Seminaret er afholdt.
Det er dyrt at udvikle det forkerte
Mange virksomheder laver store investeringer i e-commerce-løsninger, designs eller features, der ikke opnår de ønskede resultater. Hvorfor? Fordi de ikke taler ind i brugernes reelle behov. Med andre ord er brugerindsigter nøglen til at ramme inden for skiven og slippe for ressourcespild, når du vil ændre i- eller udvikle på dit e-handelssetup.
Derfor må du ikke gå glip af seminaret ”Brugerindsigter: Nøglen til succesfulde digitale løsninger”, hvor vi giver dig grundigt indblik i, hvordan du gennem indsigtsarbejde kan blive klogere på din målgruppe og dermed udnytte dit e-commerce budget bedre.
Seminaret er ikke alene spækket med viden og how to’s men også med inspirerende cases, da repræsentanter fra både IKEA, Hørkram og Søstrene Grene kommer og deler deres ærlige erfaringer med brugerindsigtsarbejdet.


Program:
13.00 - 13.30: Velkomst og introduktion til brugerindsigter
v. Natalia Barbour (UX-designer, Vertica)
Hvorfor og hvornår er indsigtsarbejde vigtigt? Hvad kan de rigtige brugerindsigter betyde for din forretning? Og hvordan kommer du i gang med at afdække din målgruppe? Det vil UX designer Natalia Barbour fortælle nærmere om her.
13.30 - 14.10: Keynote - Design thinking hos IKEA Group
v. Adam Voigt, (Senior Experience Designer, Ikea Group)
IKEA er et UX-fyrtårn, der i mange år har beskæftiget sig med UX, og som er kendt for at inkorporere UX i alt fra produkter og in store-experience til den digitale oplevelse online. Glæd dig til, at Adam Voigt, Senior User Experience Designer v. IKEA, griber mikrofonen og giver et spændende kig bag kulissen, når han deler indsigter i- og fra IKEAs store og dybdegående arbejde med UX og UX-research. Derudover kommer Adam til at indvie dig i to forskellige, interessante cases, der skildrer, hvordan man kan gå til researcharbejdet både horisontalt og vertikalt – og hvornår det giver mening at benytte sig af den enkelte retning.
14.10 - 14.25: Pause
14.25 - 14.55: Fra brugerindsigt til bedre løsninger – erfaringer fra Hørkrams indsigtsarbejde
v. John Astrup (Centerdirektør, Hørkram), Natalia Barbour (UX-designer, Vertica) og Henning Nielsen (UX-designer, Vertica)
Hos Hørkram har de bl.a. lavet indsigtsarbejde for at blive endnu skarpere på deres målgruppes adfærd og behov. Et arbejde, der giver mulighed for velovervejet prioritering af deres digitale initiativer og ikke mindst eliminering af unødvendig funktionalitet i deres løsning. Vi inviterer dig til at lytte med, når John, Natalia og Henning deler ud af deres erfaringer med en åben og nysgerrig tilgang til brugerindsigter. En tilgang, der gør det muligt for Hørkram at lære af deres brugere og sikre en mere brugercentreret tilgang til Hørkrams forretning og digitale udvikling.
14.55 - 15.25: Optimering gennem test og indsigter med Søstrene Grene
v. Mads Kistrup Kjærgaard (Digital Experience Manager, Søstrene Grene) og Henning Nielsen (UX-designer, Vertica)
Søstrene Grene har på strategisk niveau valgt at arbejde med brugerindsigter gennem forskellige tests og undersøgelser med det formål at sikre, at deres digitale indsatser målrettes og vinkles rigtigt. Lyt med, når Mads fra Søstrene Grene bl.a. fortæller om kulturelle forskelle, og hvorfor de hos Søstrene Grene vægter det at teste og inddrage deres brugere tungt. I forlængelse heraf giver Henning fra Vertica dig indblik i nogle af de testmetoder, der benyttes for at sikre indsigt til optimering. Der deles også ud af konkrete eksempler på, hvor test og brugerindsigter har givet anledning til optimering.
15.25 – 15.45: Øvelse – hvilken type indsigtsarbejde vil rykke din forretning?
v. Peter Mandrup (UX-designer, Vertica)
15.45 – 16.00: Opsamling og afrunding
16.00: Fyraftensdrinks og networking
Hvad går du fra seminaret med?
- En forståelse for, hvordan brugerindsigter kan skabe forretningsmæssig værdi i din organisation
- Herunder dybdegående indsigt i, hvordan I kan undgå spildte ressourcer ved at stille skarpt på målgruppen fra starten
- Samt hvordan indsigtsarbejde kan sikre bedre resultater
- Inspiration og motivation til igangsættelsen af indsigtsarbejde i din organisation
- Et indblik i, hvordan I kan bruge kundeindsigter til at skabe et vidensgrundlag, der kan danne fundament for fremtidens beslutninger.