Vær hvor dine kunder er

Sociale Medier

Din butiks centrale placering, hvor der er trafik og mennesker, har altid været essentiel. Netop at være placeret der, hvor dine kunder og kommende kunder befinder sig, er helt fundamentalt, da det kan føre til, at de kigger ind ad undstillingsvinduet i din butik eller endda aflægger et visit og gør et køb. 


Tilfældet er det samme med de sociale medier. Her er det lige så vigtigt at være synlig og tilstede, der hvor der er potentiale for trafik, vindueskiggere, og hvor ens eksisterende kunder i forvejen er. Det er gældende for alle virksomhedstyper, uanset om man er B2B eller B2C virksomhed. Vær derfor dér hvor dine kunder er. 

Alt afhængig af virksomhedsbranche, er der nogle sociale medier, der begår sig bedre end andre.

Facebook

For at få mest ud af jeres tilstedeværelse på Facebook skal der lægges en overordnet strategi, der skal danne rammen. Her er det blandt andet vigtigt at komme frem til hvem jeres eksakte målgruppe er, hvad skal denne eksponeres for af indhold? Samtidig er det essentielt af opsætte nogle mål og ydermere få beskrevet hvad den egentlige hensigt med jeres tilstedeværelse på Facebook er. Tilgangen og målsætningen kan være vidt forskellige fra virksomhed til virksomhed.

Læs derfor her hvordan vi kan hjælpe Jer, både på det strategiske, taktiske og operationelle niveau og hvad vi typisk laver for vores Facebook kunder.

Kom godt i gang på Facebook

Instagram 

Hele 1,2 mio. danskere har en Instagram-profil. Instagram er især oplagt hvis I som virksomhed sælger et flot visuelt produkt, for eksempel rejser, tøj, eller tilbehør til boligen. Det skyldes, at Instagram udelukkende er baseret på billeder, og disse benytter mange brugere som personlig inspiration.
Instagram egner sig derfor godt til storytelling, hvor brugeren eller følgeren får lov til at drømme og lade sig inspirere. I bør også vurdere på muligheden for Instagram annoncering, hvor der, som eksempelvis på Facebook, er mulighed for at øge synligheden og kendskabsgraden i form af kampagner med utallige målretningsmuligheder.

LinkedIn

Ifølge LinkedIns annonceværktøj var der i oktober 2015 over 1.940.000 etablerede brugere. Mediet kan være et godt værktøj, hvis I eksempelvis befinder jer i branchen for rekruttering af nye profiler. Det skyldes selvsagt, at LinkedIn er et stort netværk, hvor folk connect’er på kryds og tværs.

Samtidig er det et sted, hvor der er meget fagligt indhold, da folks kompetencer og erfaring fremgår tydeligt på deres profiler.

Som virksomhed kan I også finde mange undersøgelser og statistikker i form af artikler og indlæg, hvorfor det også er et oplagt sted at brande jeres virksomhed overfor kunder, konkurrenter og eventuelle kommende medarbejdere. 

En kombination af flere social medier kan være oplagt, hvis I som virksomhed vil udnytte det fulde potentiale af sociale medier. Det betyder, at en tilstedeværelse på blandt andet Twitter, Google+ eller Pinterest også kan være relevant for dig og din virksomhed. 

Annoncering på sociale medier

Som et supplement til jeres tilstedeværelse på jeres valgte medier, kan I med fordel benytte og overveje muligheden for at bruge nogle af jeres annoncekroner på disse medier. Det er oftest givet godt ud med et godt afkast til følge, uanset jeres målsætning og hensigt med en kampagne. På den måde kan I få en større rækkevidde på jeres opslag og budskaber og nå ud til flere folk, der muligvis kunne have interesse i jeres produkt eller service.

Kendetegnet ved online annoncering er, at I typisk har markant bedre muligheder for at målrette og segmentere, end hvad I har med offline annoncering. Det betyder, at I som online annoncører vil nå en større rækkevidde af personer, samt få mere ud af jeres investering sammenlignet med, hvis I bruger penge på en helside i jeres lokalavis. Ikke mindst har annoncering på de sociale medier også den egenskab, at de er markant mere målbare, så I fremadrettet kan optimere jeres kampagner og gøre dem endnu skarpere og mere relevante for jeres målgruppe. 

Content på de sociale medier

Jeres content og kommunikation er ydermere en vigtig del af jeres social media setup, da den rette type af content fokuserer på jeres kunders behov, og ikke jer selv. Dermed vil jeres markedsføring ikke føles som reel markedsføring - og I vil skabe større værdi for jeres kunder. Har du brug for råd eller vejledning om jeres social media content, så tilbyder vi en gratis gennemgang af jeres content

Fælles for alle sociale medier er dog, at I skal være opmærksomme på at differentiere jeres budskaber og indhold således, at I som virksomhed kan få mest mulig succes og blive mere synlig og tilstedeværende i det online gadebillede, hvor trafikken er.

Lyder det som noget for jer? 

For råd, vejledning og sparring omkring firmaprofiler, indhold eller annoncering på de sociale medier, er du altid velkommen til at kontakte vores online marketing team.

Online Marketing Konsulent

Har du brug for sparring eller rådgivning inden for online marketing og webanalyse. Så kontakt mig for en uforpligtende snak.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)