DA |EN
  • Cases
    • B2C
    • B2B
  • Ydelser
    • Apps
    • E-handel
    • Digital strategi
    • Composable commerce
    • Customer Data Platform
    • Kundeservice
    • PIM
    • UX & Design
  • Viden
  • Teknologier
    • CMS og commerce platforme
    • Customer Data Platform
    • PIM
    • Kundeservice
  • Om os
  • Karriere
  • Kontakt
Cases

Søstrene Grene

Ny app sætter kunden i centrum

Hvordan knytter man de loyale kunder tættere på forretningen med værdifuldt indhold? Søstrene Grene lancerer en spritny app. Den er fri for rabatter, point og pop ups. Og det er helt bevidst.

Søstrene Grene er en dansk franchise butikskæde – grundlagt i Aarhus i 1973. Butikskonceptet kendes som "Anna og Claras vidunderlige verden" - med labyrintagtige gange, klassisk musik og behageligt, dæmpet lys samt farvekoordinerede varer inden for bl.a. interiør, papirvarer, gaveindpakning, hobby, køkken og legetøj.

Branche Detailhandel
Omsætning 1,1 mia. kr.
Kunde siden 2018
Løsning https://sostrenegrene.com/da
Bord med garn, tekande og hænder, der strikker fra Søstrene Grenes digitale salgskanal, der har øget omsætningen og sikret en omnichannel løsning

Brugere som har benyttet appen konverterer 250% bedre end almindelige webbrugere.

Det foretrukne touch point

Søstrene Grene forventer, at appen vil hæve customer life time value for de dedikerede kunder. Ved at være endnu tættere på kunderne forventes det, at appen bliver kernekundernes foretrukne touch point. 

Den er allerede lanceret i seks europæiske lande, hvor den er blevet taget rigtig godt imod. Derudover kan man allerede se følgende resultater:  

  • Siden udgivelsen i slutningen af maj 2022 har 160.000 brugere hentet appen.
  • På to dage blev appen den næstmest downloadede i Danmark og har en rating på 4,9 i gennemsnit ud af 5 mulige.
  • Brugere som har benyttet appen konverterer 250% bedre end almindelige webbrugere.
  • Brugere som har benyttet appen og kigget på DYI- og inspirationsartikler konverterer 380% bedre end almindelige webbrugere.

Mere end bare loyalitet

Appen er som et livsstilsmagasin, hvor man finder alt fra inspirationsartikler, strikkeopskrifter, fund fra butikken og meget mere. Den skræddersyer sit indhold efter den individuelle brugers interesser og behov.

Det betyder også, at appen ikke er en kundeklub i klassisk forstand. Der er snarere tale om, at man bygger et community op om det ’søsterskab’, som Søstrene Grenes loyale kunder føler i relation til brandet og de øvrige medsøstre.

Forskellige forsider fra Søstrene Grene appen, der understøtter omnichannel-strategi og skaber loyale kunder
Tre smartphones på bord med Søstrene Grenes loyalitetsapp, der optimerer customer journey og skaber bedre konverteringsrater
“
Søstrene Grene-appen er en vigtig strategisk platform og et centralt element i vores omnichannel-strategi. Den tilbyder vores kunder en hidtil uset mængde af inspiration og kreative idéer. Med personaliseret indhold og funktioner kommer appen til at binde vores fysiske butikker og Anna og Claras digitale univers endnu tættere sammen. Hyggelige stunder og skønne øjeblikke venter. Med appen bliver søstrenes verden endnu mere vidunderlig.

Jacob Schriver,
Digital Platform Product Manager

Bro mellem offline og online

Appen udvikler omnichannel-oplevelsen, idet den giver mulighed for at kunden kan få den finurlige atmosfære fra butikkerne med hjem i lommen. Den er den absolut korteste vej ind i Anna og Claras univers, uanset hvor kunden befinder sig.

Samtidig vil appen berige købsoplevelsen i den fysiske butik. Kunderne kan blandt andet scanne produkter i butikken og få produktinformation og -inspiration. Der er flere tiltag på vej, som giver kunderne mulighed for at aktivere appen, når de går på opdagelse i Søstrene Grenes butikker.

Teknikken bag

Til os, der gerne vil nørde appens tekniske fundament, er der følgende at tilføje: appen baserer sig på en regulær headless content hub (temaer/artikler, DIYs og gallerier), bygget i Umbraco og produktfeed fra det bagvedliggende InRiver PIM. Kundesegmentering og kundedata håndteres i mParticles CDP. App-frontenden er skrevet i SwiftUI til iOS og Kotlin samt Jetpack Compose for Android.

Appen er blevet til i tæt samarbejde Manyone, som har bidraget til arbejdet med det overordnede loyalitetskoncept.

 

Collage af smartphones med Søstrene Grenes loyalitetsapp, der er del af omnichannel-strategi, som optimerer kunderejsen og optimerer konverteringsrate

Vil du vide mere om e-commerce og app-udvikling?

Apps

Vi har opridset fem spørgsmål, som kan gøre dig klogere på, om en app er det rigtige for din forretning.

E-handel

E-handel kan flytte jeres virksomhed rigtig langt – hvis I formår at tænke det strategisk ind i jeres samlede forretning både på kort og lang sigt.

Se hvad vi har hjulpet andre med

Brødrene Dahl  

80% af kunderne benytter sig af appen

Molslinjen  

54% vækst i omsætningen

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Kontakt

Lars Christensen

Digital strategi & Kundeansvar

+45 27 79 60 22
lch@vertica.dk

Connect med mig på LinkedIn

Vil du vide, hvordan vi kan styrke jeres digitale forretning?

Partner i Vertica Lars Christensen, har længe lavet omnichannel ecommerce, der har vækstet B2B og B2C-virksomheder

Skal vi sammen nytænke og udvikle digitale løsninger?

Kontakt +45 88 88 61 61 info@vertica.dk
Aarhus Åboulevarden 69
8000 Aarhus C
København Flæsketorvet 68
1711 København V
cvr: 26263573
Vilkår
Persondatapolitik
Cookiepolitik
Nyhedsbrev
Karriere · 15 ledige stillinger