Søgemaskineoptimering

Sørg for at brugerne finder dit website, når de søger på Google eller andre søgemaskiner.


Hvad er SEO?

Search Engine Optimization, eller forkortelsen SEO, er en disciplin, hvis primære opgave er at få hjemmesiden til at performe bedre i søgemaskinerne og dermed ligge så højt i søgeresultaterne som overhovedet muligt.

Som med mange andre dicipliner i e-handel er SEO en løbende proces, hvor der hele tiden kan optimeres og finjusteres på virksomhedens indsatser for at opnå den bedste placering i søgemaskinen.

Hos Vertica arbejder vi ud fra en hollistisk tankegang, hvor der sigtes efter at styrke hjemmesidens generelle performance ved hjælp af SEO-tiltag, der berører hele virksomhedens digitale tilstedeværelse.

Arbejdsopgaver inden for søgemaskineoptimering bevæger sig lige fra det lavpraktiske med at optimere ens SERP (Search Engine Result Page), til det mere tekniske inden for html, søgeordsanalyse og linkanalyse.

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse er med til at belyse flere emner, bl.a.:

  • Hvilke søgeord skaber den nuværende trafik
  • Potentielle søgeord der kan optimeres
  • Konkurrenternes primære søgeord
  • Muligheden for at performe på ønskede søgeord

En søgeordsanalyse er en essentiel disciplin, når man vil optimere ens digitale tilstedeværelse. Analysen hjælper vores kunder med at prioritere arbejdsindsatsen, så vi opnår en fælles forståelse af målsætninger, indsatsområder og potentiale.

En søgeordsanalyse kan også åbne for nye potentielle kunder, idet man får et indblik i branchens generelle søgetermer og samtidig kan benytte analysen til både organisk SEO og muligheder inden for CPC annoncering.

Offpage SEO: Linkanalyse

Linkbuilding er stadig en af de bedste måder at opnå gode resultater i søgemaskinerne, da google stadig vægter links som ét af de vigtigste parametre, når de skal vurdere relevansen af en hjemmeside.

Linkbuilding er blandt de ældste og mest udvandede SEO-opgaver der findes. For ganske få år siden, da algoritmerne var mere simple, handlede det primært om mængden af links fra internettet. Mange links betød ganske enkelt, at hjemmesiden var værdifuld for kunden, uanset emne.

Siden har Google, Bing, Yahoo m.v. skiftet fokus og antallet af parametre er steget. I dag handler linkbuilding om mængde, kvalitet og semantik/emne. Det betyder, at relevans er blevet et nøgleord i bestræbelserne på god linkbuilding.

  • Udnytter I de muligheder der ligger for at booste mængden af links
  • Hvor får konkurrenterne sine bedste links fra
  • Hvor stærk er jeres nuværende linkbuilding

En linkanalyse kan være med til at belyse jeres muligheder for at gøre jeres hjemmeside endnu stærkere, og dermed performe bedre i søgemaskinerne.

Eksempler på onpage SEO

  • SERP ( Search Engine Result Page)
  • Struktureret data
  • Load-tider
  • Billeder
  • Content / tekstindhold
  • Forhindring af duplicate content
  • Linkstruktur

Lokal SEO

Denne form for SEO har de sidste par år oplevet stor vækst blandt danske virksomheder. I takt med stigende konkurrence for de bedste placeringer i søgemaskinerne har mange virksomheder valgt at fokusere på lokalområdet.

Ved at optimere mod kunder i nærområdet kan man differentiere sig fra de landsdækkende virksomheder. Lokal SEO handler i høj grad om at fortælle søgemaskinen, hvor din virksomhed er placeret, og hvor dine primære kunder bor. Det betyder, at man i høj grad skal fokusere på at udvise viden om lokalområdet, samt optimere sin digitale tilstedeværelse mod bestemte adresser.

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)