5 e-handelssites i én løsning 

← Tilbage til caseoversigt

Rosendahl

Brandet Rosendahl er forbundet med funktionelt og stilrent design. Det går igen i Rosendahl Design Groups række af nye webshops. Vertica har stået for interaktionsdesign, integration og teknisk udvikling, mens Hello Monday har leveret det overordnede grafiske design til tre af de fem sites.


Siden 1984 har Rosendahl Design Group skabt skandinavisk stilrent design i tæt samarbejde med en række førende designere.

Udfordringen

Rosendahl Design Group ønskede at revitalisere sin digitale tilstedeværelse og allierede sig derfor med Vertica, der har stået i spidsen for udviklingen af flere nye websites til designspecialisten. Formålet med redesignet var primært branding og sekundært salg.

Rosendahl

Rosendahl Design Group vil satse på moderne e-handel og har derfor lanceret hele fem e-handelssites. Ud over hovedsitet Rosendahl.dk er nemlig også en række specifikke brandsites kommet til verden. Det sker ud fra en målsætning om at understøtte hvert enkelte brands værdi og unikke visuelle identitet.

Rosendahl.dk, som er lanceret i alle de skandinaviske lande samt i en international version, henvender sig både til oseren og den travle køber. Facetteret søgning giver kunderne overblik over Rosendahlprodukter, og det er nemt og hurtigt at finde produkter fra yndlingsmærket eller en gave i en bestemt priskategori.
Se mere på www.rosendahl.dk

Holmegaard

Også Holmegaard har fået et særskilt e-handelssite, der viser de eksklusive og moderne men alligevel tidløse produkter fra Holmegaard. Sitet er ligesom de øvrige brandsites baseret på kodebasen fra Rosendahl.dk og derefter stylet til Holmegaard. Det betyder, at samtlige brandsites har samme funktionalitet som Rosendahl-sitet.

Glas, lysestager og andre produkter vises i inspirerende miljøer for at illustrere, hvordan Holmegaard passer ind i ethvert hjem.

Se mere på www.holmegaard.dk

Global Knive

Global Knive-shoppen præsenterer det store udvalg af de populære knive. Løsningen forener Global Knives kendte og funktionelle designlinje med et enkelt og brugervenligt e-handelssite. Vertica har stået for udvikling og design af sitet.

Se mere på www.globalknive.dk

Kay Bojesen

Kay Bojesen har ligeledes fået en separat webshop, hvor fokus er på træet som materiale. Samtidig byder shoppen på en æstetisk præsentation af de mange klassiske danske designperler. Ud over udvikling har Vertica også stået for design af sitet.

Se mere på www.kaybojesen-denmark.dk

Bjørn Wiinblad

Da Rosendahl Design Group erhvervede rettighederne til Bjørn Wiinblad ønskede de at re-brande produktlinjen. Fokus på dette nye website er derfor at skildre den Wiinbladske streg og samtidig vise spændvidden i produktudvalget. Sitet er gjort responsivt, så det performer optimalt på smartphone, tablet og desktop. En øvelse som i øvrigt rulles ud på alle ovennævnte sites.

Se mere på www.bjornwiinblad-denmark.dk

Med Vertica som sparringspartner har vi etableret solide og fleksible e-handelsplatforme, der understøtter vores designunivers, og som vi kan bruge til alle vores brands.

Tina Korshøj Winsløw

e-handelsansvarlig hos Rosendahl Design Group

5

unikke brandsites

0

Branding

Resultaterne

Med de nye e-handelsløsninger har Rosendahl Design Group fået en række effektive platforme til online salg og branding. Løsningerne er på samme tid inspirerende og funktionelle for den besøgende. ”Med Vertica som sparringspartner har vi etableret solide og fleksible e-handelsplatforme, der understøtter vores designunivers, og som vi kan bruge til alle vores brands”, siger Tina Korshøj Winsløw, e-handelsansvarlig hos Rosendahl Design Group.

Løsningerne er bygget på Umbraco og uCommerce

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)