17. NOV
2016

Produktdata – nøglen til succesfuld e-handel

Deltag på dette seminar og få et overblik over Product Information Management. Et must for it-chefer, marketingchefer og e-commerce managers.


Brugeroplevelsen er i fokus, når vi taler e-handel anno 2016. Kunderne har større forventninger end nogensinde før. De efterspørger ensartet og personlig service på alle kanaler, og derfor revurderer førende virksomheder deres digitale tilstedeværelse:

  • Møder vi vores kunder med samme budskab i alle kanaler?
  • Skal vi være bedre til at styre vores produktinformationer i alle kanalerne?
  • Ønsker vi en hurtigere time-to-market for nye produkter?
  • Har vi grundlaget for at stille de samme services til rådighed i alle kanaler?
  • Har vi brug for bedre overblik over vores egne data?
  • Mangler vi værktøjer til at berige vores data?
  • Har vi udfordringer ift. internationale markeder?

Produktdata er kernen, og prisen for ikke at have styr på data er høj: 

  • Manglende salg (kunderne køber ikke, fordi de ikke kan finde de rigtige informationer)
  • Kundernes forventninger til produktet indfries ikke efter køb pga. mangelfulde eller fejlagtige produktdata
  • Vi er for længe om at introducere nye produkter og services til markedet

Deltag på dette seminar og få et overblik over Product Information Management (PIM). Et must for it- og marketingchefer, der arbejder med e-handel.

Seminaret henvender sig især til it-chefer, marketingchefer og e-commerce managers.

Agenda

9.00-9.25 Registrering og morgenkaffe 

9.25-9.30 Velkomst og introduktion

9.30-10.15 Produktdata i e-handelsløsninger

For at imødekomme kunders høje forventninger, er det afgørende at have styr på, hvordan I rammer kunderne med ensartede informationer om jeres produkter på tværs af alle jeres kanaler, markeder og sprog.

  • Hvorfor er det vigtigt at have styr på sine produktdata?
  • Hvad er PIM, og hvad får man ud af et PIM-system?
  • Hvordan kommer man i gang eller videre med PIM?

Indlægget giver nogle konkrete anvisninger til, hvor I skal lægge fokus i arbejdet med jeres produktdata og processerne omkring dem.

Indlægsholder: Troels Riisbrich Underlien, Partner, Vertica

10.15-10.30 Pause

10.30-11.15 Introduktion til inRiver PIM

inRiver præsenterer en række konkrete cases som OEM, Lindex and Daily Fresh Food og demonstrerer hvilke fordele salgs- og marketing afdelingen får ved at bruge et PIM-system. Få også en kort demonstration af platformen samt nyhederne i den seneste version inRiver 6.3.

Indlægsholder: Jepser Larsen, Partner Development Director, inRiver

11.15-11.45 Case: Sådan arbejder Despec med produktdata

Hør hvordan Despec, der er nordens største distributør af it-tilbehør, bruger PIM til at understøtte deres processer for oprettelser, redigering og distribution af produktdata.

Lær om, hvordan du løser udfordringen med:

  • Mange og komplekse produkter
  • Mange markeder og sprog
  • Anvendelsen af leverandør data
  • Integrationen mellem PIM og jeres andre systemer

 Hør om praktiske erfaringer med PIM, og hvordan I kan løse ovenstående konkrete udfordringer.

Indlægsholder: Christian Thoft, Integrations- og PIM konsulent, Vertica 

11.45 Afrunding

Hvor og hvornår:

Torsdag den 17. november 2016 kl. 9-12

DGI-byen
Tietgensgade 65
1704 København V
http://www.dgi-byen.dk/nyttiginfo/

Indgang v. CPH Conference

Lokale "Enghave plads” på 2. sal.

Pris: Gratis

Arrangører: Vertica og inRiver 

PIM seminar med Vertica og inRiver

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)