20. MAJ
2016

Bolia vinder B2C e-handelsprisen 2016

Den danske e-handelsbranche var samlet den 18. maj i Tivoli Hotel & Congress Centers store festsal, da e-handelsprisen 2016 skulle uddeles. Bolia.com vandt prisen for årets bedste B2C e-handelsløsning og blev hyldet for deres helt unikke koncept og platform, der sikrer kunden en sammenhængende købsoplevelse.


Det centrale i fremtidens handel er, at virksomheden bliver i stand til at møde sine kunder ensartet i alle touchpoints og skabe forretning for kunden ved at være relevant og værdiskabende. Og netop det har Bolia formået med den seneste relancering af Bolia.comNøgleordene bag den nye løsning er unified commerce

Gennem det seneste år har Bolia i tæt samarbejde med Vertica udviklet en helt unik e-handelsplatform, som både rummer B2C, B2B og butikssystem i samme løsning. I en tid, hvor alle taler om omnichannel går Bolia skridtet videre og leverer omnichannel fuldt ud i alle aspekter af forretningen med udgangspunkt i deres digitale platform Bolia.com. Alle steder er kunden i fokus, og han får den optimale oplevelse fra første interaktion til afsluttende køb.

Med den seneste relancering af Bolia.com har Bolia fået en løsning, der er gearet til international vækst. Platformen sikrer dynamik mellem sprog, markeder, kampagner, B2B, B2C samt online og offline. Løsningen understeger samtidig vigtigheden af at design, brugeroplevelse og teknisk implementering er afgørende for, at virksomheder som Bolia kan fortsætte væksten og skabe ekstraordinære resultater i en konkurrencepræget branche.

Juryens begrundelse lød således: 

I et marked, hvor dansk retail er presset af internationale giganter, skal Bolia.com vinde kategorien B2C over 75mio., fordi de på fornem vis formår at skabe vækst i DK og på tværs af landegrænser. De har en imponerende skalerbarhed på både koncept og platform, et cashflow i særklasse og en fornem brug af både butikker og digitale utilities til at understøtte en kompleks købsrejse.

Efter implementeringen af Bolias nye e-handelsløsning er virksomhedens online omsætning steget med knap 40 %, mens det samlede overskud i 2015 steg med hele 1028 %.

Vi ønsker Bolia stort tillykke med prisen!

Du kan læse mere om casen her.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)