Optimering og strategisk sparring til online synlighed  

← Tilbage til caseoversigt

Royal Greenland - annoncering og remarketing

Fiskerigiganten Royal Greenland er kendt som en fast del af frokostbordet ved højtider for langt de fleste danskere. Virksomheden er ejet af det grønlandske selvstyre og har stor tilknytning til lokalsamfundet. Visionen er at bringe nordatlantiske fiske- og skaldyrsprodukter af høj kvalitet fra fangst til forbruger.


Problemstillingen

Royal Greenland ønsker at levere værdi i hverdagen og komme tættere på både deres danske og svenske kunders dagligdag. Derfor er en væsentlig del af Royal Greenlands marketing bygget op omkring deres opskriftssamarbejde med en række kendte danske kokke. Royal Greenland ønskede at være til stede med deres opskriftsforslag, når kunderne havde brug for dem, og det skulle en større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af AdWords løse.

Først og fremmest har Vertica, på baggrund af den indsigt AdWords annoncering har givet, hjulpet Royal Greenland med at øge den organiske trafik på både deres danske og svenske website.

Målrettet annoncering og remarketing

Fokus for AdWords-søgeannoncerne har været at skabe en mere fokuseret annoncering. Tidligere var Royal Greenlands annoncering meget bred og målrettet til næsten alle søgninger på Google, der omhandlede fisk. I dag er søgeordspuljen snævret væsentligt ind, og Vertica har hjulpet med at rette fokus på de søgninger, hvor Royal Greenland har relevant indhold at tilbyde. Det har gjort, at Royal Greenlands gennemsnitlige annonceposition er blevet forbedret fra et gennemsnit på 2,2 til en gennemsnitlig position som nummer 1 – og det er uden at øge klikprisen eller få færre klik. 

Som en del af optimeringsarbejdet med AdWords annoncering har Vertica også defineret og opsat tracking af micro-konverteringspunkter på websitet. Ved at værdisætte brugernes adfærd, kan optimeringsarbejdet gøres mere kvalificeret. Eksempler på micro-konverteringer på Royal Greenlands website er tilmelding til nyhedsbrev og tidsforbrug på de enkelte opskriftssider. 

Med værdisættelsen af brugerne på websitet, har det været muligt at oprette remarketing målgrupper med de mest loyale og interesserede brugere. Disse målgrupper har Vertica så brugt til at give Royal Greenland ekstra synlighed overfor deres kernemålgruppe op til f.eks. nytår med bannerannoncering.

Til at starte med var vores ønske at få sat annoncering op på vores AdWords, men samarbejdet udviklede sig hurtigt til strategisk sparring med Vertica med henblik på at optimere vores online synlighed. Vi har været meget tilfredse med samarbejdet, og de mange resultater, som vi allerede nyder godt af.

Lotte Skjøttgaard Sørensen

Marketingkoordinator hos Royal Greenland

Optimering af sociale medier

Som et led i en forbedring af Royal Greenlands online synlighed har optimeringen af Royal Greenlands tilstedeværelse på de social medier også været en væsentlig faktor. Vertica har hjulpet med at oprette og strukturere annoncering for Royal Greenlands Facebook.side. Det har betydet, at det gode arbejde Royal Greenland allerede lavede på deres side, har fået et endnu større reach og involvering fra brugerene.

I dag er samarbejdet særligt centeret om netop at skabe tracktion og synlighed på Royal Greenlands danske og svenske Facebook-side. Det kan du læse meget mere om i casen her. 

Online Marketing Konsulent

Har du brug for sparring eller rådgivning inden for online marketing og webanalyse. Så kontakt mig for en uforpligtende snak.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)