Inspirerende content-site med alt det bedste fra Irma 

← Tilbage til caseoversigt

Irma

Irma så store muligheder for positiv branding ved at lancere et content-baseret website med værdifuldt og relevant indhold til de loyale Irma-kunder.  Ambitionen for det nye site har været at skabe en inspirerende kommunikationsplatform med fokus på de mærkesager, opskrifter og kampagner, der er helt særlige for Irma.


Irma inspirerer kunderne med digitalt madunivers

Irma er en dagligvarekæde, som har forhandlet dagligvarer online siden 2010. I 2016 blev Irmas nethandel indlemmet i Coops nye online supermarked Coop Mad, hvor Irma i dag fungerer som en shop-i-shop på Coops platform.

Med det udgangspunkt så Irma gode muligheder i at lancere et nyt digitalt madunivers med fokus på Irma-brandet og dagligvarekædens kerneværdier, der bliver præsenteret gennem appetitvækkende opskrifter, historier om den berømte Irma-kvalitet og deres mærkesager.

Digitalt content-site med fokus på Irma brandet

Det nye website er båret af store, lækre madfotos og er holdt i den velkendte blå Irma-farve. Det har en enkel og ren stil, der sætter fokus på de appetitvækkende opskrifter og produkter.  Menustrukturen gør det nemt for de besøgende at overskue og navigere rundt i de overordnede kategorier, hvor de kan læse mere om udvalgte leverandører, unikke produkter og finde opskrifter og madlavningstips. 

Sitet er samtidig forbundet med det online supermarkedet Coop Mad via links, hvor kunderne med få klik kan købe de viste varer fra Irma.dk via mad.coop.dk.

Irma.dk indeholder desuden en tilpasset løsning til de mere end 80 fysiske Irma-butikker. På det nye website kan Irma oprette specifikke sider for hver enkelt butik med butiksspecifikke informationer om tilbud og arrangementer.  Via en tilpasset Google Maps visning kan de besøgende også finde den lokale Irmabutik ved at indtaste deres postnummer.

Målsætningen hos Irma har været at skabe en inspirerende og brugervenlig weboplevelse for Irmas kunder, uanset hvilken enhed de besøger sitet fra. Derfor er løsningen responsiv og tilpasset både store og små desktop webbrowsere, tablets og smartphones.

Den nye digitale platform er udviklet af Vertica, mens det grafiske design er leveret af Hjaltelin Stahl.

Gennemført redaktøroplevelse

Det nye Irma.dk er udviklet i Umbraco CMS, som er Coops foretrukne platform. Redigeringsmulighederne i den nye version giver Irma stor fleksibilitet, da de frit kan sammensætte tekst, billeder og video på siderne efter behov. Irma er dermed ikke begrænset af faste skabeloner, og de kan selv opdatere og vedligeholde løsningen.

I udviklingen af den nye platform har der desuden været fokus på at minimere det interne ressourceforbrug ved at automatisere tidligere manuelle processer. Blandt andet hentes tilbudsavisen automatisk til forsiden hver uge, mens opskrifterne i bunden af sitet også skifter automatisk. Detaljer som er med til at lette vedligeholdelsen og minimere ressource- og tidsforbruget.

Ambitionen for det nye Irma.dk var at skabe en hjemmeside gennemsyret af madglæde – en sanselig og inspirerende kommunikationsplatform, hvor kunderne kan dykke ned i de mærkesager, opskrifter og kampagner, der er særlige for Irma. Samtidig har vi igennem hele udviklingsfasen haft fokus på at bygge et system, der reducerer marketings ressourceforbrug på drift via en højere grad af automatisering. Igennem hele projektet har Vertica udvist stor forståelse for såvel Irmas brand, kunder og forretningsgange og har formået at bruge dette til at skabe den helt rigtige løsning for Irma.

Kathrine Vang

Marketing Manager hos Irma

Branding, oplevelse og loyalitet 

Det indbydende og intuitive website giver Irma bedre og flere muligheder inden for branding, kundeoplevelser og inspiration. Samtidig danner det grobund for mere målrettet kommunikation med Irmas loyale kundesegment. De besøgende på sitet kan lade sig inspirere, finde relevante oplysninger om Irmas unikke produkter, mærkesager og kampagner og nemt klikke sig direkte videre til at købe Irmas dagligvarer på online supermarkedet Coop Mad. På den måde kan Irma være med til at sikre kundernes loyalitet til deres unikke brand og skabe mersalg.

Besøg Irmas madunivers her og lad dig inspirere af alt det bedste fra Irma. 

Se flere cases

Kontakt mig

Vil du gerne vide mere om, hvordan I kan styrke jeres digitale forretning, så send en mail eller slå på tråden.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger

Tak for din tilmelding til vores nyhedsbrev. Hvis du ikke modtager en bekræftelsesmail, så tjek dit spamfilter :)