Proces og integration

Hvis I skal have det optimale udbytte af jeres forretning, skal alle de bagvedliggende processer være optimale. Det vil i langt de fleste tilfælde betyde, at jeres processer skal digitaliseres og ideelt set også automatiseres.


Strømlining

Strømliningen gælder både processer internt i jeres virksomhed og udadtil over for jeres kunder og samarbejdspartnere. Det er for eksempel processer for:

  • Interne processer for medarbejdere og løn, bogføring, faktureringer og betalinger
  • Stamdata, produktdata og kvalitetssikring samt rapportering
  • Indkøb og håndtering af leverandører
  • Kunder, salg og ordrer, aftaler og priser
  • Lager og logistik, pluk, pak og forsendelse, håndtering af transportører og eksterne lagere

Fordelene ved digitalisering

Der er store forretningsmæssige fordele at hente ved at gennemføre en digitalisering af jeres virksomhed.

  • I får ensartet jeres processer og sikrer, at processerne flyder sikkert og med langt færre fejl
  • Jeres processer vil kunne afvikles langt hurtigere, så I oplever en kortere time to market og en generelt mere dynamisk virksomhed
  • Digitalisering skaber effektivisering, og det giver jer overskud til at fokusere på at udvikle jeres forretning

Automatisering

Har I udfordringer med processer, der er for langsomme? Forskellige? Fejlbehæftede? Eller kan jeres processer ganske enkelt bare ikke opfylde jeres behov? Måske vil I bare gerne have et bedre overblik. Så kan en automatisering af jeres processer være løsningen.

Automatisering kan ske på flere måder. Vi kan justere jeres eksisterende IT-løsninger, så de kommer til at kunne løse jeres behov, eller implementere et nyt system, der kan understøtte processerne for eksempel i en e-handelsplatform eller et PIM-system. Kigger I bredere kan en platform, som Microsoft BizTalk, understøtte og eksekvere processer på tværs af jeres virksomheden og systemer – inklusiv opfølgning og rapportering.

En automatisering af jeres processer tager altid udgangspunkt i en forståelse af jeres forretning. Vi lægger ud med at danne os et indgående overblik over, hvordan jeres forretning hænger sammen, og hvorfor jeres nuværende processer kører, som de gør. Samtidig afdækker vi, hvor der i forvejen er it, systemer og data involveret, og hvordan det fungerer.

Næste skridt er at vurdere, hvordan vi kan understøtte og optimere jeres processer. Målet er at sikre jer et overblik over processerne, samtidig med at vi ensarter og optimerer dem. Der er meget at hente ved en automatisering. Resultatet er strømlining, overblik og effektivisering.

Integration

Som virksomhed har I sandsynligvis et komplekst systemlandskab og processer, der går på tværs af flere systemer. Derfor er integration en nødvendighed for at kunne automatisere jeres processer og optimere jeres forretning. Hos Vertica har vi stor erfaring med at integrere systemer og virksomheder for at understøtte og optimere processer.

Vores tekniske udgangspunkt for meget af arbejdet med integration er Microsoft BizTalk platformen, som du kan læse mere om her. I større og større omfang kigger vi dog også på de løsninger Microsoft leverer i deres Azure cloud platform.

Med udgangspunkt i vores forretnings-forståelse og tekniske kompetencer lægger vi ud med at kortlægge jeres nuværende processer og systemer og identificere optimeringsmuligheder. På den baggrund skaber vi en løsning, der trækker data ind og ud af de forskellige systemer, så processerne flyder optimalt.

Værdien af integration

Med veludført integration kan I knytte jer tættere til jeres kunder og blive en mere værdifuld og effektiv samhandelspartner. I får løst jeres udfordringer med at sende og modtage data og får samtidig skabt et overblik over jeres integrationer mellem mange forskellige systemer. Og I får ensrettet jeres processer og minimeret fejl.

I får kort sagt optimeret og effektiviseret jeres processer. Det danner grobund for, at I kan vækste i jeres forretning med flere og større kunder og flere handler. Hos Vertica kan vi tilbyde jer Danmarks mest erfarne integrationsspecialister, som I kan få tilknyttet på konsulentbasis.

Vi har været meget glade for samarbejdet med Vertica, der har været en solid sparringspartner gennem hele forløbet.

Annette Arup

Økonomichef i Danish Agro

MDM – Master Data Management

Som virksomhed er det afgørende, at I har styr på jeres data. De danner grundlaget for jeres forretning og jeres beslutninger, og derfor skal I kunne stole på jeres data. Når processer går på tværs af flere systemer, kan det nemt give udfordringer. Det gælder for eksempel, hvis data vedligeholdes flere steder.
Derfor er det afgørende at få styr på:

  • Hvor data fødes og vedligeholdes
  • Hvem i virksomheden der har hvilke rettigheder ift. jeres data
  • Ensartning og rensning af data fra forskellige systemer og medarbejdere
  • Distribution af data til systemer, så medarbejderne har adgang til rette data

Udbyttet af Master Data Management

MDM handler grundlæggende om at få styr på data og viden i sin virksomhed.

En forudsætning er, at jeres data trækkes ud af en række systemer og videreformidles korrekt til andre systemer. Og at jeres dataflow bliver sikkert, effektivt og optimalt. Det er kernen i god forretning – også online.

Resultatet er korrekte og opdaterede beslutningsgrundlag, troværdige informationer til kunder, en hurtigere og mere sikker forretningsgang og en mere dynamisk og tilpasningsklar virksomhed.

Kontakt mig

Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om integration. Jeg har mere end 15 års erfaring med e-handel, digital forretning og integration af systemer og virksomheder.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)