19. JAN
2016

Vertica får 2. plads i imageundersøgelsen 2016

Den årlige bureauundersøgelse fra MyResearch er offentliggjort, og Vertica hopper fra en 8. plads til en 2. plads i den samlede score af de digitale bureauer i Danmark.


I årets undersøgelse er Vertica ikke bare nr. 2 samlet, men vi er også førende målt på Brand Position – et udtryk for i hvilket omfang annoncørerne mener 9 image udsagn passer på bureauet. Her ligger Vertica i top 3 i 8 ud af 9 kategorier.

Vertica vurderes som nr. 1 på ”adskiller sig markant fra andre digitale bureauer” og ”gode til at anvende den seneste digitale viden” og som nr. 2 på ”gode til at skabe resultater”, ”gode til at integrere kommunikationsløsninger” og ”har gode web analytics kompetencer”.

Da undersøgelsen er markedets og kundernes dom over bureauerne er vi naturligvis taknemmelige og ydmyge over resultatet. Det giver blod på tanden, og vi glæder os til at gøre det endnu bedre for vores kunder i 2016. Det er dem, det hele drejer sig om. 

Du kan læse mere om MyImage undersøgelsen og resultaterne her

Om undersøgelsen
MyImage er udført af MyResearch. 704 marketingansvarlige har svaret. Det er en svarprocent på 21. Den største gruppe blandt respondenterne udgøres af marketingdirektører/chefer mens de næststørste udgøres af Brand/Category manager samt adm. direktør/CEO. Den samlede image-score bygger på to overordnede parametre: BrandStrength, der bygger på kendskab til bureauet, lysten til at invitere bureauet til pitch og momentum, som er lysten til at invitere til pitch korrigeret for bureauets kundeandel. BrandPosition, der bygger på i hvilket omfang annoncører mener ni image udsagn passer på bureauet. 

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)