20. MAJ
2016

Vestas vælger Vertica som e-handelspartner

Vertica og Vestas har indledt samarbejde om videreudvikling af deres nuværende B2B e-handelsløsning, der skal være med til at øge salget af reservedele.


Vestas udvikler og optimerer højteknologiske vindmøller og serviceløsninger til mere end 70 lande. Da selskabet har mere end 30 års erfaring med drift af vindmøller, ligger der et stort potentiale i at understøtte og styrke deres position inden for online salg af reservedele og reparationsløsninger ved at videreudvikle deres nuværende e-handelsløsning.

Serviceforretningen er en vigtig grundpille i Vestas’ vækststrategi. Gennem en årrække har selskabet satset målrettet på serviceforretningen med ambitiøse vækstmål over de nærmeste år.

Den nye version skal være med til at sikre, at Vestas gør det endnu nemmere for kunderne at identificere de rigtige reservedele og derefter nemt og effektivt bestille dem. Sagt med andre ord: Kunderne skal opleve, at Vestas også på dette område er den vidende og bekvemme partner at samarbejde med. 

Vestas har valgt Vertica som samarbejdspartner til at bistå med den tekniske afklaring og implementering af e-handelsløsningen målrettet deres B2B-kunder. Vertica har i første omgang bidraget med teknisk rådgivning vedrørende etableringen i henhold til forretningsmæssige mål, features i løsningen, integration og valg af platform. En central opgave har samtidig været at tilrettelægge, hvordan processen skal forløbe ved at opstille et roadmap for udviklingen af løsningen. Planen er med til at anskueliggøre de forskellige faser i projektet fra start til slut. 

Vertica skal fremadrettet bistå med den videre tekniske implementering, der er målrettet et internationalt marked med flere sprog, heriblandt kinesisk, tysk, engelsk og spansk.

“Vestas, deres forretning og projektet omkring spareparts er netop den slags projekter, vi gerne vil arbejde med hos Vertica. Der er store ambitioner bag, dygtige mennesker omkring og en række udfordringer på de forretningsmæssige- og tekniske områder, som vi har erfaringer med og utrolig gerne vil arbejde med. Vi skal bringe en kompleks forretning og IT til et marked, der efterspørger det,” udtaler Troels Underlien, Partner hos Vertica.

For Vestas har det været vigtigt, at deres tekniske samarbejdspartner har betydelige kompetencer og viden inden for etablering af større e-handelsløsninger i komplekse og internationale virksomheder, der opererer på flere markeder og sprog.

Med Vertica oplever vi en partner, som tydeligvis har stor erfaring med etablering af komplekse e-handelsløsninger. Vi føler os meget trygge ved deres rådgivning og ser meget frem til at få etableret en stærkt styrket salgskanal til vores Parts & Repairs forretning. Det bliver en kanal som først og fremmest vil gøre det nemmere og mere effektivt for vores kunder at handle med Vestas. Den vil også gøre os meget mere synlige i det det digitale marked for Parts salg og endeligt vil det være med til at understøtte vores ambitiøse vækstplaner.

Lars Elkjær Andersen

Director of eCommerce hos Vestas

Løsningen forventes at gå i luften til juli 2016 og vil i første omgang være tilgængelig for Vestas nuværende B2B-kunder. Senere på året vil løsningen blive åbnet i en offentlig version.

Kontakt mig

Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om integration. Jeg har mere end 15 års erfaring med e-handel, digital forretning og integration af systemer og virksomheder.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)