Verdens største videomedie

YouTube

YouTube er mediet og søgemaskinen med næstflest daglige søgninger, og der uploades 300 timers video hvert eneste minut. 73% af danskerne er ugentlige besøgende, og hver dag ser danskerne i gennemsnit 6 minutters video, hvad end der er tale om de populære how-to guides, afspilning af musikvideoer, reklamefilm eller privatoptagelser. YouTube er verdens største videomedie og en platform hvor både privatpersoner, og B2C og B2B virksomheder er at finde, grundet det store publikum.


YouTube kanal

Mange virksomheder har fået øjnene op for det uudnyttede potentiale for mere synlighed, der ligger på YouTube-mediet. Via oprettelse af en Youtube kanal og uploads af godt videomateriale er I som virksomhed godt på vej til at skabe mere eksponering for jeres virksomhed. Eksponeringen, i form af videoafspilninger og reklamer, kan både komme via organisk trafik, men også betalte annoncer, som kan målrettes på flere forskellige måder. Disse ting kræver dog et ordentligt kendskab til YouTube som medie, herunder tekniske krav til videoer og jeres YouTube-kanals setup og indstillinger. Samtidig bør der lægges en klar strategi for, hvad I vil have ud af jeres kanal og, hvilket indhold der skal lægges op.

Det er helt essentielt at jeres kanal bliver sat rigtigt op fra start. Den er grundlaget for jeres succes og vil i mange tilfælde agere landingside for brugerne. Det betyder, at I bør bruge tid på kanalens visuelle udtryk. 

Betragt kanalen som en hjemmeside, som skal ranke så højt som muligt på Google – i dette tilfælde er søgemaskinen bare YouTube. Det vil sige, at jo bedre og jo mere omhyggelige I er med udfyldelse af kanalbeskrivelsen, videobeskrivelser mv., jo bedre vil chancen være for, at jeres kanal eller video vil blive vist i søgeresultaterne. 

Indhold

Hav en klar strategi for, hvad I vil have ud af jeres kanal og, hvilket indhold I vil skubbe ud. Som på eksempelvis Facebook og Instagram, er det vigtigt ikke kun at uploade kommercielle og salgsfremmende indhold, men derimod sørge for at skabe engagement og værdi for brugeren, der ser med. Læg derfor en klar strategi og hav nogle rammer for jeres kanal.

Youtube annoncer

For at skabe synlighed og trafik til jeres kanal kan I øge kendskabgraden til jeres kanal eller hjemmeside ved at køre kampagner på YouTube, eksempelvis ved brug af de relativt nye Bumper Ads. Her er der ligeledes mange teknikaliteter og betingelser, såsom kampagnetyper og målretning, der skal tages hensyn til, før I kan annoncere og ikke mindst få afkast af jeres annoncekroner. Jeres konkurrenter, kunder og kommende kunder er med garanti at finde på YouTube. Derfor er det også vigtigt for jer at være tilstede og være synlige via en Youtube kanal.

Lyder det som noget for dig?

Vi hos Vertica kan hjælpe dig godt i gang med både den overordnede strategi og målsætning samt kanalopsætning og kampagner. Kontakt vores online marketing team for en uforpligtende snak. 

Vi tilbyder også en gratis gennemgang af jeres YouTube setup

Online Marketing Konsulent

Har du brug for sparring eller rådgivning inden for online marketing og webanalyse. Så kontakt mig for en uforpligtende snak.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)