← Tilbage til caseoversigt

Tapethuset

En fokuseret og struktureret SEO-indsats har givet Tapethuset en markant fremgang på virksomhedens organiske trafik i Google og en øget omsætning.


Stor stigning i antal besøgende

Tapethuset er en familieejet virksomhed, der igennem 120 år har leveret vægbeklædning til danske hjem. Virksomheden har løbende oplevet en stigende efterspørgsel for deres produkter – og inden for de senere år har de derfor udvidet forretningen med online salg af tapeter.

På trods af god synlighed i søgemaskinerne og stort fokus på webshoppen fik Tapethuset ikke tilstrækkelig trafik til sitet. Men i samarbejde med Vertica har Tapethuset formået at øge antallet af besøgende med mere end 127% igennem det seneste år. Samtidig er omsætningen fra den organiske trafik alene i 2018 steget med mere end 50% sammenlignet med 2017.

Flere klik fra søgeresultaterne i Google

Tapethuset havde et ønske om at øge procentdelen af besøgende, der klikkede ind på webshoppen fra søgeresultaterne i Google (CTR), og samtidig var det ambitionen at forbedre placeringen på søgeord, hvor Tapethuset blev vist på side to eller tre i Google.

Et af fokusområderne for SEO-arbejdet var derfor at forbedre de bagvedliggende metadata på webshoppens eksisterende indhold – særligt sidetitler (title-tags) og metabeskrivelser, der begge bliver vist i søgeresultaterne.

Konkret er sidetitler (title-tags) blevet beriget med relevante søgeord, og der er blevet indarbejdet call-to-action-termer i meta-teksterne for at invitere de besøgende til at klikke videre ind på webshoppen.

Relevant indhold og bedre placeringer i Google

Et andet indsatsområde var at lave nyt indhold til webshoppen og den tilhørende blog.

Med udgangspunkt i udvalgte søgeord har Tapethuset fokuseret på at skabe indhold, der i højere grad end tidligere besvarer spørgsmål, som kunderne måtte have i forbindelse med produkterne.

Endeligt har Tapethuset arbejdet med at optimere indholdet på webshoppens kategorisider, så det mest relevante indhold er placeret i toppen af siden, mens den øvrige tekst er placeret under produkterne. Tapethuset har også placeret en ”Læs mere”-funktion i toppen af sitet for ikke at gå på kompromis med produkternes placering men samtidig sikre, at indholdet indekseres af Google.

Løbende dialog undervejs

Igennem hele forløbet har Tapethuset og Vertica løbende været i dialog om indsatområder og prioriteringer.

Tapethuset har selv varetaget det redaktionelle arbejde med at forbedre eksisterende indhold og skrive nye artikler. Vertica har stået for analysearbejdet samt udarbejdelse af prioriterede arbejdsforslag, emner og søgeord baseret på forudgående analyser af både websitet og branchen.

Denne arbejdsfordeling har gjort det muligt for Tapethuset at holde en høj standard for deres indhold samtidig med, at de - med udgangspunkt i data – løbende har kunnet følge effekten af deres arbejde.

50 pct.

Stigning i omsætning fra organisk trafik

127 pct.

Stigning i antal besøgende igennem 2018

Vertica har været yderst professionelle igennem hele forløbet. De har bidraget til stor udvikling både på vores webshop og i vores fysiske butik. På trods af at vi kun har været i gang i kort tid, har vi set konkrete resultater på særligt vores organiske trafik og omsætningen i det hele taget.

Jeg er ikke i tvivl om, at de nye tiltag og de mere strukturerede arbejdsgange, som Vertica har bidraget med, har gjort en kæmpe forskel for vores butik!

Vi glæder os til fortsat at arbejde sammen med Vertica i fremtiden!

Kristoffer Astono

E-commerce manager

Kontakt mig

Overvejer din virksomhed også at satse mere på organisk trafik og skabe indhold, der genererer langtidsholdbar trafik? Kontakt mig gerne for yderligere spørgsmål.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)