder ikke bare i Danmark, men i flere af de otte markeder, Pompdelux beskæftiger sig på.

Et af de markeder, der har været hårdest ramt af nedlukninger er Holland, men faktisk er Holland dét marked, hvor Pompdelux har oplevet størst fremgang under corona. Det vidner blot om, at de digitale events fungerer og vinder ind hos Pompdelux’ loyale kundeskare.

De digitale events foregår eksempelvis via live-sendinger på Instagram og Facebook eller via videotjenesten Zoom. Her fremviser konsulenten kollektionen og interagerer med deltagerne undervejs. Deltagerne har så mulighed for at bestille tøjet hjemmefra via webshoppen. Konsulenten har stadig de samme muligheder som før, da de via Pompdelux’ digitale platform kan hjælpe hver enkel kunde med deres køb.

Den digitale løsning er også et vigtigt salgsværktøj for konsulenten, hvor hun kan planlægge og administrere events, løbende følge med i, hvad eventdeltagerne lægger i kurven, hvor mange der lægger ordrer, det samlede salg og provision.

Pompdelux har haft så gode erfaringer med de digitale events, at de bliver en fast del af programmet, når konsulenterne skal fremvise forårs- og sommerkollektionen i det tidlige forår. Faktisk så gode, at virksomheden trods coronakrisen kommer ud med et overskud på ni mio. kr., hvilket er cirka 700.000 kr. mere end i sidste regnskabsår.


Pompdelux er et dansk designbrand, der producerer børnetøj i et lækkert design, af en høj kvalitet og til favorable priser. Virksomheden har et unikt koncept, der kombinerer klassisk e-handel og social shopping.

Visionen med deres digitale platform har været at skabe en inspirerende, personlig og social shopping-oplevelse med fuldt fokus på Pompdelux’ brandidentitet.

Læs hele casen her