B2B e-handelsløsning med mere end 130.000 produkter 

← Tilbage til caseoversigt

Sanistål

Sanistål er en af de større danske grossister med et komplet produktsortiment til byggeri og industri. For at introducere nye features og stå stærkere i et konkurrencepræget marked ønskede Sanistål at relancere sin e-handelsløsning med fokus på bedre kundeservice, produkter og brugervenlighed.


Virksomheden handler med stål og metaller, VVS, VA, værktøj, beslag, sikring, teknik, elteknik, befæstelse, kemi, forbrugsvarer og personligt udstyr  og har et landsdækkende net af butikker samt en webshop, hvor mange industri- og håndværksvirksomheder dagligt handler varer og benytter sig af forskellige services.

Derfor er en effektiv og brugervenlig B2B e-handelsplatform en vigtig salgskanal for Sanistål. I 2016 har virksomheden valgt at udvikle en ny e-handelsform, der integrerer den nyeste teknologi og samtidig honorerer øgede krav og forventninger til fleksibilitet og effektivitet.

130000 produkter

Relancering med fokus på produktvisning og brugervenlighed

Sanistål ønskede at relancere sit website med en omlægning til ny platform og nyt design, der i højere grad satte fokus på præsentationen af deres produkter og services. Samtidig havde virksomheden et ønske om at skabe et mere brugervenligt og effektivt website for de mange B2B-kunder, der hver dag handler på sitet. Kunderne skulle præsenteres for kundespecifikke produkter, og det skulle blive nemmere at få overblik over de mange servicekoncepter på sitet. 

Sanistål var også begrænset af et ældre CMS-system, og de havde ikke mulighed for at introducere nye features på sitet. Virksomheden så således stort potentiale i et nyt og brugervenligt website og allierede sig derfor med Vertica, der har stået for udviklingen og den tekniske implementering af det nye site.

Bedre kundeservice og optimeret søgning

Sanistål har fået et nyt og tidssvarende website, der sætter fokus på produkter, ydelser og viden i en simpel og overskuelig menustruktur. Forsiden er blevet opdateret med et nyhedsfelt om produkt- og servicenyheder samt arrangementer, der er tilpasset kunden og derfor kun viser arrangementer i nærheden. 

Særligt søgefunktionen er blevet optimeret, og det er blevet væsentlig nemmere for kunderne at finde præcis de varer, de er på udkig efter i Saniståls store varekatalog. Søgefunktionen er blevet langt hurtigere, og via facettéret søgning kan kunden præcisere sin søgning og afgrænse den til eksempelvis bestemte fabrikater og dimensioner. 

En stor del af Saniståls kundeskare består af håndværkere, som ofte er på farten. Derfor har det været afgørende for virksomheden at få en responsiv løsning, der performer optimalt på alle enheder. Det nye website tilpasser sig således automatisk mobil, tablet og pc.

Vi er meget glade for det nye site, og det har stor betydning for vores kunder, fordi det er blevet langt mere brugervenligt. Vertica har virkelig forstået vores forretning og behov, og har været en god sparringspartner gennem forløbet.

Claus Ejlertsen

E-handels-og marketingdirektør hos Sanistål

Personlig og relevant kundeoplevelse

Websitet er samtidig blevet mere målrettet den enkelte kunde. Med udgangspunkt i kundens adfærd og ordrehistorik viser websitet produktanbefalinger, som er målrettet den enkelte. Dermed bliver anbefalingerne langt mere relevante for Saniståls kunder, og det er med til at øge salget.

Herudover er kundernes personlige informationer og funktioner blevet samlet på deres helt egen side, så det er nemt at få et overblik over eksempelvis seneste ordrer fordelt på salgskanaler, konti og varegrupper. Der er også adgang til favoritlister og personlige top 100-liste over varer, som kunden køber ofte, så de er lette at genbestille.

Saniståls e-handelsløsning er bygget op omkring Umbraco CMS og Commerce Server.

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)