Ny B2B shop til Hørkram 

Visionen er at skabe en af de bedste i branchen

← Tilbage til caseoversigt

Hørkram

Hørkram er én af Danmarks største foodservicegrossister med et synligt vartegn på knap 200 lastbiler og over 700 ansatte på landsplan. Visionen har været at skabe en af de bedste B2B-webshops i branchen, som på sigt skal håndtere 100 % af Hørkrams samlede salg.


Intuitiv webshop til alsidig kundeskare

Hørkram har et bredt varesortiment med over 25.000 unikke varenumre og en kundeskare, der spænder lige fra restauranter, hoteller og hospitaler til institutioner samt den lokale slagter og café. Det stiller store krav til Hørkrams webshop, der skal kunne tilbyde alle kundetyper overskuelig og intuitiv selvbetjening.

Virksomheden har haft fokus på at sikre varekvalitet, sortiment, logistik og kundeservice – men ønsker nu at tage et skridt videre mod også at kunne levere en tidssvarende e-handelsløsning med hensigten om at øge kundevenligheden og bevare konkurrenceevnen.

 

25000 varenumre

Rådgivning om e-handel

Hos Hørkram stod det klart, at det var nødvendigt med en gennemgribende omlægning af deres e-handelsløsning. Målet var at få en ny webshop, der på én og samme tid afspejlede Hørkrams identitet og imødekom kundernes behov. For sparring og rådgivning om e-handel og brugervenlighed valgte Hørkram at alliere sig med Vertica:

 

”Vi valgte Vertica, da vi i vores research efter en samarbejdspartner til videreudvikling af vores webshop havde set Verticas øvrige løsninger inden for e-handel, herunder Irma.dk og Føtex. Vi syntes, at det var meget professionelle løsninger, og at de var i tråd med den stil, som vi ønskede fremadrettet. Og så oplevede vi ved mødet med Vertica, at de kunne være med til at flytte os som virksomhed”, udtaler online manager Karin Pedersen fra Hørkram.

Vi valgte Vertica, da vi i vores research efter en samarbejdspartner til videreudvikling af vores webshop havde set Verticas øvrige løsninger inden for e-handel, herunder Irma.dk og Føtex. Vi syntes, at de var meget professionelle og i tråd med den stil, vi ønskede fremadrettet, og så kunne vi mærke, at Vertica kunne være med til at flytte os som virksomhed. De ved, hvor udviklingen i e-handel er på vej hen.

Karin Pedersen

Online manager hos Hørkram

User Experience og design

For at tilgodese ikke blot kundernes men også de interne behov i Hørkram gennemførte Vertica en afklaringsfase med repræsentanter fra Hørkrams it-, marketing- og salgsafdelinger. Formålet var at undgå silotænkning og i stedet skabe konsensus og ejerskab i hele organisationen omkring den nye e-handelsløsning. Opgaven lød på i fællesskab at skitsere det optimale setup, hvor der blev bragt mest muligt forretning og salg ud i løsningen. Det skulle ske ved at sætte kunden i centrum og udvikle en e-handelsløsning, der udgør et match mellem Hørkram og deres kunder.

Efter afklaringsfasen fik Hørkram tilknyttet et team fra Vertica med eksperter inden for user experience, forretningsudvikling og grafisk design. Teamet har med udgangspunkt i data fra webanalyser og fokusgrupper blandt Hørkrams kunder rådgivet virksomheden om brugervenlighed, funktionalitet og design.

Fokus i rådgivningen blev lagt på at forbedre indkøbsoplevelsen for Hørkrams kunder gennem et opdateret og brugervenligt design, optimeret søgefunktion og tilføjelse af værktøjer, der kunne inspirere kunderne. Hensigten var, at den nye løsning skulle afspejle varekvaliteten og samtidig udstille sortimentsbredden. Vertica hjalp Hørkram med at opstille en række mål og skitsere, hvordan hvert enkelt mål bedst kunne imødekommes i den nye webshop.

Det var et krav, at den nye løsning skulle fungere gnidningsfrit på smartphone, tablet og stationær computer. Og vigtigst af alt skulle løsningen være fremtidssikret både i forhold til det designmæssige udtryk og valget af platform. 

”Vi havde tillid til, at Vertica kunne løfte opgaven på en rigtig god måde. Og så har de fra starten af været et meget behageligt bekendtskab, hvor vi kun har oplevet god kommunikation og stor professionalisme”, uddyber Karin Pedersen.

Glade kunder, mersalg og færre fejl

Hos Hørkram ser man frem til det nye hoka.dk, der skræddersys til at udtrykke Hørkrams forretning og samtidig imødekomme kunderne bedst muligt.

Den nye shop har flere muligheder for at opsælge og inspirere kunderne, da den er visuelt båret med mange produktfotos. Navigationsstrukturen er også understøttet af billeder, og kunden kan hele tiden se, hvor han er på sitet og hvilke andre menupunkter, der er tilgængelige.

Samtidig er det nemt og hurtigt at afgive bestillinger, hvis kunden allerede ved, hvad han vil have. Det er vigtigt, da Hørkrams kunder er travle og typisk blot har indkøb som én af dagens mange arbejdsopgaver.

Hørkrams nye løsning understøtter, at virksomhedens andre markeder i lande som Sverige og Polen kan have et selvstændigt site og en selvstændig webshop. Dermed er der ingen bremseklods for internationalt salg.

Vertica har en stor viden om e-handel, teknik, trends og systemer, som vi har draget virkelig stor nytte af. De ved, hvad der matcher vores behov, og de har gjort det nemt og billigt for os at vælge de rigtige systemer fra starten af. Vertica har styret processen rigtig godt og altid givet os sparring ud fra den virkelighed, vi befinder os i. De tilbyder ikke bare en løsning, der også kunne virke for alle andre.

Karin Pedersen

Online manager hos Hørkram

Se flere cases

Kontakt mig

Vil du vide mere om e-handel eller mobile løsninger, så send en mail eller giv mig et kald. Vi har 15 års erfaring med e-handel og inhouse forretningsrådgivere, designere og udviklere.

Vi holder dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv opdateret på alt indenfor B2B og B2C e-handel.
Læs vores seneste nyhedsbreve

Læs vores e-bøger

Du er allerede tilmeldt nyhedsbrevet. Vil du vide mere om trends i e-handel, søgning eller browseroptimering? Så download vores e-bøger.

Læs vores e-bøger