Effektiv webløsning til tre sites  

← Tilbage til caseoversigt

Trollbeads

Trollbeads er originale smykker, som henter inspiration fra mytologien, astrologien, eventyret, faunaen, floraen og verdens forskelligartede kulturer. Et koncept, der giver kunderne mulighed for at skabe unikke og personlige smykker med uendelige variationsmuligheder.


Udfordringen

Trollbeads ønskede en multidimensionel løsning, hvor alle distributører ville få samme e-handelsløsning som hovedkontoret. Dette ville samtidig give forhandlerne mulighed for at logge ind og lægge ordrer direkte til den enkelte ditributør, ligesom distributørerne allerede gjorde hos Trollbeads. De havde derfor behov for en ny e-handelsløsning.

Det var essentielt for Trollbeads, at platformen var fleksibel, ikke mindst i forhold til marketingmodulerne, der særligt bliver sat på prøve i kundeområdet ”Be Original”. Her opfordrer Trollbeads til dialog og interaktiv leg med kunderne, hvilket kræver konstant fokus på dynamik og udvikling.

Vi har oplevet Vertica som en særdeles kompetent samarbejdspartner, der fra starten har givet os svar på tiltale. De leverer den høje kvalitet, som er helt essentielt i alle led og processor af vores forretning.

Kenneth Bune Trust

IT Chef hos Trollbeads

Løsningen

Den nye webløsning består i princippet af tre individuelle sites, herunder et B2B-site til forhandlere og distributører, en B2C-webshop, hvor kunderne kan købe varerne direkte og slutteligt det eventbaserede Trollbeads Universe. 

Med webløsningen er ordrekanalen hos Trollbeads blevet ensrettet, og det letter det praktiske arbejde med at vedligeholde produktkataloget på de forskellige sites. Derudover er dialogen med kunderne blevet styrket via det globale marketing- og eventsite Trollbeads Universe.

Microsoft Commerce Server har givet Troldekugler en stærk og fleksibel platform. Alle tre sites kører nu på den samme tekniske platform og trækker informationer fra det samme produktkatalog, og denne automatisering giver både fleksibilitet og letter processer, der ellers har været manuelt tunge.

X by Trollbeads

Trollbeads har lanceret nyt unikt smykkekoncept; X by Trollbeads. Med sine eksklusive links i guld, sølv, kobber og samt Rubber X møder X by Trollbeads verden med en ny designlinje og tilgang til det personlige smykke. Derfor har den nye kollektion også fået sit eget digitale univers til branding og e-handel, som findes på Xbytrollbeads.com.

Universet er udviklet af Vertica, mens designet er leveret af designbureauet Make. Det responsive design sikrer kunden en visuelt inspirerende oplevelse og brugervenlig navigation uanset hvilken enhed, webshoppen besøges fra. 

X by Trollbeads blev gik i luften i september 2013 og har fået en god modtagelse af kunder fra hele verden. 

Resultaterne

Samarbejdet mellem Vertica og Trollbeads har resulteret i en løsning, som giver bedre muligheder for branding, en mere målrettet kommunikation med køberne, automatiseret ordreprocess og en optimeret kommunikation mellem Lise Aagaard Copenhagen og virksomhedens partnere.

Se flere cases

Kontakt mig

Vil du vide mere om e-handel eller mobile løsninger, så send en mail eller giv mig et kald. Vi har 15 års erfaring med e-handel og inhouse forretningsrådgivere, designere og udviklere.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)