Online Marketing og analyse

Den teknisk gode e-handelsløsning er ikke en succes uden konverterende kunder. Derfor er online marketing og webanalyse en del af Verticas ydelsespalette, og bliver tænkt ind i alle faser af samarbejdet med vores kunder. Det gælder både i foranalyser af brugeradfærd op til et udviklingsprojekt eller ved drift og optimering af eksisterende løsninger.


Online optimering - Vælg de rette optimeringstiltag

En god brugeroplevelse skaber ofte bedre trafik – men jeres kunders adfærd på jeres løsning afhænger ofte af mange faktorer. Vi har stor fokus på at udnytte synergien mellem online marketing og brugeradfærd til at skabe mere salg. Derfor arbejder vores webanalyse, online marketing og UX-konsulenter altid tæt sammen om at få det maksimale ud af jeres marketingbudget og e-handelsløsning.

Med online optimering får du værdifuld indsigt i din digitale løsning, og du sikrer et stærkt overblik over din forretning og jeres potentiale.

Vi hjælper jer med at identificere optimeringsmuligheder og definere fokusområder forud for et online optimeringsforløb. Vi strukturer arbejdsmøder og optimeringssprint, der gennem måling og analyse sikrer at resultaterne nås, og sørger for at evaluere optimeringssprint, så vi sammen bliver klogere på jeres forretning.

Læs mere om online optimering til B2B og B2C. 

Google Analytics

Vi mener, at data er det absolut bedste beslutningsgrundlag. "Overblik og indblik” er vores mantra. I ved sikkert, hvor mange besøgende I dagligt har på jeres website, men ved I hvorfra og hvorfor de kommer og, hvad de gør? I har sikkert en idé, men har I indblikket og overblikket? Det hjælper vi jer med at få.

Vores foretrukne værktøjer er Google Analytics til dataopsamling og Klipfolio til visualisering. Med dem har vi udviklet en række tracking- og visualiseringsframeworks, vi tilpasser efter vores kunders behov og ønsker, så de får ”overblik og indblik”.

Læs mere om, hvordan vi arbejder med dataanalyse og visualisering

Du kan samtidig her læse om hvordan du bruger calculated metrics, og om hvordan du omregner disse metrics for at give dine værdifulde data en helt ny vinkel.

Google AdWords 

AdWords annoncering er i dag meget mere end de 3 øverste resultater i Googles søgeresultatet – og du kan ramme kunderne stort set i alle stadier af deres købsproces. Det giver dig mange muligheder, men med flere muligheder stiger kompleksiteten også.

Vi ser i mange tilfælde, at webshops har sat deres annoncering forkert op og dermed bruger penge på trafik, der ikke er relevant – og i mange tilfælde  får de ikke udnyttet deres potentiale. Derfor leverer vi både sparring og rådgivning om annonceringsstrategi, og vi tilbyder samtidig at stå for opsætning, drift og optimering af jeres AdWords annoncering.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at nå ud til din målgruppe med AdWords

Sociale medier

Sociale medier er næsten uundgåeligt i dag, og der findes et væld af forskellige platforme. Som virksomhed er det vigtigt at være til stede på lige nøjagtigt det medie, hvor netop jeres målgruppe befinder sig. Er I en virksomhed med flotte visuelle produkter kan Instagram med fordel benyttes, og er I en B2B virksomhed er LinkedIn et godt sted at starte.

De mange medier kan dog være en udfordring, og ligeledes den rette type af kommunikation og mediernes muligheder for annoncering. Derfor hjælper vi med råd og vejledning om sociale medier, og tilbyder gerne at stå for opsætning og drift af jeres profiler og annoncering.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med at vælge den rette strategi for dine sociale medier

YouTube

Videomediet YouTube er den søgemaskine med næst flest søgninger. Derfor er der store muligheder for at synliggøre din virksomhed på YouTube. Der er dog mange ting, du skal have styr på inden du kan få fuldt udbytte af mediet. Det er blandt andet vigtigt at udnytte hele YouTubes potentiale under opsætningen, producere værdifuldt indhold og overveje muligheden for reklamer.

Har du brug for et overblik over de mange muligheder, så hjælper vi dig med at komme godt i gang – og er du allerede i gang, hjælper vi gerne med strategi og målsætning for din virksomhed.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe synlighed med YouTube

Content

Som du sikkert allerede ved, er content marketing og kommunikation nøglen til succes – men ved du, hvordan I skaber den rette type af kommunikation? Jeres kunders behov er helt essentielt, og det er derfor vigtigt, at jeres content er målrettet netop dem, og ikke jer selv. Vi tilbyder vi en gratis gennemgang af jeres content på jeres website, og kommer for eksempel med eksempler på, hvilken type af indhold, der er godt at have på jeres website eller giver jer feedback på og forslag til forbedringer af jeres nuværende content.

Brug for råd og vejledning?

Har du brug for råd eller vejledning omkring online marketing, så kontakt vores team. 

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.